Saturday, Jun 15, 2024

صفحه نخست » هفت شرط برای رای دادن به مسعود پزشکیان

pezeshkian.jpgفرزانه روستایی

اصلا فرض میگیریم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سفید دست ترین نیروی نظامی خاورمیانه است و تاکنون هیچ سابقه ای از سرکوب و غارتگری و عاملیت برای روسیه و پکن و بقیه جاها نداشته و درهیچ انتخاباتی نه مداخله کرده است و نه قرار است مداخله کند. علی خامنه ای را هم فرض کنید یک امیرالمومنین واقعی است که برای مسائلی حتی در حد تعرض به خلخال پای یک زن یهودی صد بار نزدیک بوده سکته کند از بس رهبر مردم گرایی است.

در چنین شرایطی یک اصلاح طلب درجه سوم به هر دلیل از قفسه تخم مرغ شانسی های شورای نگهبان بیرون آمده و این امکان فرضی را دارد تا در حد اختیارات یک رییس جمهور با حداقل سه مافوق، ناجی یک کشور باشد. منظور کشوری است که بعد از احمدی نژاد تقریبا همه آمارهای آن سقوط کرده و بسیار از کارشناسان معتقدند اساسا فقیر کردن و بر زمین کوباندن این کشورثروتمند از آباد کردن آن بس دشوار تر است، اما در هر حال، به ویرانی کشیده شده است. در چنین شرایطی فرض کنید نیروهای غیبی ( بدون اینکه سپاه یا علی خامنه ای در آن دست داشته باشند) چنان بلایی بر سر کشور آورده اند که دور نیست از استانداردهای افغانستان عبور کرده و وارد تجربیات سیاسی یمن شود.

مسعود پزشکیان برای باقی گذاشتن یک نام نیک تاریخی از خود و برای عبور دادن کشور از تونل بحرانی که امروز شاهد آن هستیم ( اگر زنده ماند و به سرنوشت ابراهیم رییسی دچار نشد) باید در اصلاح هفت اعوجاج بنیادین تلاش و رشادت کند. به عنوان راقم این سطور معتقدم بدون حل این ۷ معضل چیزی از ایران باقی نمی ماند و کشور ما به صفحه ای از دردناکترین تحولات تاریخی خاورمیانه مبدل خواهد شد. مردم شرط رای دادن به مسعود پزشکیان را این هفت اصل قرار دهند تا برای اولین بار یک نامزد ریاست جمهوری متعهد به اجرای یک فرمول اجرایی باشد. درغیر این صورت اجازه دهیم یک بار دیگراهرم و شمشیرتحریم انتخابات فرمایشی بر فراز سر حاکمیت نقش بازی کند.

1- بستن درب همه تاسیسات هسته ای و غنی سازی و نیز آغاز همکاری بدون قید و شرط با آژانس. این تنها دروازه خروج از بحران و برداشته شدن بی سابقه ترین تحریم های بین المللی و نجات ایران است. کشور ما برای برپایی تاسیساتی که نه امکان نگهداری از آن را داشت و نه اساسا به آن نیاز داشت در حساس ترین مقاطع تاریخی بیش از دو هزار میلیارد خسارت جبران ناپذیر و تکرار نشدنی را متحمل شد که ثمره نهایی آن، میلیتاریزه و مافیایی شدن معادلات کشور است.

2- برقراری مذاکرات مستقیم، بدون پیش شرط، و شفاف با آمریکا تنها راه برداشته شدن تحریم های ایالات متحده آمریکاست. انواع تحریم های ویرانگر آمریکا علیه ایران به صورت مستقل و جداگانه در اختیار سه نهاد سنا، کنگره، و به شکل فرمان های اجرایی روسای جمهور آمریکاست. یادآوری می شود که بدون حل مشکل رابطه با آمریکا و برداشته شدن تحریم ها، دیر نیست که کشور ما تبدیل به ویرانه ای بدتر از کوبا شود که امروز می توان آن را به یک قوطی کنسرو خالی زنگ زده تشبیه کرد که زمانی شعارهای انقلابی مکتبی روی آن نوشته شده بود. امروز آن قوطی کنسرو زنگ زده یادآور عملکرد تاریخی دو رهبر جاه طلب و متوهم و ایديولوژیک ایران و کوباست که سرزمین خود را بر سر لجبازی کودکانه با کاخ سفید به خاک سیاه نشاندند.

3- تعهد به دادن اینترنت آزاد و نامحدود و پر سرعت به مردم ستم دیده ایران و قطع دست نهادهای مافیای دولتی فروش اینترنت و فیلترشکن و پذیرش این اصل که نیاز به اینترنت برای شهروندان از آب و نان واجب تراست.

4- به رسمیت شناختن حق تظاهرات و اعتراض های مسالمت آمیز برای مردمی که ۴۵ سال از سوی جریان های مذهبی افراطی وحشیانه سرکوب شده اند.

5- آزادی مطبوعات، آزادی زندانیان سیاسی عقیدتی و تضمین آزادی بیان که دستاوردهای پایمال شده انقلاب مشروطه ایران هستند.

6- لغو حکم اعدام با این هدف که که نظام حاکم برای ارعاب شهروندان و سرکوب خواسته های برحق مردم اقدام به گروگانگیری از تظاهرکنندگان نکند.

7- قول صریح مبنی بر مخالفت صریح شفاف و علنی علیه طرح فاشیستی و ضد میهنی نور و حجاب اجباری که اجرای آن بخش مهمی از طرح سرکوب مردم ایران بویژه زنان است.

آنچه که نوشته شد یک شعار سیاسی تبلیغاتی نبود.

بدون لحاظ این شروط ، کشور ما وارد شاخه های جدیدی از تونل بحران وعقب افتادگی های تقریبا جبران ناپذیر خواهد شد. هشیار باشیم که یک طبقه جدید تازه به دوران رسیده حدود دو میلیون نفری متشکل از ۲۰۰ خانواده مذهبی حاکم بر ایران، ۹۰ ٪ جمعیت ایران را گروگان گرفته اند. این خطر را جدی بگیریم که بدون در نظر گرفتن بحران های هفت گانه ای که به آن اشاره رفت، طبقه جدید ممکن است برای حفظ منافع خود، دانسته یا ندانسته کشور را درگیر جنگ داخلی کند، و یا حتی تجزیه !

:::



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy