پنجشنبه 30 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

ضوابط حضور زنان در ورزشگاه‌ها در دست تدوين

فارس ـ مشاور عالی وزير ورزش و جوانان با اعلام خبر تدوين ضوابط حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفت: تصميم‌گيری برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها فقط مربوط به وزارت ورزش نيست و با ساير نهادهای مسئول در حال تدوين ضوابط مربوط به اين موضوع هستيم.

به گزارش فارس، عبدالحميد احمدی با اعلام خبر تدوين ضوابط حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفت: تصميم‌گيری برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها فقط مربوط به وزارت ورزش و جوانان نيست بنابراين با ساير نهادهای مسئول در حال تدوين ضوابط مربوط به اين موضوع هستيم.

وی با بيان اينکه با تنظيم و تصويب آيين‌نامه‌ها و ضوابط، تکليف حضور زنان در ورزشگاه‌ها مشخص خواهد شد اظهار داشت: با اين اقدام بانوان می‌توانند در ورزشگاه‌های برگزارکننده مسابقاتی که حضور آنها مغايرتی با ارزش‌های فرهنگی و اعتقادی ما ندارند، حاضر شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه با بيان اينکه در شرايط کنونی زمينه‌های حضور بانوان در ورزشگاه‌ها مهيا نيست و انجام اين کار را منوط به تنظيم دستورالعمل‌ها و مقررات خاص دانست و گفت: هم اکنون مشغول تدوين آيين‌نامه خاص در اين خصوص هستيم.

مشاور عالی وزير ورزش و جوانان با اشاره به ضعف قانونی موجود در بحث حضور زنان در فضاهای ورزش گفت: محيط حقوقی ورزش ما توسعه نيافته و ما در اين زمينه ضعف داريم و خلأهای قانونی در اين زمينه وجود دارد.

وی اضافه کرد: اين مسئله نيازمند تنظيم دستورالعمل‌ها و مقرراتی است که بتواند زمينه حضور زنان را در فضاهای ورزشی کشور فراهم کند.

احمدی ادامه داد: تصميم‌گيری برای اين موضوع خاص تنها در حيطه وظايف وزارت ورزش و جوانان نيست اما وزارتخانه با تعامل ساير نهادها تلاش می‌کند مقررات و ضوابط را در اين موضوع تدوين کند تا تکليف اين مسئله زودتر روشن شود و شرايطی فراهم شود تا زنان و خانواده ها هم بتوانند در رشته‌های ورزشی که مغايرتی با ارزش‌های اعتقادی و فرهنگی جامعه ندارد حضور پيدا کنند.

*دغدغه‌ وزارت ورزش و جوانان توسعه فرهنگ در حوزه ورزش است

معاون فرهنگی و آموزشی و پژوهش وزارت ورزش و جوانان با بيان اينکه يکی از دغدغه‌های وزارت ورزش و جوانان توسعه فرهنگ درحوزه ورزش است، بيان داشت: بايد بتوانيم فرهنگ حضور در فعاليت‌های ورزشی را در ميان همه مردم گسترش دهيم؛ برنامه‌هايی که در اين راستا توسط مسئولان وزارت ورزش و جوانان تدوين می‌شود، می‌تواند در اين زمينه تأثيرگذار باشد و ناگفته نماند که رسانه‌ها هم می‌توانند نقش مهمی در اين زمينه ايفا کنند.

وی با مهم خواندن توسعه فرهنگ در ورزش ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد از مردم، ورزش را در برنامه روزانه خود گنجانده‌اند بنابراين در قياس با بسياری از کشورهای توسعه يافته در بخش ورزش همگانی، ما بسيار عقب هستيم که با تعامل و به کارگيری تمامی ظرفيت‌های ورزش کشور و فرهنگسازی می‌توانيم زمينه گسترش ورزش همگانی را فراهم کنيم.

معاون فرهنگی و آموزشی و پژوهش وزارت ورزش و جوانان با بيان اينکه نگاه ما به فرهنگ، مديريتی هم هست، تصريح کرد: لازم است مسائل فرهنگی در همه شئون ورزش از جمله تصميم‌گيری، انتصاب و... در اولويت باشد؛ اگر بتوانيم اينگونه عمل کنيم به سمت برخورداری از ورزش فرهنگی می‌رويم و مغايرتی با ورزش قهرمانی در رده‌های بالای جهان ندارد، چون ورزش قهرمانی با رويکرد فرهنگی در بعد داخلی و بين‌المللی می‌تواند تأثير زيادی داشته باشد.

*نظام‌نامه اخلاق حرفه‌ای در حال تدوين است

وی همچنين با اشاره به تهيه بسته‌های فرهنگی وزارت ورزش و جوانان از تدوين نظام‌نامه اخلاق حرفه‌ای خبر داد و گفت: در اين بسته‌ها زمينه آموزش اصول اخلاق حرفه‌ای را آماده‌ کرده‌ايم که انشاءالله به زودی در اختيار جامعه ورزش قرار خواهد گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016