چهارشنبه 12 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

کی‌روش: به تک تک بازيکنانم افتخار می‌کنم، در ایران دو فدراسیون با دو نظر متفاوت وجود دارد

تهران - ايرنا - سرمربی تيم ملی فوتبال ايران گفت: پس از چهار سال کار با تيم ملی ايران، افتخار می کنم به تيمم و تک تک بازيکنان، اين بهترين گروهی بود که در طول دوران مربی گری ام در اختيار داشتم.

به گزارش ايرنا به نقل از سايت رسمی فدراسيون فوتبال، 'کارلوس کی روش' پس از شکست تيمش مقابل سوئد در جمع خبرنگاران در خصوص نظرش در مورد اين ديدار و آيا اينکه اين مسابقه آخرين بازی وی به عنوان سرمربی تيم ملی ايران بود، گفت: بازيکنانم با تلاش، نمايش خوبی را ارائه کردند، جای خوشحالی دارد و من به تک تک آنها افتخار می کنم.

وی افزود: اکنون فقط غمگين هستم چون هيچ موقع، خروج و ترک کردن تيم خوشحال کننده نيست اما اين زندگی ادامه دارد و بايد رو به جلو حرکت کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سرمربی تيم ملی ايران در مورد آناليزش از ديدار با سوئد گفت: بابت اين سوال تشکر می کنم و خوب شد اين سوال را پرسيديد چون اين فرصت را پيدا می کنم تا از فدراسيون فوتبال سوئد، مربيان و بازيکنان و در مجموع از تيم خوب اين کشور تشکر کنم چون موافقت کردند تا با ما بازی کنند.

کی روش ادامه داد: در چهار سال گذشته هميشه برای بازی های دوستانه مشکل داشتيم اما امشب نگاه من اين بود که بازيکنانم تجربه بين المللی به دست بياورند که به اين مهم توانستيم دست پيدا کنيم.

وی گفت: سوئد از لحاظ تاکتيکی و کيفيت بازيکنانش و البته تجربه بين المللی بازيکنانش تيم بسيار خوبی است و تجربه بين المللی بازيکنانشان نشان داد که تيم خوبی هستند.

او اضافه کرد: بازيکنان ما نسبت به سوئد تجربه کمتری داشتند. حضور زلاتان ابراهيموچ در هر تيمی بسيار موثر است. در ابتدای بازی ملی پوشان ايران کمی کم تجربه بوده و عصبی بازی می کردند اما کم کم به بازی برگشتند و نمايش خوبی را به اجرا گذاشتند. معتقدم اگر بازيکنان ايران در مسابقات دوستانه مانند شيلی و سوئد حضور داشته باشند، بدون شک تجربه بالايی کسب می کنند و بازی بهتری را به اجرا می گذارند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اينکه درباره ادامه همکاری با تيم ملی ايران، چه نظری داريد؟ گفت: احترام خاصی برای عملکرد بازيکنانم قائل هستم چرا که آنها با تعهد برای تيم ملی کشورشان بازی کردند.

کی روش افزود: هيچ گاه در طول دوران مربيگری ام علاقه و احترام به اندازه هواداران ايرانی نديده ام و می توان گفت در تيم منچستر تا حدودی اين علاقه وجود داشت. از تک تک هواداران ايرانی به خاطر محبتشان تشکر و قدردانی می کنم. هر آنچه در توان دارم مانند چهار سال گذشته انجام خواهم داد تا بهترين عملکرد را شاهد باشم.

سرمربی تيم ملی در پاسخ به اين سوال که آيا تفاوت فوتبال شيلی با سوئد بود که بازی را واگذار کرديم يا اينکه تيم ملی خسته بود و از دقيقه ۷۰ به بعد آن طور که بايد بازی نکرد؟ گفت: مقابل تيم شيلی که با بازيکنان جوان و تيم اصلی به مصاف ما آمدند بايد بگويم آنها به بازيکنان جوان خود فرصت دادند تا تجربه بين المللی کسب کنند.

وی ادامه داد: تيم سوئد با تمام بازيکنانش مقابل تيم ايران به ميدان آمد، وقتی شما با بهترين گزينه ها حضور نداريد، بدون شک نتيجه آن طور که بايد به دست نمی آيد. من از سال ۱۹۸۹ به عنوان مدرس و مشاور فنی فيفا در ۵ قاره جهان، بافدراسيون های مختلف کار کرده و آشنايی دارم و هميشه شاهد بودم که تيم ملی بزرگسالان هرکشور برايشان اولويت داشته است.

او اظهارکرد: مطرح کردن اين مطالب بدين معنا نيست که از بازيکنانم امشب راضی نبوده ام؛ فکر می کنم يکسری از بازيکنان جوان آينده خوبی خواهند داشت به شرطی که مربی خوبی در کنار تجربه بين المللی داشته باشند.

کی روش گفت: اميدوارم در آينده فدراسيون فوتبال برای بازيکنان خود فرصت های مناسبی را فراهم کند تا بازيکنان در بهترين سطح فوتبال بازی کنند.

***

گزارش تسنیم:
کی‌روش: می‌خواهند من را «آدمِ بد» ماجرا معرفی کنند؛ ديگر راهی برای ماندن ندارم

خبرگزاری تسنيم: سرمربی تيم ملی ايران گفت: اکنون خيلی غمگين هستم چرا که ترک کردن خوشحال کننده نيست اما زندگی همين گونه است و بايد رو به جلو حرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنيم کارلوس کی‌روش پس از شکست ۳ بر يک تيم ملی ايران در بازی دوستانه مقابل سوئد در پاسخ به اين سؤال که آيا اين آخرين بازی شما به عنوان سرمربی تيم ملی ايران بود، گفت: مهم ترين نکته‌ای که در حال حاضر وجود دارد اين است که بعد از ۴ سال کار کردن با تيم ملی به اين تيم و بازيکنانم افتخار می‌کنم. به تک تک بازيکنانم افتخار می‌کنم. بهترين گروه و تيمی که در سال‌های مربيگری‌ام در اختيار داشته‌ام همين تيم بود که با دريافتی کم، چنين عملکردی داشتند.

وی اضافه کرد: اکنون خيلی غمگين هستم چرا که ترک کردن و خروج خوشحال کننده نيست اما زندگی همين گونه است و بايد رو به جلو حرکت کرد.

کی‌روش در پاسخ به سؤالی درباره ارزيابی‌اش از بازی با سوئد اظهار داشت: بايد از فدراسيون فوتبال سوئد و همين طور بازيکنان اين تيم تشکر کنم که فرصت برگزاری اين مسابقه دوستانه را برای ما فراهم کردند. آنچه برای ما اهميت داشت اين بود که بتوانيم تجربه بازيکنان را از نظر برگزاری ديدارهای بين‌المللی افزايش دهيم. سوئد تيم بزرگی است و خوشحالم که توانستيم با اين تيم که بازيکنان بين‌المللی دارد، بازی کنيم.

سرمربی تيم ملی گفت: بازيکنان ما از نظر تجربه، پايين‌تر از حريف بودند. بازيکنی مثل ابراهيموويچ که تمام تيم‌ها خواهان او هستند در اين بازی کاملا تاثيرگذار بود. بازيکنان ايران در نيمه اول کمی عصبی بودند و نشان دادند که کم تجربه‌تر از حريف هستند. اگر آنها تجربه بيشتری داشتند و اين فرصت را پيدا می‌کردند که بازی‌هايی نظير ديدار با شيلی و سوئد را انجام دهند، می‌توانستند بهتر کار کنند و نتيجه هم غير از اين می‌شد.

کی‌روش درباره اينکه چه دلايلی باعث جدايی‌اش از تيم ملی ايران شده و چه کسی مسبب اين موضوع بوده، تصريح کرد: جواب دادن به اين سؤال سخت است. من آمادگی دارم مثل چهار سال گذشته کار کنم اما بعد از نتايجی که در جام جهانی ۲۰۱۴ و جام ملت‌های ۲۰۱۵ کسب کرديم حمايتی نشديم و اردوهای آماده سازی نداشتيم آن هم در شرايطی که بيشتر مردم از کار و عملکرد ما رضايت داشتند.

سرمربی پرتغالی تيم ملی فوتبال ايران افزود: نظر مسئولان جديدی که به فدراسيون آمدند اين بود که عملکرد من و تيم ملی راضی کننده نيست يعنی درست برعکس مردم که اعتقاد دارند عملکرد ما خوب بود. کفاشيان در جلسه آخر به من گفت با اتفاقاتی که رخ داده ادامه کار مشکل شده و به دليل مشکلاتی که با آنها مواجه هستيم ممکن است نتوانيم به جام جهانی ۲۰۱۸ راه يابيم. او گفت که شايد شرايط به جای بهتر شدن، بدتر هم بشود.

وی گفت: نظرات اسدی به عنوان دبيرکل فدراسيون فوتبال و افرادی که او نماينده آنها است هم اين است که ما عملکرد خوبی نداريم. در اين شرايط ديگر نمی‌توان کاری کرد و تنها بايد رفت تا دست فدراسيون فوتبال برای تصميم‌گيری باز باشد.

کی‌روش در پاسخ به خبرنگاری که پرسيد با وجود درخواست مردم برای ماندن و شرايط به وجود آمده چه تصميمی می‌گيرد، خاطرنشان کرد: بايد بار ديگر آنچه گفتم را تکرار کنم. من به عنوان سرمربی تيم ملی بارها از بازيکنانم تشکر کرده‌ام و به آنها اين موضوع را گفته‌ام چرا که با تمام وجود برای تيم ملی بازی می‌کنند. اين عشق و علاقه‌ای که بازيکنان تيم و هواداران ايران به من داده‌اند را هيچ‌گاه تجربه نکرده بودم حتی زمانی که در کشور خودم يعنی پرتغال فعاليت می‌کردم.

سرمربی تيم ملی يادآور شد: من تمام توانم را به کار می‌گيرم اما نظرات متفاوتی در فدراسيون ايران وجود دارد. شايد بهتر است بگويم در واقع دو فدراسيون مجزا با دو نظر متفاوت و مختلف هم اکنون وجود دارد. من مشکلی با دو نظر مختلف و حتی چهار نظر متفاوت ندارد زيرا با توجه به اينکه مربی هستم عادت دارم نظرات مختلف را بشنونم اما در صورتی که يک طرف ماجرا اين اجازه را به خود بدهد که در صورت شما نگاه کرده و به شما توهين کند را نمی‌پذيرم و آن را غيرقابل قبول می‌دانم. اگر بگويند از قيافه شما خوشمان نمی‌آيد مشکلی ندارد اما اينکه در صورت شما نگاه کنند و بگويند عملکردتان راضی‌کننده نيست و توهين کنند و باعث شرم شما شوند و زحماتی که کشيده‌ايد را ناديده بگيرند به هيچ وجه پذيرفتنی و قابل قبول نيست.

کی‌روش اضافه کرد: در چنين شرايطی ديگر فضايی برای کار کردن اين دو گروه در يک جا و فدراسيون وجود ندارد. من در اين شرايط فرد ضعيف‌تر هستم چرا که مربی‌ام و نه عضو هيئت رئيسه. به همين دليل کفاشيان پذيرفت که راهی برای ادامه همکاری وجود ندارد و پيشنهاد داد که راهمان را از هم جدا کنيم. اين پيشنهاد من نبود و کفاشيان گفت که ديگر نمی‌توانيم با هم کار کنيم. من و رئيس فدراسيون مجبور شديم چنين تصميمی را بگيريم.

