چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

تقويم مسابقات تيم های ملی فوتبال ايران در سال ۹۴ اعلام شد

مسابقات بين المللی تيم های ملی رده های مختلف از فروردين تا اسفند سال جاری ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سايت فدراسيون، فوتبال ايران در سال ۹۴ در حوزه بين الملل روزهای پرکار و شلوغی را به لحاظ برنامه ها و ديدارهای تدارکاتی و رسمی تيم های ملی پيش رو دارد، بطوری که نخستين بازی امسال از ۲ فروردين با حضور تيم ملی بزرگسالان بانوان در چين و برگزاری اولين ديدار اين تيم مقابل ملی پوشان لائوس آغاز شد. ملی پوشان بزرگسال ايران به سرمربيگری مهناز اميرشقاقی در اولين بازی خود ۵ بر يک لائوس را شکست دادند اما در دومين ديدار با نتيجه ۱ بر صفر مغلوب تيم ملی چين تايپه شدند تا از حضور در مرحله بعدی مقدماتی المپيک ريو باز بمانند. البته تيم ملی بزرگسالان بانوان پس از حدود دو سال، فعاليت خود را از سر گرفته بود و حضور در اين مسابقات و کسب نتايج ذکر شده باعث صعود ۷۵ پله ای ايران در جدول رده بندی فيفا شد.

در همين زمان و از دوم فروردين، تهران ميزبان مسابقات مقدماتی قهرمانی زير ۲۳سال آسيا و المپيک ۲۰۱۶ بود. اميدهای ايران دز گروه سوم مسابقات بايد به مصاف تيم های نپال، فلسطين، افغانستان و عربستان می رفتند که در سه ديدار اول خود به ترتيب به نتيجه ۵ بر صفر، ۳ بر صفر و ۶ بر صفر به پيروزی رسيدند و در بازی آخر خود که تعيين کننده صدرنشين اين گروه بود به مصاف تيم ملی عربستان رفتند و در نهايت با نتيجه ۲ بر يک نتيجه را واگذار کردند تا به عنوان تيم دوم اين گروه در مرحله بعدی مسابقات حاضر شوند. بازی های مرحله مقدماتی ۱۱ فروردين به پايان رسيد و مرحله دوم مسابقات قهرمانی زير ۲۳سال آسيا و المپيک ۲۰۱۶ از ۲۲ دی تا ۱۰ بهمن در کشور قطر پيگيری خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ديگر مسابقه رسمی فروردين ماه، بازی های قهرمانی فوتبال ساحلی آسيا و مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۵ پرتغال بود که از سوم تا هشتم فروردين در قطر برگزار شد. شاگردان اوکتاويو در مرحله گروهی مقابل لبنان با نتيجه ۳ بر دو، مقابل تايلند ۸ بر يک و برابر تيم امارات با نتيجه ۶ بر يک به پيروزی رسيدند تا در مرحله نيمه نهايی به مصاف ژاپن مدعی بروند. ملی پوشان فوتبال ساحلی مقابل ژاپن عليرغم بازی بسيار نزديک و پاياپای با نتيجه ۵ بر چهار شکست خوردند و تا در ديدار رده بندی دوباره مقابل لبنان صف آرايی کنند. تيم ملی فوتبال ساحلی در دومين ديدار خود مقابل لبنان که سرمربيگری آن را کريم مقدم برعهده دارد مجددا به پيروزی رسيدند و با نتيجه ۸ بر سه مقام سوم آسيا را کسب کردند. تيم ملی فوتبال ساحلی طی اين بازيها مجوز حضور در جام جهانی را بدست آورد بايد از ۱۸ تا ۲۸ تيرماه در مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلی ۲۰۱۵ پرتغال حضور داشته باشند.

اما دختران ملی پوش زير ۱۴سال ايران جهت حضور در مسابقات قهرمانی منطقه ای زير ۱۴ سال دختران که از ۲۹ فروردين آغاز شده و تا ۶ ارديبهشت ماه در کشور نپال ادامه دارد زير نظر کتايون خسرويار و معصومه جهانچی بازی های خود را برگزار می کنند. ملی پوشان زير ۱۴ سال ايران در نخستين باز خود در ۳۱ فروردين به مصاف تيم نپال رفته و اين ديدار را با نتيجه ۳ بر دو واگذار کردند. دومين ديدار تيم ملی زير ۱۴سال ايران هم مقابل سيريلانکا يکم ارديبهشت برگزار شد که طی آن موفق به کسب پيروزی ۱۱ بر يک شد. دختران زير ۱۴سال ايران در آخرين ديدار گروهی خود در دوم ارديبهشت مقابل مالديو قرار خواهند گرفت.

