Thursday, Dec 15, 2022

صفحه نخست » دوران پر تلاطم گذار از جمهوری اسلامی (بخش اول)، اکبر دهقانی ناژوانی

Akbar_Dehghani_Najvani.jpgدر ذهنیات و روحیات آخوندها و مردم ایران چه می‌گذرد؟

در ذهن و روح آخوندها و مذهبی‌های افراطی خدای شورشی ضحاک وار حاکم مطلق است. این خدای شورشی به خاطر نبود علم از چندین قرن گذشته تا به حال از تمام خصلت‌های درست محروم بوده و کمبود زیاد دارد.
ته مانده خدای جنبشی که در برگیرنده عقل سلیم، احساس سالم، منطق، انعطاف پذیری، درک متقابل، تعامل، حقوق شهروندی است توسط خدای شورشی مذهبی در صندوقچه ذهن و روح مذهبی‌های افراطی و آخوندها زندانی و طی قرنها آنها را پوسانده تا این خدای شورشی به تنهایی و بدون یار و یاور و بدون هر نوع فضولی از طرف خدای جنبشی بتواند خداگونه و مطلقگرا بر ذهن و روح آخوند جماعت حکومت کند. چرا اینطوری باید می‌شد بحث مفصل تری را می‌طلبد. اما این خدای شورشی مطلقگرا بر ذهن و روح آخوندها و مذهبی‌های افراطی حاکم مطلق و آنها را مجبور می‌کرد و می‌کند که با اقتدار هر چه تمام تر، با غارت، زندان، اعدام، کشت و کشتار همه مردم را مطیع، فرمان بردار و برده این خدای شورشی مذهبی کمبود دار کنند تا این خدای شورشی مذهبی مطلقگرای آخوندی در ایران، در منطقه و جهان حکومت مطلقه بکند.

پس بنابراین از دید آخوند جماعت اصلاحات، رفرم، کارهای سالم، علم، صنعت و اقتصاد همه مال خر می‌باشند. نفت و هر نو صنعت خدا دادی هستند و تعلق به این جرثومه‌های فساد آخوندی دارند. از نظر خدای ذهنی و روحی آخوند مردم همه امت، بنده، برده و باید جان و مال خود را فدای خدای شورشی آخوند جماعت بکنند تا این خدای مذهبی آخوندی کمبود‌های هزار و چهارصد ساله‌اش بر طرف شود. همه باید مواظب باشند که خشم این خدای بی همه کس آنها را نگیرد. در غیر این صورت هم دنیا و هم آخرتشان را از دست می‌دهند.

