Thursday, Nov 17, 2022

صفحه نخست » وقتی رفیق کریم اکثریت (اصغر جیلو) به دفاع تمام قد از ایران اینترنشنال بر می خیزد!؛ ف. م. سخن

63efbf2828b0a555777ca3fc8e9d3cfaa447eb3b.pngدر دوران اخیر، آن قدر مطالب در هم و متضاد از اشخاص مختلف مطالعه کرده ام که حقیقتا نمی دانم آیا آقای اصغر جیلو، نویسنده ی مطلب «توطئه جدید جمهوری اسلامی برای خفه کردن صدای رسانه‌های آزاد مستقر در بریتانیا باز هم شکست خورد!» که در خبرنامه ی گویا منتشر شده است آیا همان رفیق کریم سازمان اکثریت است یا کس دیگر.

البته تصور نمی کنم کس دیگری به این نام داشته باشیم که زمانی مسوول امنیت سازمان اکثریت بود، و بنا را بر این می گذارم که ایشان همان رفیق کریم سابق باشند که اکنون به دفاع تمام قد از رسانه ی «ایران اینترنشنال» بر خاسته اند.

جهت یادآوری و جلوگیری از سوءبرداشت ها و بازی در آوردن های امنیتی های حکومت نکبت و افراد مغرض، عرض می کنم که «ایران اینترنشنال» در حال حاضر سر آمد تمام رسانه های فارسی زبان خارج از کشور است و از امکانات نامحدودی که در اختیار دارد، تا این لحظه به خوبی برای انتشار خبرهای جنبش ۱۴۰۱ استفاده کرده است.

خبرنگاران و مفسران این رسانه نیز در شغل خود از بهترین ها هستند و این به مدد بودجه ی کلانی ست که این رسانه در اختیار دارد و آن را با گشاده دستی میان اهل قلم و اهل تفسیر تقسیم می کند.

اما این رسانه، زیر سوال های بزرگی نیز قرار دارد که قرار نیست حرکت مثبت امروز او باعث از یاد رفتن این سوال ها و بی پاسخ ماندن آن ها بشود.


اما بر می گردیم به رفتار «رفقا»ی چپ و بیشتر به شیوه ی عمل حزب توده ی ایران و سازمان فداییان خلق که دنباله رو ی نظری این حزب بود، و هر دو در زمان مستقر بودن حکومت شوروی دنباله رو ی سیاست ها و تئوری های نظری آن بودند.

این رفتار، که دستکم از سال ۱۳۵۷ موجب از میان رفتن حیثیت سیاسی و تاثیر گذاری این دو گروه بر روی اشخاص طرفدار تفکر کمونیستی شد، رفتاری ست که من آن را به «غش کردن تمام و کمال» به یک سمت سیاسی تعبیر می کنم.

تو گویی نمی توان در عین حمایت یا پشتیبانی از گروه یا حکومت یا رسانه ای، حد اعتدال نگه داشت و خوبی ها را در کنار اِشکالات دید و همزمان هر دو وجه را مورد بررسی قرار داد.

این روزها که جنبش بچه های ایران، قوت گرفته است، حکایت «هیس هیس الان وقت اش نیست» نیز تبدیل به مساله ای بغرنج شده که مانع از بیان ضعف ها و ایرادات اشخاص و گروه ها و رسانه ها می شود.

می گویند در این دوران نباید از کسی انتقاد کرد چون انتقاد باعث ضعف جنبش و سرد شدن حرکتی که آغاز شده می شود، حال آن که اگر چنین سکوتی رواست، باید برای همگان باشد نه این که یک طرف با نهایت قدرت و سرعت ترکتازی کند و طرف دیگر ساکت بماند که نتیجه ی چنین سکوتی، افتادن در مسیری خواهد شد که بعدا دیگر قابل تصحیح و کنترل نخواهد بود.

«رفیق کریم»، امروز نیز همچون گذشته که روس ها را بر سرشان حلوا حلوا می کردند به شکل صد در صدی از «ایران اینترنشنال» و محسنات آن سخن می گوید، در حالی که هنوز پرونده ی عملکرد خود ایشان و سازمان متبوع شان گشوده است و تا زمانی که به سوالات مطرح شده در این پرونده پاسخ داده نشود، گشودن پرونده ی «ایران اینترنشنال دوستی» قطعا بی جا خواهد بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy