Sunday, Aug 1, 2021

صفحه نخست » مدعیان «دین جهانی» و وحشت از «اینترنت جهانی»! احمد حیدری

F7A9D742-3B85-46D3-84DC-ADFA296BC55F.jpegجماران - احمد حیدری

بعید است انگیزه طراحان «صیانت از فضای مجازی» صرفا در امان داشتن مردم از هجوم فساد موجود در اینترنت باشد زیرا:


اولا ایجاد مصونیت خواست عمومی است. ثانیا این وضعیت [مثلا ارتباط‌های بی‌ضابطه زن و مرد و ...] در برخی زوایای جامعه به وفور وجود دارد و راه مبارزه‌اش فیلترینگ نیست. ثالثا ایجاد مصونیت فقط با شکوفا کردن اقتصاد، ایجاد اشتغال و زمینه ازدواج و از بین بردن زمینه‌های فروپاشی خانواده است که اگر اقتصاد سامان یافت، انسان‌های شاغل و خانواده‌دار در مقابل فساد واکسینه می‎شوند. تا وضعیت نابسامان اقتصادی، نرخ پایین ازدواج و نرخ بالای طلاق وجود دارد، ایجاد مصونیت محال است. پس هدف طراحان بر خلاف شعارهای ظاهری‌شان، «محروم سازی از اینترنت جهانی و کنترل داده‌های اطلاعاتی» است.

* از نظر طراحان، مردم در لبه پرتگاه گمراهی‌اند و اینترنت جهانی به هجمه برای نابودی فرهنگ اسلامی- ایرانی همت کرده و توان مقابله با آن را نداریم لذا ناچاریم با منع و فیلتر، با آن مواجه شویم: «منع ویدئو، ماهواره و حالا فضای مجازی جهانی و ایجاد اینترنت کنترل شده داخلی». غریب این که طراحان به جهانی بودن دین باور دارند و در صدد صدور اسلام و انقلاب به جهانند و برای تحقق این ایده، در این چند دهه میلیاردها دلار از بودجه مردم هزینه کرده‌اند حال آن که هم در راه مواجهه با تهاجم فرهنگی در اشتباهند و هم در کیفیت صدور اسلام و انقلاب!

* مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب جز با مبارزه‌ فرهنگی و تهاجمی متقابل نیست و چنین تهاجمی با تکیه بر فرهنگ فطری، انسانی، عدل محور و تعالی خواه اسلام کاملا شدنی است به شرطی که ابتدا خود به این فرهنگ و مبانی فطری، انسانی و عدل محور آن باور یابیم و در پیاده کردنش بکوشیم. فرهنگ متعالی اسلام همچون دیگر ادیان توحیدی و متعالی‌تر از همه آنها، مشحون از ایده‌های فطری، انسانی و جذّاب است که بشر امروز تشنه شنیدن آنها است. امام «قدس سره» در وصیتنامه خود فرمود: «چهره نورانى اسلام را براى جهانیان روشن نمایند؛ که اگر این چهره با آن جمال جمیل که قرآن و سنت در همه ابعاد به آن دعوت کرده از زیر «نقاب مخالفان اسلام» و «کج‌فهمی‌هاى دوستان» خودنمایى نماید، اسلام جهانگیر خواهد شد و پرچم پر افتخار آن در همه جا به اهتزاز خواهد آمد. چه مصیبت‌بار و غم‌انگیز است که مسلمانان متاعى دارند که از صدر عالم تا نهایت آن نظیر ندارد، نتوانسته‌اند این گوهر گرانبها را که هر انسانى به فطرت آزاد خود طالب آن است، عرضه کنند؛ بلکه خود نیز از آن غافل و به آن جاهلند و گاهى از آن فرارى‌اند!»(صحیفه امام 21/393)

* جهانی سازی دین در جهان امروز تنها با ارائه الگویی از یک کشور اسلامی مرفه، خوشبخت، شاد و فعّال ممکن است تا جهانیان با مشاهده آن الگو، به اسلام و توانمندی‌اش برای اداره صحیح دنیا و آخرت و به سعادت و شادکامی رساندن انسان در حکومت دینی اطمینان یابند و تا زمانی که این الگو ارائه نشده و حکومت دینی در شاخصه‌های رفاه، شادکامی، موفقیت، مردم سالاری، آزادی و ... در رده‎های آخر باشد، نه تنها دین و انقلاب با ضرب و زور جهانی نمی‌شود که حتی خود دینداران هم از انقلاب و نظام حاصل از آن، روگردان و فراری می‌شوند!

* بعد از انقلاب روح «غرب‌ستیزی» حاکم شد و به ما اجازه ندادند بسیاری از حقایق در مورد غرب و غربی برایمان روشن شود و غرب و غربی بر خلاف واقع، به طور کلی ضدّ انسانیّت، عدالت، اخلاق و هر چه رنگ خوبی دارد، معرفی شد حال آن که غربی هم فطرت توحیدی و عقل خداداد دارد که دعوت‌کننده به زیبایی و مخالف زشتی است، گرچه در مواردی دین تحریف شده و عقل‌ستیز مسیحیت و نیز تاریخ سیاه حکومت کلیسا در غرب، آنان را از دین و مذهب وحشت‌زده کرده و به بسندگى به عقل جمعى فراخوانده است. تا این روح بر ما حاکم است، در بر همین پاشنه خواهد چرخید و چنین سیاست‌هایی ادامه خواهد یافت. فاعتبروا یا اولی الابصار.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy