چهارشنبه 15 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


موی خودم است! ميشاييل تومان، دی تسايت، برگردان از الاهه بقراط

تا چند سال پيش، قابل تصور نبود که عکس زنان را با چهره در روزنامه منتشر کنند. اگر "تايمز مالی" عکسی درباره نمايش موزيکال "کاباره" منتشر می‌کرد، سانسورچيان دست و پای رقصندگان را در تمامی نسخه‌های آن سياه می‌کردند. امروز اما نخستين زنان مجری در تلويزيون عربستان چهره نشان می‌دهند. يک کودتای تلويزيونی در کشوری که تا کنون مسئله‌اش بيشتر بر سر نديدن بود تا ديدن! ... [ادامه مطلب]

سياست‌زدگی و خشونت، جمشيد فاروقی

جمشيد فاروقی
در جامعه سياست‌زده خشونت تنها به رفتار خشن محدود نمی‌شود، بلکه انديشه و راهکار انديشيدن را نيز در بر می‌گيرد. سياست‌زدگی ناظر، گسترش عنصر خشونت است به حيطه نظر و اشاعه فرهنگ ارعاب در منظر. اين خشونت تنها رابطه دولت با جامعه را شامل نمی‌گردد، بلکه اين خشونت به کل جامعه سرايت می‌کند ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جوانفکر، مشاور مطبوعاتی احمدی نژاد: عدم حضور احمدی‌‏نژاد در استيضاح کردان مبتنی بر منطق قانونی بود، ايلنا

- پاسخگويی در مورد مدرک تحصيلی کردان ربطی به دولت نداشت

تهران- خبرگزاری کار ايران
مشاور مطبوعاتی رئيس‌‏جمهور گفت: عدم حضور آقای احمدی‌‏نژاد در جلسه استيضاح کردان، مبتنی بر يک منطق قانونی و کاملاً صحيح بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


علی اکبر جوانفکر در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا" با اشاره به برگزاری جلسه استيضاح کردان که منجر به پس گرفتن رای اعتماد اوليه از وی شد، گفت: جلسه استيضاح آقای کردان در مجلس شورای اسلامی، در واقع جبران اشتباهی بود که نمايندگان مجلس مرتکب شده بودند و حدود سه ماه بعد به بازخوانی رای اعتماد خود پرداختند و در تصميم قبلی خود تجديدنظر کردند.
وی در پاسخ به اين سوال که آيا اگر رئيس‌‏جمهور در اين نشست حضور می‌‏يافت ، به نفع کردان نبود؟ تصريح کرد: آقای رئيس‌‏جمهور تصميم درستی برای عدم حضور در اين جلسه گرفتند زيرا بحث استيضاح کردان مربوط به عملکرد وی در دوران کوتاه مديريتی‌‏اش در دولت نبود لذا ضرورتی نداشت که آقای احمدی‌‏نژاد و يا هر يک از اعضای کابينه در اين جلسه حضور داشته باشند.
جوانفکر افزود: موضوع استيضاح ، مدرک تحصيلی کردان بود که به طور طبيعی بايد خودشان درباره آن توضيح می‌‏دادند و اين مساله ربطی به دولت و رئيس‌‏جمهور نداشت.
مشاور مطبوعاتی رئيس‌‏جمهور در مورد رابطه مجلس و دولت گفت: روابط نهادها و ارکان نظام بر اساس قانون تنظيم شده است و دولت نيز در چارچوب قانون مناسبات خود را با مجلس تنظيم می‌‏کند.
وی درخصوص زمان اعلام سرپرست برای وزارت کشور نيز اظهار داشت: رئيس‌‏جمهور در اولين فرصت به بررسی اين موضوع خواهند پرداخت و تصميم مقتضی را اتخاذ خواهند کرد.





















Copyright: gooya.com 2016