سه شنبه 29 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

واکنش مديرعامل تراکتور به اتفاقات بازی با نفت

مديرعامل باشگاه تراکتورسازی با بيان اينکه در ماجرای بازی با نفت همه توپ را به زمين همديگر می‌اندازند و اصل ماجرا مغفول مانده، گفت: بعضی‌ها دنبال ماله کشی بودند ولی لکنت زبان گرفتند و دستشان رو شد.

سعيد عباسی در گفتگوی تفصيلی با خبرنگار مهر، به اتفاقات بازی تيم‌های تراکتورسازی با نفت تهران در هفته پايانی چهاردهمين دوره رقابتهای ليگ برتر پرداخت و تاکيد کرد اصل ماجرای اين بازی قضاوت داور بوده نه اعلام نتيجه اشتباه بازی سپاهان.

وی همچنين تصريح کرد: عده‌ای دنبال ماله کشی اين ماجرا بودند ولی در برنامه دوشنبه شب نود لکنت زبان گرفتند و دستشان برای همه رو شد. مديرعامل تراکتورسازی درباره وضعيت فصل آينده بازيکنانی مثل آندرانيک تيموريان هم گفت: ترجيح می‌دهيم قبل از اينکه ما به تيموريان پيشنهاد بدهيم، او خودش با ما تماس بگيرد.

مشروح اين گفتگو در زير می‌آيد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


توپ را در زمين همديگر می‌اندازند
من تاکنون درباره اين ماجرا صحبت نکرده بودم زيرا می‌خواستم ببينم دوستان ديگر به چه نتايجی می‌رسند. در حال حاضر فدراسيون فوتبال و وزارت ورزش اين ماجرا را پيگيری می‌کنند ولی به نظرم آنها توپ را به زمين همديگر می‌اندازند و از اصل ماجرا غافل هستند.

بحث ما داوری است
بحث ما، بحث داوری است و ما روی اين ماجرا حرف داريم. با مطرح کردن اين مساله که «چه کسی بازی سپاهان با سايپا را ۲ بر ۲ اعلام کرده» می‌خواهند ماجرا را به سمت و سوی ديگر ببرند تا افکار عمومی را مشغول کنند.

اگر نفت پيروز می‌شد، مردم ناراحت نمی‌شدند
عادل فردوسی‌پور بحث را موشکافانه پيش برد و اطلاعات زيادی هم از ماجرا داشت که بخشی از آنها را خودمان به برنامه نود داده بوديم ولی به نظرم مهمتر از همه اين بحث‌ها اين است که بحث داوری پيگيری شود. من به سپاهان تبريک می‌گويم و موفقيت آنها در ليگ قهرمانان آسيا هم باعث خوشحالی ما خواهد بود ولی بحث ما اين است که اعلام نتيجه ۲ بر ۲ سپاهان برای اين بوده که تيم داوری را از زمين خارج کنند که تبعات آن بدتر است. با اين نوع صحبت‌ها، با شعور و فهم مردم بازی کردند. اگر نفت ما را در جريان بازی شکست می‌داد، مردم تبريز ناراحت نمی‌شدند.

آتش‌ها از گور داور بيرون می‌آيد
تمام آتش‌ها از گور داور بيرون می‌آيد. اگر داور دقت می‌کرد کار به اينجا نمی‌رسيد! حتی اگر نفت تهران با شکست ما قهرمان می‌شد. حالا اما تمام مسئولان اتفاق را به هم پاس می‌دهند و می‌گويند نيمکت تراکتور مقصر بود با پسر تونی اوليويرا.

داور فکر کرد عيد قربان است و ما را قربانی کرد!
داور بازی که اتفاقا داور بين‌المللی است، شايد فکر می‌کرده فردای بازی تراکتور با نفت، عيد قربان بوده نه عيد مبعث! برای همين تيم ما را قربانی کرد!

دست آنهايی که دنبال ماله کشی بودند رو شد
همانطور که گفتم در برنامه نود مساله موشکافی شد. آنها که دنبال ماله کشی بودند، در اين برنامه به لکنت زبان افتادند و دستشان رو شد. همه مردم ديدند و خودشان هم قدرت تحليل دارند و متوجه ماجرا می‌شوند. تيم ما زحمتش را کشيد. ما تا روز آخر در قله ليگ بوديم ولی سزاوار نبود که با بحث داوری بازی به چالش کشيده شود.

قنبرازده قسم خورده بود ماجرا را رسانه‌ای کند
قنبرزاده (مديرعامل باشگاه نفت تهران) يک فرد منطقی و کار درست است. او در برنامه نود گفت که چند بی‌سيم به دست گفتند نتيجه بازی ۲ بر ۲ شده است. قنبرزاده در ورزشگاه هم مرا ديد و گفت که چنين اتفاقی افتاده است. او قسم خورد اين مطلب را رسانه‌ای کند و دقيقا همان چيزی را که به من گفته بود، در نود هم گفت.

دنبال يک تکه فلز نيستيم
ما دنبال اين بحث نيستيم که يک تکه فلز (جام قهرمانی) به اصفهان رفته و اينکه اين فلز بايد به تبريز می‌آمد يا به نفت تهران می‌رسيد. صحبت ما اين است که اصول مردم را زير پا گذاشتند. مردم با باخت راحت کنار می‌آيند ولی با بازی شدن با شعورشان کنار نمی‌آيند.

