سه شنبه 16 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

کی‌روش: مشکل‌های زيادی بر سر راه تیم‌مان وجود داشت

سرمربی تيم ملی فوتبال ايران در گفت و گويی با اس بی اس استراليا تاکيد کرد برداشت غلطی از دفاعی بازی کردن ايران مقابل آرژانتين وجود دارد.

به گزارش ايسنا، تيم ملی فوتبال ايران در جام ملت های آسيا با تيم های بحرين، امارات متحده عربی و قطر در گروه سوم رقابت ها قرار گرفته است. کارلوس کی روش، سرمربی پرتغالی ايران در گفت و گويی تصويری با اس بی اس استراليا به صحبت در مورد وضعيت و شرايط تيم پرداخته است.

* نظر شما در مورد باری که ۸۵ ميليون ايرانی روی دوش شما گذاشته اند، چيست؟ آنها دوست دارند تيمشان در جام ملت ها نتيجه بگيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


- اين پيراهن (بار) خيلی سنگينی است. هر روز که می گذرد بازيکنانم احساس می‌کنند اين پيراهن سنگين ‌تر شده است. ممکن است امروز اين پيراهن پنج کيلو باشد، فردا ۱۰ کيلو، روز بعد از آن به ۱۵ کيلو برسد و امروز هم سنگين‌ ترين بار بر روی دوش ما است. البته ما افتخار می کنيم نماينده ايران در استراليا و جام ملت های آسيا هستيم. اگر موفقيتی در اين دوره اتفاق بيفتد برای ما عالی است.

* آيا واقع بينانه است اگر بخت ايران را در اين تورنمنت کسب عنوان قهرمانی بدانيم؟
- بعد از جام جهانی دوست داشتم تيمی خوب و جنگنده داشته باشم. تيمی که با داشتن ثبات برای حضور در جام ملت ها آماده شود. اگر چه برخی تحريم ها عليه ايران مشکلاتی برای ما در روند آماده سازی ايجاد کرد. بروز چنين اتفاق هايی برای ايران که بهترين تيم آسيا است بسيار بد بوده اما اينکه بتوانيم خودمان را از بخت های قهرمانی بدانيم دور از ذهن نيست اما نبايد کشورهايی مانند ژاپن، استراليا و کره جنوبی را هم از ياد ببريم. آنها هم بخت بالايی دارند. مشکل های زيادی از جمله کنسل شدن بازی های دوستانه و اردوهای تدارکاتی و نداشتن پول برای هزينه سفرهايمان وجود داشت. در واقع ايران با قلب و روح خود به اين تورنمنت قدم گذاشته است. من به توانايی های بازيکنانم اطمينان دارم که اين اعتمادی دو طرفه است. ما می خواهيم با هم از پس اين مشکلات برآييم تا بتوانيم با تعهدی که داريم به هدف هايمان دست يابيم. بايد با همکاری‌مان مشکلاتی که وجود داشت را فراموش کرده و به نوعی جبران کنيم. بازيکنانم پيش از اين نيز نشان داده اند توانايی انجام اين کار را دارند.

* چرا در ديدار دوستانه با عراق تغييرهای زيادی در ترکيب تيم تان ايجاد کرديد؟ دليل اين کار چه بود؟
- تمامی تصميم هايی که مقابل عراق گرفته شد برای فرصت دادن به جوان تر های تيم بود. می خواستيم آنها هم فرصت بازی برای تيم ملی را داشته باشند. در چنين تورنمنتی که در بازه زمانی کمی برگزار می شود، نمی توان فقط روی ۱۱ يا ۱۲ بازيکن تمرکز کرد. بازيکنان ديگر تيم هم کيفيت خوبی دارند و با استعداد هستند. بازی مقابل عراق آخرين فرصتی بود که داشتيم تا به آنها اجازه دهيم برای تيم ملی شان بازی کنند. اين تصميم را گرفتيم و بازيکنان هم با انگيزه زيادی در زمين حاضر شدند و نتيجه همان چيزی شد که می خواستيم. اينکه به برخی ها هم ميدان ندادم به اين خاطر بود که آنها فرصت های زيادی برای قرار گرفتن در ترکيب داشته اند و بيشترشان مقابل کره جنوبی در تهران بازی کرده بودند. نمی خواهيم بهانه آوری کنيم بلکه می خواهيم با وجود مشکل هايی که داشتيم انگيزه مان را بالا برده و با ذهنيت بهتری به مصاف حريفان برويم.

* آيا تيم ملی ايران با وجود ارائه بازی های تدافعی در جام جهانی به خصوص مقابل آرژانتين، با تفکر متفاوتی در اين تورنمنت بازی خواهد کرد؟
- تصوری که از نمايش ما در جام جهانی وجود دارد به طور قطع درست نيست. ما نمی خواستيم در جام جهانی فقط به دفاع کردن بپردازيم. ما برای حمله روی دروازه حريفان هم برنامه هايی داشتيم. موضوع اين است که ما مقابل تيمی قرار گرفتيم که ۶۰ درصد از زمان بازی توپ را در اختيار خود می گيرد. ما هم بايد خودمان را برای دفاع ۶۰ درصدی آماده می کرديم. شيوه و سيستم بازی تيم ما بر اساس شيوه بازی حريفان چيده می شود. ما در اين تورنمنت هم با توجه به مدل بازی حريفان، تيم را آرايش می کنيم. اگر مجبور شويم دفاع کنيم، بايد اين کار را به بهترين شکل انجام دهيم اما اگر فرصتی برای حمله هم دست داد، بايد درست همانند ديدار با آرژانتين به سمت دروازه حريف حمله کنيم. اين کار را هم فقط برای گلزنی انجام می دهيم. اين همان کارهايی بود که مقابل حريفانمان در جام جهانی انجام داديم. ما برای به دست آوردن توپ تلاش می کنيم. ما مقابل آرژانتين موقعيت های فوق العاده ای برای گلزنی داشتيم. داور هم پنالتی که روی بازيکن ما انجام شد را نديده گرفت. در جام ملت های آسيا هم به همين شکل خواهد بود. اگر بنا به دفاع باشد، مدافعان خوبی خواهيم بود و اگر نياز به حمله باشد، روی دروازه حريف حمله خواهيم کرد. هميشه گفته ام که بايد با ۹ نفر روی دروازه حريف حمله کرد و با ۱۴ نفر از دروازه خودی دفاع کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016