چهارشنبه 1 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

جام ملت‌های آسيا: "ترين"های مرحله گروهی

تهران - ايرنا - چهره هشت تيم راه يافته به مرحله يک چهارم نهايی جام ملت های آسيا ۲۰۱۵ ديروز در حالی مشخص شد که تيم های کره جنوبی و استراليا از گروه آ، چين و ازبکستان از گروه ب، ايران و امارات از گروه سی و ژاپن و عراق از گروه دی راهی اين مرحله شدند.

به گزارش ايرنا، نگاهی به عملکرد ۱۶ تيم حاضر در مرحله گروهی جام ملت های آسيا، آماری که برخی از آنها قابل پيش بينی و برخی نيز دور از تصور به نظر می رسيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نخستين گل جام

نخستين گل اين جام توسط علی حسين الفدهل بازيکن شماره ۸ کويت به ثمر رسيد. اين بازيکن در دقيقه ۸ برابر استراليای ميزبان موفق به گلزنی شد و نام خود را در اولين های جام ملت های آسيا در سال ۲۰۱۵ به ثبت رساند.

البته وی با دريافت کارت زرد در دقيقه ۱۹ بازی نخستين بازيکن اخطاری جام نيز لقب گرفت. اين بازيکن يکبار ديگر به عنوان اولين ها معرفی شد، تعويض وی در دقيقه ۵۷ بازی افتتاحيه برابر استراليا موجب شد تا الفدهل کويتی در نخستين های جام هت تريک کند.

پرگل ترين ديدار مرحله گروهی

پرگل ترين بازی جام ملت های آسيا در دور نخست به گروه دی اين مسابقات باز می گردد، تيم های فلسطين و اردن در ديدار پانزدهم جام ملت ها رو در روی هم قرار گرفتند که اين بازی در پايان با حساب ۵ بر يک به سود اردن خاتمه يافت.

ناکام ترين تيم

بدون شک يکی از ناکام های بزرگ اين دوره از مسابقات، قطر ميزبان جام جهانی ۲۰۲۲ بود. عنابی ها که برای حضور در اين دوره ازمسابقات هزينه بسيار و تدارکات گسترده ديده بودند عملکردی دور از تصور داشتند. اين تيم از ۳ بازی خود هيچ امتيازی کسب نکرد و با ۳ باخت در برابر تيم های ايران، امارات و بحرين با ۲ گل زده و ۷ گل خورده وداعی تلخ با سرزمين کانگروها داشت.

تنها تورنمنت بدون مساوی در جهان

آمار تساوی های اين جام برای خود جالب توجه است. برگزاری ۲۴ ديدار بدون کسب نتيجه تساوی از جمله آمارهای جالب و شايد دور از دست اين دوره از رقابت ها در سطح جهان باشد. آماری که در همين تعداد می ماند چرا که در مرحله يک چهارم نهايی هر بازی بايد با معرفی تيم برنده خاتمه يابد.

۲.۵گل برای هر بازی

درپايان مرحله گروهی جام ملت های آسيا در ۲۴ ديدار برگزار شده ۶۱ گل از خط دروازه ها گذشت، از نظر آماری ۵/۲ گل در هر بازی که آماری قابل قبول است.

گروه ب پرگل ترين گروه

از نظر تعداد گل های رد و بدل شده گروه دوم اين مسابقات رتبه نخست را به خود اختصاص داده است، گروهی که تيم های چين، ازبکستان، عربستان و کره شمالی در آن حضور داشتند. اين گروه با ۱۷ گل رتبه نخست را به خود اختصاص داده است و بعد از آن گروه دی با حضور تيم های ژاپن، عراق، اردن و فلسطين هستند. دراين گروه ۱۶ گل به ثمر رسيد. گروه بعدی گروه سی مسابقات است. يعنی تيم های ايران، امارات، بحرين و قطر در اين گروه ۱۵ گل از خط دروازه ها گذشت و در نهايت گروه آ که تيم های استراليا، عمان، کره جنوبی و کويت در آن قرار داشتند و ۱۳ گل به ثمر رسيد و رتبه آخر را از اين نظر به خود اخصاص دادند.

عملکرد ضعيف تيم های عربی

عملکرد تيم های عربی دراين دوره ازمسابقات برای خود حائز اهميت است. در جام ملت های آسيا از مجموع ۱۶ تيم حاضر، ۹ تيم از کشورهای عربی بودند. عمان، کويت، عربستان، امارات، بحرين، قطر، عراق، اردن و فلسطين تيم هايی بودند که به استراليا پا گذاشتند که از اين ميان تنها تيم های امارات و عراق جواز حضور در مرحله يک چهارم نهايی را به دست آوردند. البته با توجه به گروه بندی مسابقات و حضور ۳ تيم عربی در گروه های سی و دی، حضور يک تيم از هر گروه قطعی به نظر می رسيد و حضور دو تيم حداقل شانس صعود بود که فوتبال غرب آسيا به همين حداقل رضايت داد.

تيم ملی استراليا هجومی ترين تيم

ازنظر تعداد گل های زده، استراليای ميزبان خط حمله آتشينی نسبت به ساير رقبا داشت. بازيکنان اين تيم با ثبت ۸ گل در دور نخست قوی ترين خط حمله جام را به خود اختصاص دادند و بعد از آنها ژاپن با ۷ گل حضور دارد. امارات در اين بخش رتبه سوم رااز آن خود کرده و تيم های چين، ازبکستان، عربستان، و اردن با ۵ گل زده در جايگاه چهارم هستند. تيم ايران نيز با ۴ گل در دور نخست به کار خود پايان داد.

ضعيف ترين خط دفاع

اما ازنظر گل های دريافت شده تيم فلسطين با ۱۱ گل نشان داد در خط دفاعی مشکلات بسيار دارد، کره شمالی وقطر نيز با دريافت ۷ گل تمرکز خوبی را بر روی يک سوم دفاعی خود نشان ندادند و بحرين، عربستان و عمان نيز با ۵ گل خورده در جايگاه بعدی اين رده بندی قرار دارند. تيم ايران در دورنخست بدون دريافت گل به کار خود پايان داد و با توجه به سبک بازی تيم های هم گروه خود موفق شد دروازه خود را بسته نگاه دارد.

امتياز مشترک ۹ تيم های اول گروهها

ازنظر آماری ۴ گروه مسابقات در يک زمينه با هم مشترک هستند. از نظر امتيازی هر چهار گروه به اين شکل هستند. تيم اول ۹ امتياز . تيم دوم ۶ امتياز . تيم سوم ۳ امتياز و تيم چهارم بدون امتياز. به عبارتی ديگر تيم های اول هر گروه ۳ برد، تيم های دوم ۲ برد، تيم های سوم يک برد و تيم های چهارم بدون برد به کار خود خاتمه دادند و با توجه به اين که هيچ بازی به تساوی نکشيد امتيازها در ۴ گروه مانند هم است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016