سه شنبه 25 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

حریفان ایران در انتخابی جام جهانی و جام ملت‌ها مشخص شدند

ايران با عمان، هند، ترکمنستان و گوام همگروه شد - آغاز با ترکمنستان

تيم ملی فوتبال ايران در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسيه و جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات با تيم‌های عمان، هند، ترکمنستان و گوام همگروه شد که در نخستين بازی، روز ۲۶ خردادماه به مصاف ترکمنستان می‌رود.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم قرعه‌کشی مرحله دوم مسابقات مشترک انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسيه و جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات امروز سه‌شنبه ۱۵ آوريل برابر ۲۵ فروردين‌ماه برگزار شد که تيم ملی فوتبال ايران در گروه به مصاف تيم‌های عمان، هند، ترکمنستان و گوام می‌رود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تيم ملی فوتبال ايران در نخستين ديدارش در اين مسابقات ۲۶ خردادماه به مصاف ترکمنستان می‌رود، بعد از آن در روز ۱۲ شهريورماه به مصاف گوآم می‌رود، سپس در روز ۱۷ شهريورماه برابر هند قرار می‌گيرد و روز ۱۶ مهر با عمان ديدار می‌کند.

گروه‌بندی کامل اين مسابقات به شرح زير است:
گروه A: امارات، عربستان، فلسطين، تيمور شرقی و مالزی
گروه B: استراليا، اردن، تاجيکستان، قرقيزستان و بنگلادش
گروه C: چين، قطر، مالديو، بوتان و هنگ‌کنگ
گروه D: ايران، عمان، هند، ترکمنستان و گوام
گروه E: ژاپن، سوريه، افغانستان، سنگاپور و کامبوج
گروه F: عراق، ويتنام، تايلند، اندونزی و چين‌تايپه
گروه G: کره‌جنوبی، کويت، لبنان، ميانمار و لائوس
گروه H: ازبکستان، بحرين، فيليپين، کره‌شمالی و يمن

اين گروه‌بندی با توجه به اعلام آخرين رنکينگ فيفا انجام شد که تيم‌های اول تا هشتم آسيا به عنوان سرگروه در سيد يک، تيم‌های نهم تا شانزدهم در سيد دوم، تيم‌های هفدهم تا بيست و چهارم در سيد سه، تيم‌های بيست و پنجم تا سی و دوم در سيد چهار و تيم‌های سی و سوم تا چهلم در سيد پنجم قرار گرفتند.

طبق اعلام مسئولان برگزاری رقابتها‌ی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسيه، تيم‌های صدرنشين اين ۸ گروه به صورت مستقيم به مرحله سوم و نهايی انتخابی جام جهانی صعود می‌کند. همچنين ۴ تيم برتر گروه‌های هشت‌گانه هم به اين مرحله راه يافته تا اين ۱۲ تيم در قالب دو گروه ۶ تيمی به مصاف همديگر بروند.

در نهايت دو تيم برتر هرگروه مستقيما به جام جهانی ۲۰۱۸ روسيه صعود می‌کنند و دو تيم سوم در بازی پلی‌آف به مصاف همديگر رفته و تيم برتر اين بازی در رقابت با نماينده قاره ديگر، شانس خود را برای صعود به جام جهانی امتحان خواهد کرد.

همچنين ۸ تيم برتر اين گروه‌ها و ۴ تيم برتر دوم گروه‌های هشت‌گانه، بصورت مستقيم به جام ملت‌های آسيا ۲۰۱۹ امارات صعود می‌کنند. همچنين ۲۴ تيم برتر باقی‌مانده، در قالب ۶ گروه ۴ تيمی به مصاف هم می‌روند که ۲ تيم برتر هر گروه، هم به عنوان ۱۲ تيم ديگر، در جام ملت‌ها حضور خواهند داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016