وی گفت: حالا که به آخر خط رسيده‌ايم به نظر می‌رسد که می‌خواهند من را به عنوان «آدم بد» ماجرا معرفی کنند و از مسئوليتی که برعهده‌شان است شانه خالی و حقيقت را مخفی کنند. با اين حال من پذيرفتم و اعلام کردم به توافقی مشترک برسيم و در کمال صلح از هم جدا شويم. ايرادی ندارد؛ بگذاريد بگويند کی‌روش «آدم بد» ماجرا است ولی مردم به خوبی همه چيز را می‌دانند؛ آنها می‌دانند که من هيچ‌گاه پشت‌شان را خالی نمی‌کنم اگر مجبور نبودم که به اين نتيجه برسم.

به گزارش تسنيم، کی‌روش در ادامه نشست خبری در پاسخ به اين سؤال که دليل تفاوت عملکرد ايران در بازی با شيلی و سوئد و تحليل قوای جسمانی بازيکنان ايان در ۲۰ دقيقه پايانی بازی چه بود، اظهار داشت: شيلی ۴۰ بازيکن داشت و نفراتش جوانش را هم در اختيار داشت تا کسب تجربه کنند. سوئد هم با تمام نفراتش گام به اين بازی دوستانه گذاشته بود.

وی ادامه داد: در اين شرايط وقتی با بهترين‌هايتان نمی‌آييد يعنی به خودتان و هواداران و مهمتر از همه به تيم‌های شيلی و سوئد احترام نگذاشته‌ايد. من هرگز نديده بودم که تيم بزرگسالان يک کشور اولويت اصلی نباشد. از سال ۱۹۸۹ به عنوان مشاور فنی و مدرس فيفا فعاليت می‌کنم و با تمام فدراسيون‌های ۵ قاره آشنايی کامل دارم اما هيچ زمان نديدم که تيم ملی بزرگسالان اولويت نباشد. يا اين حال و با وجود اينکه همه گزينه‌هايمان را در اختيار نداشتيم اما اين دليل نمی‌شود که از عملکرد بازيکنانم رضايت نداشته باشم.

کی‌روش عنوان کرد: نظر من با نظر برخی مسئولان فدراسيون فوتبال متفاوت است و معتقدم اگر مربی خوبی بالای سر برخی بازيکنان جوان باشد آنها آينده خوبی خواهند داشت و اميدوارم فدراسيون فوتبال در آينده اين فرصت را برای آنها فراهم کند. بازيکنی مثل اميری که تقريبا تجربه‌ای نداشت شب فوق العاده‌ای را در بازی با سوئد پشت سر گذاشت. مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ از خرداد امسال آغاز می‌شود و بايد به جوان‌ها بها داد.

وی درباره اينکه کفاشيان عامل جدايی‌اش است يا وزارت ورزش تاکيد کرد: برخی افراد می‌خواهند بازی‌های فکری انجام دهند. ما مربيان هنگامی که در ورزشگاه هستيم اين بازی‌ها را چشم بسته انجام می‌دهيم. دبيرکل جديد فدراسيون فوتبال نگرش متفاوتی را وارد فوتبال کرده و هر زمان که جلسه می‌گذاريم می‌گويد «ما، ما، ما» ولی من و کفاشيان نمی‌دانيم اين «ما» يعنی چه کسانی.

سرمربی تيم ملی گفت: زمانی که چنين تفکری وجود دارد و دبيرکل می‌گويد ما شما را داريم و احمقانه است که شما را از دست دهيم و بعد در چشمم نگاه می‌کند و می‌گويد دستاوردی برای فوتبال ايران نداشتی، ديگر راهی برای ماندن نمی‌ماند. دبيرکل جديد فدراسيون (عليرضا اسدی) به من گفت حداقل استاندارهای لازم او را ندارم. در اين شرايط او و کسانی که نماينده آنهاست بايد مرا اخراج کنند.

کی‌روش ضمن عذرخواهی از بيان اين جملات در نشست خبری گفت: اين مسائل را نبايد در نشست خبری می‌گفتم اما ديگر فضايی با اين دو طرز تفکر وجود ندارد. در پايان هم می‌گويم که من مربی افتاده‌ای هستم و غرور ندارم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016