۱۵ ارديبهشت ماه ۹۴ آغاز تورنمنت فوتسال روسيه خواهد بود و تيم ملی فوتسال بزرگسالان بانوان کشورمان با سرمربيگری شهناز ياری در اين تورنمنت شرکت می کند. ملی پوشان فوتسال بانوان در اين تورنمنت پنج روزه که تا ۲۰ ارديبهشت ادامه دارد به مصاف تيم های ملی فوتسال اسپانيا، مجارستان و روسيه می روند. بازيکنان در دوره قبلی اين تورنمنت عنوان سوم را کسب کرده بودند.

تيم ملی زير ۱۹سال ايران که اميرحسين پيروانی سکان هدايت اين تيم را برعهده دارد برای برگزاری بازی تدارکاتی مقابل جوانان ايتاليا از ۲۰ اردبيهشت راهی اين کشور می شود. اردوی تدارکاتی تيم ملی جوانان به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت و در ۲۴ ارديبهشت به پايان می رسد. در واقع اين اردو يکی از مراحل آماده سازی شاگردان پيروانی تا پيش از حضور در مسابقات مرحله انتخابی قهرمانی آسيا است. مسابقات انتخابی قهرمانی زير ۱۹سال آسيا از ۶ تا ۱۴ مهرماه برگزار می شود. البته محل برگزاری اين رقابتها هنوز از سوی ای اف سی اعلام نشده است.

تاجيکستان ميزبان مسابقات منطقه¬ای ۱۴ سال پسران آسيا است و اين رقابتها از ۲۴ ارديبهشت آغاز می شود. ملی پوشان زير ۱۴سال پسران کشورمان بطور مداوم تمرينات خود را عموما در آکادمی ملی فوتبال و زير نظر علی طهماسبی زاده –سرمربی اين تيم پيگيری می کنند. تيم های حاضر در رقابتهای زير ۱۴ سال در منطقه جنوبی و مرکزی آسيا افغانستان، بنگلادش، هند، ايران، قرقيزستان، مالديو، نپال، پاکستان، سريلانکا، تاجيکستان و ازبکستان هستند. افتتاحيه اين دوره از رقابتها اول خرداد خواهد بود و مرحله اول تا دوم خرداد ادامه پيدا خواهد کرد. تيم ها پس از يک روز استراحت تا پايان روز ۵ خردادماه به ادامه رقابت با يکديگر خواهند پرداخت و در نهايت در مراسم پايان اين دوره مسابقات شرکت خواهند کرد.

تيم ملی فوتسال بزرگسالان آقايان در حال برنامه ريزی برای حضور در تورنمنت ۴ جانبه پرتغال است. اين تورنمنت از ۳ تا ۸ خرداد برگزار می شود که مکاتبات نهايی بين فدراسيون ايران و پرتغال در حال انجام است. البته تاکنون حضور دو تيم ايران و پرتغال مشخص شده است. در واقع حضور در اين تورنمت، آماده سازی مناسبی برای شاگردان خسوس خواهد بود چراکه اين تيم از ۲۰ بهمن تا اول اسفند ماه برای دفاع از عنوان نايب قهرمانی خود بايد در مسابقات جام ملتهای فوتسال آسيا شرکت کند.

۲۵ فروردين روز قرعه کشی مسابقات مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ و جام ملتهای ۲۰۱۹ بود. در اين روز گروه تيم ملی فوتبال بزرگسالان ايران مشخص شد و طی آن شاگردان کی روش با عمان، هند، ترکمنستان و گوام هم‌گروه شدند. مسابقات اين مرحله بطور رفت و برگشتی برگزار می شود و طی آن ۴۰ تيم در قالب هشت گروه به رقابت خواهند پرداخت. بازی های تيم ملی ايران در اين مرحله از ۲۶ خرداد آغاز می شود و طی آن ملی پوشان با سفر به ترکمنستان نخستين بازی خود را مقابل تيم ملی اين کشور برگزار می کنند.
دومين ديدار ايران در تهران و مقابل تيم ملی گوام در۱۲ شهريور انجام خواهد شد و سومين بازی در کشور هند و برابر تيم ملی اين کشور در تاريخ ۱۷ شهريور برگزار می شود. شاگردان کی روش برای پيگيری سومين ديدار خود در تاريخ ۱۶ مهر عازم عمان می شوند تا به مصاف تيم ملی کشور عمان بروند. تيم ملی فوتبال ايران در ۲۱ آبان ميزبان تيم ملی ترکمنستان خواهد بود و ۲۶ آبانماه با سفر به گوام ديدار برگشت خود مقابل تيم را برگزار می کند. همچنين دو ديدار نهايی ملی پوشان بزرگسال کشورمان در تهران مقابل تيم های هندوستان و عمان به ترتيب در تارخ های ۵ و ۱۰ فروردين ۹۵ پيگيری خواهد شد. لازم به ذکر است تاکنون ساعت و ورزشگاه محل برگزاری بازيها از سوی کنفدراسيون فوتبال آسيا اعلام نشده است.

