چهارشنبه 6 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

پلیس سوئیس تعدادی از مقامات فیفا را بازداشت کرد

بی بی سی ـ به گفته مقامات پلیس سوئیس تعدادی از اعضای ارشد فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) در شهر زوریخ را بازداشت کرده است.

به گفته این مقامات شش نفر از اعضای ارشد فیفا بازداشت شده‌اند.

گزارش شده است که یکی از معاونان ارشد فیفا در بین بازداشت‌شدگان است.

به گفته ریچارد کانوی، خبرنگار بی‌بی‌سی در زوریخ، جفری وب، معاون فیفا بازداشت شده است. آقای وب ریاست کنفدراسیون فیفا برای شمال و مرکز قاره آمریکا و همچنین حوزه کارئیب را برعهده دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ادوواردو لی از کاستاریکا، که قرار بود بزودی به عضویت کمیته اجرایی (فیفا) درآید، یوجینیو فیگوریدو، از اروگوئه که رئیس نهاد فوتبال آمریکای جنوبی موسوم به "کونمبول" است و خوزه ماریا مارین از برزیل از اعضای کمیته فیفا از جمله دیگر افرادی بوده‌اند که بی‌بی‎‌سی دیده، پلیس آنها را از هتل بیرون برده است.

بر اساس گزارشها این اقدامات با هدف استرداد این افراد به آمریکا و محاکمه آنها درخصوص اتهام "فساد" صورت گرفته است.

یکی ازسخنگویان فیفا گفته است که مقامات این نهاد تلاش دارند تا درباره این بازداشتها اطلاعات روشنتری بدست آورند.

مقامات فیفا برای شرکت در جلسه سالانه خود در زوریخ گردهم آمده‌اند. این نشست قرار است در روز جمعه هفته جاری (۲۹ مه) برگزار شود.

قرار است در این نشست سپ بلاتر، رئیس فیفا، نامزدی خود را برای رهبری این نهاد بین‌المللی و برای بار پنجم اعلام کند. به نظر نمی‌رسد که آقای بلاتر در بین دستگیر شدگان باشد.

بی‌بی‌سی دریافته است که شاهزاده علی بن الحسین، رقیب اردنی آقای بلاتر و هیاتی از مشاورانش بزودی و درباره تاثیر این بازداشتها بر رای‌گیری ریاست این نهاد، که قرار است روز جمعه برگزار شود، گفتگو کنند.

همزمان سخنگوی فیفا در یک کنفرانس خبری در زوریخ گفته است که علیرغم این بازداشتها، جلسه رای‌گیری روز جمعه برگزار می‌شود.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، اویل بامداد امروز (چهارشنبه ۲۷ مه) پلیس‌ به چند هتل لوکس در این شهر که محل اقامت این افراد بوده رفت و آنها را بازداشت کرد.

گفته شده است که اتهامات گزارش شده مربوط به موارد گسترده فساد در این نهاد ورزشی بین‌المللی از جمله اتهام ۱۰۰ میلیون دلار رشوه، درخواستهای میزبانی جام‌جهانی و همچنین حق پخش بازیهای فوتبال در طول ۲۰ سال گذشته است.

اداره فدرال قضایی سوئیس (اف او جی)، در بیانیه‌ای گفته است که مقامات آمریکایی ظن این را دارند که این مقامات فیفا از اوایل دهه ۹۰ میلادی به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار رشوه دریافت کرده‌اند. به گفته بیانیه، دریافت رشوه در خاک آمریکا مورد توافق قرار گرفته و از طریق بانک انتقال پیدا کرده است.

بیانیه مقامات سوئیسی افزوده که آنها می‌توانند دستور استرداد را سریعا صادر کنند.

اویل ماه جاری میلادی آقای بلاتر گفته بود که وی از تحت بررسی بودن فعالیتهای برخی از همکارانش توسط آگاه است.

همزمان و در تحولی جداگانه به گفته مقامات سوئیسی، روند قضایی پرونده‌ای تازه "علیه افرادی که هویت آنان مشخص نشده است به ظن سوء‌مدیریت مجرمانه و پولشویی درارتباط با جام جهانی فوتبال در ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲" گشوده شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016