ديدار تيمهای فوتبال تراکتورسازی و نفت تهران

می‌توانستيم جلوی گسترش فولاد کار را تمام کنيم
می‌توانستيم در بازی با گسترش فولاد تبريز کار را تمام کنيم و به عنوان قهرمانی برسيم! ولی فوتبال پاکی ارائه کرديم و باعث تحسين همگان شديم. با اين حال، اتفاقاتی که در تبريز رخ داد، اولين و آخرين اتفاق نيست. اينکه چه زمانی اين مسائل کثيف خاتمه يابد را نمی‌دانم. کاش يک کميته تشکيل شود و اتفاقات را رصد کند. هميشه يک اتفاق رخ می‌دهد و بعد همه دنبال چاره انديشی می‌افتند.

نيمکت تراکتورسازی را هدف گرفته‌اند
مسئولان فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ زحمت زيادی برای ليگ امسال کشيدند ولی بعد از اين اتفاقات، همه توپ را به زمين هم انداختند و نيمکت تراکتورسازی را هدف قرار داده‌اند. مدام می‌گويند از طرف نيمکت نتيجه بازی سپاهان ۲ بر ۲ اعلام شده است. کدام عقل سليم قبول می‌کند مسئولان يک تيم به خودشان دروغ بگويد؟

بحث تحريم ليگ بود نه انحلال تراکتورسازی
در شورای شهر تبريز بحث انحلال مطرح نشد. يکی از دوستان نظر داده که اگر قرار است لذت و شادی ليگ با يک چيز کثيف جريحه‌دار شود و اين اتفاقات کثيف ادامه داشته باشد، ليگ را تحريم کنيم. خيلی از تيم‌ها هم چنين چيزی را مطرح کرده‌اند! ما هزينه اتفاقات کثيف را داده‌ايم و اگر باز هم قرار باشد اين اتفاق تکرار شود که فايده ای ندارد.

از قهرمانی سپاهان ناراحت نيستيم
ما سپاهان را دوست داريم و از اينکه اين تيم به قهرمانی رسيده، ناراحت نيستيم. حتی اگر سپاهان يا هر تيم ايرانی ديگر بتواند در آسيا افتخار آفرينی کند، از اين افتخار لذت می‌بريم. فدراسيون بيايد و قبول کند که مشکل داوری داشته است. اينکه نمی‌شود هر کاری دلشان بخواهد انجام بدهند و اين قضايا هم پيش بيايد.

شعور مردم پايمال می‌شود
من اميدوارم مسائل کثيف فوتبال حل شود. ما دنبال فوتبال پاک هستيم و اين موضوع بايد در داوری‌ها، تيم‌ها و مربيان هم وجود داشته باشد. مردم ما گناه دارند. آنها از وقت و جيبشان می‌زنند تا به ورزشگاه بروند. با چنين اتفاقاتی شعور آنها پايمال می‌شود.

بعد از سوت داور همه هاج و واج بودند
بعد از آنکه داور سوت پايان بازی را زد، همه به هم نگاه می‌کردند. همه هاج و واج مانده بودند که سايپا چطور توانسته در فرصتی کم دو گل به سپاهان بزند. عسگری ناظر داوری يک تلويزيون داشت و هرچه به او مراجعه می‌شد که نتيجه بازی سپاهان را بپرسند، او شانه بالا می‌انداخت و می‌گفت نمی‌دانم. سردرگمی وحشتناکی در ورزشگاه حاکم شده بود. خب طبيعی است مردم در اين لحظات دوست دارند حرف خوب را باور کنند.

با تونی برای فصل بعد صحبت کرديم
صحبت‌های اصلی را با تونی اوليويرا برای فصل آينده انجام داديم. او امروز به همراه دستيارانش تبريز را به مقصد پرتغال ترک کرد. او يکسری شرايطی می‌خواهد که بايد برای فصل آينده فراهم کنيم. حالا که سهميه مستقيم آسيايی را گرفته‌ايم، بيشتر تمرکز ما برای فصل بعد اين است که در آسيا حرفی برای گفتن داشته باشيم.

نمی‌شد يکسری حرف‌ها را به تونی بزنيم
نمی‌توانستيم اين فصل در کار تونی دخالت کنيم. او ميانه‌های ليگ به تراکتورسازی آمد و چون تيم را خودش نبسته بود، نمی‌شد يکسری مسائل را به او بگوييم. در هر صورت ايشان برای فصل آينده دو فهرست به ما داده‌اند و ما هم بازيکنان مورد نظرش را رصد خواهيم کرد. ضمن اينکه ما يکسری بازيکن - سرباز داريم و بايد منتظر بمانيم تا تکليفشان روشن شود. برای همين تعداد بازيکنانی که جذب می‌کنيم، هنوز مشخص نيست.

منتظر تماس آندرانيک تيموريان هستيم
آندرانيک تيموريان بازيکن کاملا حرفه‌ای است و از عملکردش راضی هستيم. ترجيح ما اين است قبل از آنکه باشگاه به آندو برای فصل بعد پيشنهاد بدهد، خود ايشان وضعيتش را برايمان تشريح کند و بگويد می‌ماند يا نه. در تراکتورسازی حالت دوستانه و صميمانه‌ای بين مسئولان و بازيکنان وجود دارد. آندو هم که بازيکن حرفه‌ای است. فعلا قرار شد بازيکنان استراحت کنند و آندو هم حسابی پسرش را که به تازگی متولد شده، ببيند. بعد حتما با ما تماس خواهد گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016