تيم ملی جوانان بانوان ايران برای شرکت در رقابتهای قهرمانی زير ۱۹سال بانوان آسيا که از تاريخ ۲۷ مرداد تا ۷ شهريور برگزار می شود عازم چين خواهند شد. مهناز اميرشقاقی سرمربيگری اين تيم را بر عهده دارد و بازيکنان خود را برای حضور در مرحله نهايی رقابتهای قهرمانی آسيا که با حضور تيم های کره شمالی، کره جنوبی، چين، ژاپن، استراليا، تايلند و ازبکستان آماده کند. اين تيم تاکنون يک ديدار تدارکاتی مقابل ازبکستان و در سال گذشته برگزار کرده و در سال ۹۴ هم طبق اعلام کادرفنی، تيم ملی جوانان بانوان ۲ بازی دوستانه بين المللی و يک اردوی تدارکاتی در تايلند خواهد داشت تا با آمادگی کامل به رقابتهای آسيايی چين اعزام شوند.

شاگردان حميد عليدوستی در شهريور ماه در مسابقات مرحله انتخابی قهرمانی زير ۱۶سال آسيا بازی های خود را برگزار می کنند. اين رقابتها که هنوز ميزبان آن از سوی ای اف سی اعلام نشده است از تاريخ ۲۱ تا ۲۹ شهريور ماه برگزار می شود.
همچنين اولين دوره مسابقات قهرمانی فوتسال آسيا (بانوان) از ۲۶ شهريور در کشور مالزی آغاز می شود و هنوز زمان قرعه کشی از سوی کنفدراسيون فوتبال آسيا مشخص نشده است اما طبق اعلام کادرفنی، تيم هايی چون ويتنام، ژاپن، کره جنوبی، ايران، چين، هنگ کنگ، اندونزی، اردن، مالزی، ازبکستان و تايلند به رقابت با يکديگر می پردازند. اين تيم برای شرکت در اولين دوره رقابتهای قهرمانی فوتبال آسيا، تورنمنت ۴ جانبه روسيه، بازيهای دوستانه با تيم های ملی ويتنام و تايلند را پيش رو دارد. ملی پوشان فوتسال بانوان کشورمان زير نظر ياری تا ۴ مهر به رقابت در اين دوره از مسابقات قهرمانی فوتسال آسيا خواهند پرداخت.

پس از شکست سنگين تيم های امارات، اردن، بنگلادش و هند از ايران، تيم ملی نوجوانان بانوان کشورمان توانست جواز حضور در مرحله نهايی رقابتهای قهرمانی آسيا را کسب کند. تيم ملی زير ۱۶ سال ايران به سرمربيگری شادی مهينی از ابتدای سال ۹۴ اولين اردوی آماده سازی خود را از سوم ارديبهشت ماه جهت حضور در بازيهای پيش رو آغاز می کند. رقابتهای قهرمانی نوجوانان آسيا (بانوان) از ۱۳ تا ۲۴ آبان در کشور چين پيگيری می شود و طی آن تيم ملی زير ۱۶سال ايران در اين مسابقات حضور خواهد داشت.

• لازم به توضيح است اين برنامه بنابر آخرين اطلاع رسانی کنفدراسيون فوتبال آسيا صورت گرفته و پس از اعلام برنامه نهايی مسابقات که در برخی از آنها مکان برگزاری مشخص نشده است، سايت رسمی فدراسيون برنامه دقيق و نهايی را اعلام خواهد کرد.
همچنين در صورت تغيير يا اضافه شدن برنامه جديد برای آماده سازی تيم های ملی، اطلاع رسانی دقيق صورت خواهد گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016