چهارشنبه 15 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


موی خودم است! ميشاييل تومان، دی تسايت، برگردان از الاهه بقراط

تا چند سال پيش، قابل تصور نبود که عکس زنان را با چهره در روزنامه منتشر کنند. اگر "تايمز مالی" عکسی درباره نمايش موزيکال "کاباره" منتشر می‌کرد، سانسورچيان دست و پای رقصندگان را در تمامی نسخه‌های آن سياه می‌کردند. امروز اما نخستين زنان مجری در تلويزيون عربستان چهره نشان می‌دهند. يک کودتای تلويزيونی در کشوری که تا کنون مسئله‌اش بيشتر بر سر نديدن بود تا ديدن! ... [ادامه مطلب]

سياست‌زدگی و خشونت، جمشيد فاروقی

جمشيد فاروقی
در جامعه سياست‌زده خشونت تنها به رفتار خشن محدود نمی‌شود، بلکه انديشه و راهکار انديشيدن را نيز در بر می‌گيرد. سياست‌زدگی ناظر، گسترش عنصر خشونت است به حيطه نظر و اشاعه فرهنگ ارعاب در منظر. اين خشونت تنها رابطه دولت با جامعه را شامل نمی‌گردد، بلکه اين خشونت به کل جامعه سرايت می‌کند ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تصويب شرط فوق ليسانس يا معادل حوزوی آن برای نامزد‌های انتخابات رياست جمهوری، فارس

خبرگزاری فارس: با تصويب نمايندگان مجلس شورای اسلامی داوطلبين رياست جمهوری علاوه بر داشتن شرايط مندرج در قانون بايد دارای تحصيلات کارشناسی ارشد و بالاتر و يا معادل حوزوی آن باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاری فارس نمايندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس به بررسی جزئيات طرح يک فوريتی اصلاح مواد ۳۵ و ۵۵ قانون انتخابات رياست جمهوری اسلامی ايران مصوب ۱۳۶۴ و اصلاحات بعدی آن پرداختند.
کليات اين طرح در جسله علنی روز يکشنبه ۱۲ آبان ماه به تصويب مجلس رسيد.
در بررسی جزئيات اين طرح محمد حسين فرهنگی نماينده تبريز پيشنهاد داد که داوطلبين انتخابات رياست جمهوری علاوه بر شرايط لازم در قانون دارای تحصيلات کارشناسی ارشد و بالاتر از يا معادل حوزوی آن باشند که اين پيشنهاد با ۱۵۱ رای مثبت، ۳۱ رای منفی و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماينده حاضر به تصويب مجلس رسيد.
علی لاريجانی رئيس مجلس در هنگام بررسی اين پيشنهاد در پاسخ به مخالفت يکی از نمايندگان با پيشنهاد فرهنگی گفت شرط دار بودن مدرک کارشناسی ارشد برای نامزد انتخابات رياست جمهوری همانند شرط تحصيلی برای داوطلب شرکت در انتخابات مجلس است.
وی افزود: همانطوری که مجلس داشتن مدرک کارشناسی ارشد يا معادن حوزوی آن را يکی از شرايط نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داده است اکنون نيز اين شرط برای رياست جمهوری پيشنهاد شده است.





















Copyright: gooya.com 2016