سه شنبه 16 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

کی‌روش: استرالیا، ژاپن و کره جنوبی بخت‌های اصلی قهرمانی‌اند

سرمربی تيم ملی فوتبال ايران پس از حضور در زمين تمرينی باشگاه راگبی سی ايگلز گفت‌وگويی اختصاصی را با شبکه تلويزيونی اين باشگاه انجام داد.

به گزارش ايسنا، در حالی که چند روزی بيشتر تا آغاز جام ملت های آسيا در استراليا باقی نمانده است، کارلوس کی روش، سرمربی پيشين رئال مادريد و سرمربی کنونی تيم ملی فوتبال ايران، زمانی که تيمش در نارابين برای آماده‌سازی خود جهت حضور در جام ملت‌های آسيا تمرين می کرد، گفت و گويی را با شبکه اختصاصی تلويزيونی «سی ايگلز» انجام داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


* کارلوس، به استراليا و جام ملت های آسيا خوش آمدی. در اين کشور اوضاع را چطور می بينی؟
- همه چيز خوب است و برای ما افتخاری است که در اين کشور بسيار زيبا حضور پيدا کرده ايم.

* تمرين های آماده سازی تيمتان به چه شکل پيش می رود؟
- ما سعی کرديم با تمام محدوديت هايی که داشتيم بهترين تلاش مان را به کار بگيريم. مشکل ها و برخی مسائلی وجود داشتند که ما با آنها رو به رو بوديم اما سعی کرديم بهترين کارها را با توجه به شرايطی که در آن قرار داشتيم انجام دهيم. قصد داريم با ديد ديگری به اين مشکل ها نگاه کنيم و از آنها به عنوان انگيزه ای برای بهتر شدن تيم استفاده کنيم. اين مشکلات موجب شده بازيکنان قدرتمندتر شوند و تمرکز بيشتری برای حضور بهتر در اين تورنمنت داشته باشند.

* شما از قبل جو کلی (سرمربی سی ايگلز) را می شناسی. رابطه ات با او چطور بود؟
- ما همزمان در کشور انگليس بوديم. کارهای زيادی انجام داديم. از اين که توانستم در فوتبال و مسايل آن حضور داشته باشم خوشحالم. در مورد جو هم همينطور فکر می کنم. شغل من به شکلی است که کارم را در زمين مسابقه انجام می دهم. جو اما کاری که در آن زمان داشت، بيشتر در خارج از زمين بود. اکنون اين مساله مهمی است که هم در داخل و هم در خارج از زمين، همه چيز خوب پيش برود. اين کارها بدون تعامل با يکديگر بدون هيچ شکی انجام نمی شوند. او کارهای بزرگی در انگليس انجام داد و تجربه زيادی با خود دارد که همه آنها را به استراليا آورده است. (با خنده) من هم به خاطر جو يکی از هواداران سی ايگلز هستم.

* جو پيشتر در فوتبال فعاليت می کرد اما اکنون در ورزش راگبی حضور دارد. نظر شما چيست؟
- من ورزش راگبی را می شناسم. وقتی در پرتغال بودم، اين کشور چهار يا پنج باشگاه راگبی داشت. مسابقه های راگبی زيادی از تلويزيون پخش می شد و آنها بازی ها را تحليل می کردند. به همين خاطر شناختی از اين ورزش دارم. تيم های خوبی در استراليا، انگليس، ولز و فرانسه وجود دارند. راگبی ورزش خوبی است. وقتی در آفريقای جنوبی هم بودم، بازيکنان بزرگی هم در آن کشور راگبی بازی می کردند. تورنمنت هايی در انگليس هم برگزار می شود که معروف هستند و نيازی به توضيح در مورد آنها نيست. فکر می کنم راگبی ورزشی است که می تواند منابع الهام بخشی به تاکتيک هايی که من در تيمم دارم داشته باشد و دانش آن را به تيمم منتقل کند.

* به فوتبال برگرديم، شما هيچگاه در مسابقه های گروهی با استراليا همگروه نبوده ايد. اگر در دور بعد با آنها ديدار کنيد، آيا برنامه ای برای متوقف کردن بازيکنی خاص داريد؟
- استراليا تيم خوبی است و بازيکنان زيادی در ترکيب خود دارد که در اروپا بازی می کنند. بازيکنان بين المللی و با تجربه. آنها در جام جهانی نمايش خوبی داشتند. بازی های آنها را ديدم. آنها تيمی هستند که در اين تورنمنت به همراه ژاپن و کره جنوبی از شانس های اصلی قهرمانی هستند. همان طور که گفتم تيم ما هم بدون آوردن هيچ عذر و بهانه ای به اينجا آمده و می خواهد از تمامی مشکل هايی که در اين مدت با آنها رو به رو بوده به عنوان يک انگيزه استفاده کند. اين ما را قدرتمندتر کرده است. روحيه تيمی خوب و تمرکز بالا موجب می شود توازن تيم بالا برود. قطر تيمی است که ۱۴ ديدار تدارکاتی در طول دوران آماده سازی اش برای حضور در جام ملت های آسيا انجام داده و اين در حالی است که ما فقط دو ديدار داشته ايم اما روحيه تيمی ما خيلی بالاست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016