شنبه 18 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


سازمان افسران حزب توده، دکترمصدّق و رويداد ۲۸ مرداد ۳۲ (بخش دوّم)، علی ميرفطروس

علی ميرفطروس
دکتر مصدّق: "بودجهء دولت، با کسری حدود چهارصد ميليون تومان روبرو است و فقر و آشوب در سراسر کشور، گسترده است. معلّمين مدارس، حقوق ماهيانه‌ای به مبلغ يکصد تومان ـ که معادل ۲۵ دلار است ـ دريافت می‌کنند، اين مبلغ به دشواری هزينهء پرداخت اجارهء يک اطاق را در ماه کفايت می‌کند، در نتيجه: بسياری از معلّمين، هوادار و متمايل به کمونيسم شده‌اند، و اين افکار را در سراسر مدارس کشور ترويج می‌دهند" ... [ادامه مطلب]

باز خط برخورد و باز ديو توقيف، علی کلائی

علی کلائی
شهروند امروز به دستور همان خط برخوردی که سال ۷۹ به قتل عام مطبوعات در ايران پرداخت تعطيل شد. احتمال پليسی شدن فضا و خط برخورد با بقيه جريانات فعال از قانونی، از ديدگاه جمهوری ولايی، تا غير قانونی، و از صاحب نشريه تا غير آن می رود ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پاسخ رييس حفاظت اطلاعات قوه قضائيه به بازپرس پرونده مرگ مشکوک زهرا بنی يعقوب، کانون زنان ايرانی

پرينت مکالمه زهرا با برادرش در سيستم موجود نيست

کانون زنان ايرانی :رييس حفاظت اطلاعات قوه قضائيه با ارسال نامه ای برای بازپرس پرونده مرگ مشکوک دکتر زهرا بنی يعقوب اعلام کرد که پرينت مکالمات تلفنی رحيم برادر زهرا -که آخرين گفت و گو را پيش از مرگ خواهرش يا او داشته - در سيستم پرينت موجود نيست.

به گفته ابوالقاسم بنی يعقوب ،پدر زهرا اين پرينت از جمله اسنادی است که می تواند به کشف حقيقت در باره مرگ فرزندشان کمک و تناقض های اين پرونده را روشن کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او اضافه می کند:

"اورژانس منطقه ، پس از معاينه جسد زهرا در ساعت نه و نيم شب ، عنوان کرده بود که او قبل از ساعت هشت شب فوت کرده است . ما بارها و در جريان بازپرسی به اين گزارش دروغ اعتراض کرديم . اگر او ساعت هشت شب فوت کرده چگونه می توانسته در ساعت هشت و نيم شب با برادرش صحبت کرده باشد . آنها از ما پرسيدند که چه مدرکی برای اثبات اين ادعای خود داريد ؟ ما در پاسخ گفته ايم غير از شش نفری که در کنار برادر زهراشاهد مکالمه بودند ، می توانيد پرينت مکالمه های تلفن همراه برادرش را بگيريد تا معلوم شود کی و از کجا با او تماس گرفته شده است . اما حالا پس از يکسال دوندگی که من و وکلای پرونده برای گرفتن پرينت مکالمات انجام داده ايم با اين جواب روبرو شده ايم که پرينت در شبکه موجود نيست .چطور ممکن است که در شبکه موجود نباشد؟"

پدر زهرا با مراجعه به قاضی پرونده فرزندش به پاسخ رييس مرکز حفاظت قوه قضائيه اعتراض کرده و خواهان رسيدگی به اين موضوع شده است.

دکتر زهرا بنی يعقوب يک سال و نيم پيش برای گذراندن دوره طرح پزشکی اش به صورت داوطلبانه راهی يکی از روستاهای دور افتاده استان همدان شد. او وقتی برای ديدن نامزدش به يکی از پارک های شهر همدان می رود توسط نيروهای امر به معروف بازداشت و پس از گذشت چند روز خبر خودکشی او در اين بازداشتگاه به خانواده اش داده می شود . خبری که هر گز نمی توانست خانواده دکتر زهرا را قانع کند. آنها معتقد ند فرزندشان در پی يک بازداشت غير قانونی در اين بازداشتگاه موقت به قتل رسيده است.

متن کامل نامه جهانگير ،رييس مرکز حفاظت اطلاعات به بازپرس پرونده به اين شرح است :

اللهم صلی علی محمد و آل محمد
بازپرس محترم شعبه اول دادسرای ناحيه ۲۸ تهران (کارکنان دولت )

سلام عليکم
با احترام

بازگشت به نامه شماره ۸۷۰۰۸۹ موخ ۱۹ شهريور ۸۷ حسب اعلام دفترمرکزی نظارت پرينت ،پرينت شماره مورد نظر در سيستم موجود نيست.مراتب جهت هرگونه بهره برداری ارسال می شود.





















Copyright: gooya.com 2016