خدای شورشی و خدای جنبشی در ذهن و روح مردم ایران

همان گرفتاری‌های مذهبی افراطی آخوندها و مذهبیهای افراطی را خود مردم ایران هم از قدیم داشته و هنوز دارند. در زمان رژیم رضا شاه و پسرش محمد رضا شاه هوس کردند که کمی آن را اصلاح کنند. اما چون بلد نبودند و خیلی‌ها هم نمی‌خواستند که کار درستی انجام بگیرد، زدند خراب ترش کردند. از نیمه دوم حکومت محمد رضا شاه این خرابی‌ها بیشتر و ارث خود را به رژیم آخوندی داد و در زمان حکومت ننگین ولایت فقیه این وضعیت بدتر از زمان شاه و مردم بیشتر گرفتار خدای شورشی مذهبی افراطی شدند که یک سرش در ذهن و روح خود مردم مسخ شده و سر دیگر این خدای شورشی در ذهن و روح آخوند جماعت عقب افتاده هزار و چهارصد ساله بود. در و تخته به هم جور و این خدایان شورشی مذهبی افراطی برای حکومت بر ذهن و روح مردم و بر ذهن و روح آخوند جماعت دست به دست هم داده و هزینه کمبودهای حکومت جهل و نادانی آنها را مردم بیچاره مسخ شده جانی و مالی می‌پرداختند و هنوز می‌پردازند. چرا آخوندها این هزینه‌ها را نمی‌پرداختند؟، چون آخوندها افراطی تر و به این خدای شورشی مذهبی وابسته تر و نزدیک تر و آخوندها هزار و چهارصد سال اسیر فرمانهای متضاد این خدای شورشی مذهبی بوده و هستند. آنها با این فرمانهای خداگونه مردم را فریب داده و این مردم را بیشتر زیر سلطه خدای شورشی خود می‌آورند تا خدای شورشی در ذهن و روح آخوند‌ها از آخوندها راضی بشود و تا حدودی کمبود‌هایش بطور کاذب بر طرف و از نظر ذهنی و روحی این آخوندها را برای مدتی اذیت نکند. از طرفی دیگر هرچه این مردم جانی و مالی بیشتر قربانی شوند فقیرتر، ضعیف تر و بی سوادتر و بیشتر بندگی و بردگی خدای شورشی در ذهن و روح خود و خدای شورشی در ذهن و روح آخوندها را می‌کنند. برای حکومت این خدایان شورشی اگر مردم ضعیف، فقیر و مسخ شده باشد بهتر است. زمانی که این مردم مسخ شده از روی نادانی مثل کاوه آهنگر ۱۸ پسر خود را فدای این خدایان ضحاک صفت می‌کنند بیشترین ضرر برای این مردم است. اما سر فرزند نوزدهمی خودشان کاوه آهنگرهای آگاه می‌شوند و جرم آهنگری بسته و بر خدای شورشی در ذهن و روح خود و بر خدای شورشی آخوندی کاوه وار قیام می‌کنند. جنگ دو طرف تشدید و از اینجا به بعد هم مردم و هم ضحاک زمان آخوندها قربانی می‌دهند. اما در مرحله‌ای از نبردها آخوندهای ضحاک صفت که برای بر پا نگه داشتن خدای شورشی مذهبی افراطی در ذهن و روح خود مردم را جانی و مالی قربانی می‌کردند در این مرحله باید بیشتر مایه بگذارند، چه جوری؟ خدای شورشی در ذهن و روح آنها مطلقگرا و هیچ انعطاف پذیری نمی‌فهمد و از این آخوندها می‌خواهد که به هیچ وجه در این نبردها بر علیه مردم کوتاه نیایند و قربانی بیشتری از مردم بگیرند. در درگیریهای‌ بالا با مردم نهایتا آخوندها و خدای مطلقگرای آنها ریزش و ضعیف می‌شوند و خودی‌های نظام ضحاکی به جان هم می‌افتند و نهایتا در نبرد با مردم شکست میخورند. آیا در ایران مردم پیروز می‌شوند؟ آن را در زیر مؤرد بررسی می‌کنیم.

مبارزه مردم با خدای شورشی خود و خدای شورشی آخوندها:

مردم بعد از انقلاب ۵۷ در مبارزه با خودشان و در مبارزه با رژیم آخوندی و در مبارزه با مذهب افراطی ناب محمدی خیلی چیز‌ها یاد گرفته بودند که بسیاری از آنها منفی و همراه با ویرانی بوده‌اند. این چیز‌های منفی و پلید در زمان شاه و بخصوص در زمان آخوندیسم ذهن و روح مردم را مسخ و شست و شوی مغزی داده بوده‌اند. اما پس از دو دهه نبرد مردم با خود و با رژیم منفور مذهبی افراطی آخوندی، مردم از زمان روی کار آمدن محمود احمدی نژاد به بعد شروع کردند که خیلی از این چیز‌های زشت و پلید را کم کم از ذهن و روح خود پاک کنند. مردم سری به درون خود زدند و تازه پی بردند که‌ای داد و بیداد چندین قرن گرفتار مذهب افراطی همراه با بیماریهای‌ ذهنی، روحی و جسمی هستند. آنها پی بردند که ما خودمان بی سواد، فقیر و افراطی و در سرنوشت خود مقصر بوده و هستیم. اما دیگران هم مثل آخوندها، پادشاهان و اربابان خارجی شرق و غرب نا جوانمردانه از این وضعیت ما سوء استفاده و چندین قرن ما مردم ایران را به گرایشهای مذهبی، ناسیونالیستی، قومگرایی و کمونیستی افراطی گرفتار کرده بودند، بخصوص در زمان حکومت آخوندیسم پلید.
مردم با کمک هم و با کمک تجربیات و شناختهای تلخی که از زمان شاه و زمان رژیم آخوندی به دست آورده بودند با خدای شورشی در ذهن و روح خود و خدای شورشی مذهبی آخوندها جنگیدند و هزینه‌های سنگینی دادند. اما در این جنگها به مرور از افراط خدای شورشی در ذهن و روح مردم کاسته شد و مردم کم کم آگاه می‌شدند. برای آخوندها و خدای شورشی مطلقگرای آنها خبر خوبی نبود.

پیام تاریخی به موقع مادرمان زمین به فرزندانش:

در این نبردها متقابلا مادرمان کره زمین هم سنگ تمام گذاشت و نسل‌های جدید را رشدیابنده تر از نسلهای قدیمی تر به دنیا آورد که گرایشهای کهنه و قدیمی مثل مذهب افراطی و آخوندیسم افراطی را بر نمی‌تافتند. مادرمان کره زمین به رژیم آخوندی گفت که من به شما کهنه گرا‌ها پشت کرده و شما رفتنی هستید. من کره زمین نسلهای دهه هفتادیها به بعد را رشدیابنده بار آورده‌ام که تحمل دیکتاتور‌های راکد و کهنه گرایی مثل شما را نداشته باشند. آنها شما عقب مانده‌ها را به منجلاب تاریخ می‌اندازند. از طرفی دیگر رشد درست بشر همراه با رشد علم و رشد واقعیتها است که با رشد من مادرتان کره زمین و نیروی جاذبه‌ام هماهنگی دارند. خدای شورشی در ذهن و روح آخوند‌ها خودش را به کری‌ زد و خنده سر داد. اما خدای شورشی در ذهن و روح مردم گفتار مادرمان کره زمین را جدی گرفت و تا حدودی کوتاه آمد. این مقدمه‌ای از پیروزی مردم در این جنگها بود. مردم دریافتند که امروزه زمانه عوض شده و‌ با استفاده از علم و تجارب و شناختهای تلخ زمان شاه و زمان آخوندیسم و همچنین به یاری مادرمان زمین می‌توانیم عقل سلیم و احساس سالم خودمان را رشد بدهیم. با کوتاه آمدن خدای شورشی در ذهن و روح مردم، مردم سری به درون خود زده و خدای جنبشی را از صندوقچه ذهن و روح خود و از زیر سلطه خدای شورشی در ذهن و روح خود پس از چندین قرن زندانی بیرون آورند. این دو خدا در ذهن مردم با هم آشتی کردند و از تضاد همدیگر کاستند و توانستند کنترل درست تری بر ذهن و روح مردم پیدا کنند تا مردم پس از این همه دشمنی‌ها و مشکلات تو در توی چند قرنه با هم بالاخره اختلافات خودشان را کنار بگذارند و با هم آشتی و متحدتر شوند تا بتوانند بر علیه دشمن اصلی، یعنی آخوندیسم کذاب صف آرایی بهتری بکنند، زیرا عامل اصلی تمام این بدبختی‌ها آخوندها، مذهب افراطی و خدای شورشی آتش به اختیار آنها می‌باشند. اما از سویی مشکلات جامعه و بحران اجتماعی خیلی زیاد و از سوی دیگر مردم شناخت و تجربه و آگاهی لازم را ندارند و زمان می‌برد تا خیلی چیز‌ها رو به راه کنند. به همیین نسبت دو خدای شورشی و جنبشی در ذهن و روح مردم در بعضی زمینه‌ها اختلاف و مشکل داشته و هنوز دارند. با وجود اینها این دو خدا از تجربیات و شناختهای تلخ زمان شاه و زمان آخوندیسم استفاده و عقل و احساس مردم را در برخورد با مشکلات و واقعیات شخصی، اجتماعی و محیط زیست درست تر بکار بردند. با تمام سختی‌ها مردم را نسبت به این محیط‌ها و این محیط‌ها را نسبت به مردم بیشتر آشتی دادند تا اینها همگی متقابلا روی رشد هم تاثیرات درست‌تری بگذارند. به همین نسبت مردم از نظر ذهنی، روحی، عقلی، احساسی آگاه تر، انعطاف پذیرتر، انتقادپذیرتر، تعامل پذیرتر، واقعگراتر و منطقی تر بار آمدند. افراد خواهان آزادی از قید و بندهای بی جا شدند. آنها نه دیگر انتخاب بین بد از بدتر را می‌پذیرند و نه دیگر انتخاب مرگ برای خود و خانواده خود و همنوع خود و نه حجاب اجباری را. به عبارت دیگر با تعادل نسبی بین این دو خدای شورشی و جنبشی در ذهن و روح مردم، مردم با هم متعادل تر و خدای شورشی آنها هم نرمال تر، یعنی گرایش‌های شورشی خداگونه مذهبی، ناسیونالیستی، قومگرایی و کمونیستی افراطی در ذهن و روح مردم کم رنگ تر و برتری طلبی و ژن بر تر بین مردم تا حدود زیادی از بین رفت.
پایان بخش اول. ادامه این بحث را در قسمت دوم حضورتان تقدیم می‌کنم.
این مقاله به روز شده قسمتی از کتابی است که اینجانب در آلمان منتشر کرده‌ام.
موفق و پیروز باشید! پاینده و جاویدان ایران عزیز ما!

اکبر دهقانی ناژوانی



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy