سه شنبه 14 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


موی خودم است! ميشاييل تومان، دی تسايت، برگردان از الاهه بقراط

تا چند سال پيش، قابل تصور نبود که عکس زنان را با چهره در روزنامه منتشر کنند. اگر "تايمز مالی" عکسی درباره نمايش موزيکال "کاباره" منتشر می‌کرد، سانسورچيان دست و پای رقصندگان را در تمامی نسخه‌های آن سياه می‌کردند. امروز اما نخستين زنان مجری در تلويزيون عربستان چهره نشان می‌دهند. يک کودتای تلويزيونی در کشوری که تا کنون مسئله‌اش بيشتر بر سر نديدن بود تا ديدن! ... [ادامه مطلب]

سياست‌زدگی و خشونت، جمشيد فاروقی

جمشيد فاروقی
در جامعه سياست‌زده خشونت تنها به رفتار خشن محدود نمی‌شود، بلکه انديشه و راهکار انديشيدن را نيز در بر می‌گيرد. سياست‌زدگی ناظر، گسترش عنصر خشونت است به حيطه نظر و اشاعه فرهنگ ارعاب در منظر. اين خشونت تنها رابطه دولت با جامعه را شامل نمی‌گردد، بلکه اين خشونت به کل جامعه سرايت می‌کند ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خاطراتی که کردان از زمان دانشجويی در آکسفورد برای دانشجويان تعريف می کند، اميرکبير

در حالی که ماجرای طنزگونه وزارت دکتر کردان به يکی از بزرگترين شوخيها و سرگرميهای مردم در بعد از انقلاب تبديل شده بود، اين روزها حمايت رئيس جمهور از آقايان دکتر کردان و رحيمی و نيز ماجراهای مشمئز کننده ای مانند افتضاح ۵ ميليونی به يکی از تلخ ترين حوادث دولت نهم تبديل شده است.

اين در حاليست که روز گذشته رئيس جمهور رسماً اعلام کرد که در جلسه استيضاح کردان شرکت نمی کند چرا که اساساً استيضاح وی را قبول ندارد و آن را مربوط به عملکرد وزارت کردان نمی داند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در همين رابطه برخی نمايندگان مجلس هشتم در گفتگو با خبرنگار “جهان” يکی از علتهای اصلی استيضاح کردان را دروغ گفتنهای پياپی وزير کشور دانستند و افزودند، در بسياری از کشورهايی که ادعای حکومت دينی هم ندارند در مواجهه با چنين افرادی برخوردهای شديد صورت می گيرد و به برکناری هم بسنده نمی شود و فرد خاطی به علت دروغ گويی حتما محاکمه می شود.

يکی از نمايندگان عنوان کرد: تعدادی از دانشجويان آقای کردان با مراجعه به مجلس اظهار کردند که آقای کردان در کلاسهای درس بارها از خاطراتش در دانشگاه آکسفورد سخن گفته و با لحن تمسخر آميزی به دانشجويان اعلام می کرده است: شما که دانشجو نيستيد و ما در آکسفورد اينچنين می کرديم و آنچنان ….

اين نماينده ادامه داد: نکته قابل توجه اينجاست که چگونه فردی که به راحتی قادر است مطالب غير واقع را در دوران وزارت و غير آن بيان کند و حتی کتاب تخصصی حقوق با نام دکتر علی کردان منتشر نمايد می تواند امنيت کشور و سلامت انتخابات مهمی چون رياست جمهوری را تضمين نمايد.

يک نماينده ديگر نيز با اشاره به سخنان ديشب رئيس جمهور گفت: به نظر می رسد اينگونه سخن گفتن چالش جديدی در روابط بين دولت و مجلس ايجاد کند و بهتر بود رئيس جمهور، کردان را که احتمال برکناريش تقريباً قطعی است خود عزل می کرد.





















Copyright: gooya.com 2016