چهارشنبه 22 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


برای صلح پايدار در باختر آسيا، بهروز آرمان

بهروز آرمان
می توان سياست "دگرگونی" در رهبری نوين آمريکا را به ويژه با درجه پايبندی به رويکردهای صلح جويانه و بازگشت به دکترين خلع سلاح در پهنه جهانی و از جمله در باختر آسيا (به جای يکه تازی های جنگ افروزانه، گسترش اتحاديه های نظامی، افزايش شمار پايگاه های تسليحاتی و توليد روزافزون و پرهزينه سلاح های کشتار همگانی) به محک گرفت ... [ادامه مطلب]

از "نافرمانی مدنی" تا "بدفرمانی مدنی" (بخش سوم)، نظرات ديويد ثورو، پژوهشی از عمار ملکی

عمار ملکی
هنری ديويد ثورو: "آيا شهروند می بايد مجبور باشد وجدانش را حتی لحظه ای، يا ذره ای، به قانون‏گذاران بفروشد؟ پس وظيفه ی وجدان بشری چيست؟... فکر می کنم که قبل از هر چيز می بايد انسان بمانيم و پس از آن شهروند. خردمندانه نيست که به قانون همان احترامی را بگذاريم که به حقيقت و راستی." ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تشريح برنامه‌های کنگره يازدهم جبهه مشارکت، منصوری: درباره انتخابات در کنگره تصميم نهايی را می‌گيريم، ايسنا

- قطعا اصلاحاتی را در ساختار جديد حزب نياز داريم

معاون سياسی دبير کل جبهه‌ مشارکت ايران اسلامی، برنامه‌های تشکل متبوعش را برای کنگره يازدهم تشريح کرد.

«آذر منصوری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ اظهار کرد: امسال کنگره يازدهم، مصادف با دهمين سالگرد تاسيس حزب است و به همين دليل تدارکات ويژه‌ای را در دستور کار قرار داده‌ايم که ا‌ن‌شاءالله در آستانه کنگره شکل منسجم‌تری پيدا کند و در کنگره به مرحله‌ عمل درآيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: در واقع بهترين رويکرد ما اين است که بتوانيم با روش‌های مختلف ضمن گراميداشت دهمين سالگرد تاسيس حزب، مروری بر عملکرد ده ساله‌ آن هم داشته باشيم.

منصوری هم‌چنين با اشاره به مصادف شدن برگزاری کنگره با انتخاب اعضای شورای مرکزی و هيات داوری و دبيرکل گفت که در اين باره برنامه‌هايی پيش‌بينی شده تا از طريق آن‌ها بتوانند با اصلاح برخی روش‌ها،‌ انتخابات را در کنگره به سمتی ببرند که بتواند نماد شعار اصلی جبهه‌ی مشارکت يعنی «ايران برای همه‌ی ايرانيان» را در بر بگيرد و نوع ترکيب شورای مرکزی بيانگر بارز اين شعار باشد.

وی افزود: به همين دليل، اصلاحاتی را در اساس‌نامه پيش‌بينی کرديم که پس از تصويب در کنگره، جنبه‌ اجرايی پيدا خواهد کرد.

منصوری ادامه داد: برنامه دو ساله حزب نيز در کنگره يازدهم حزب بررسی می‌شود که در اين ارتباط هر کدام از ارکان با توجه به شرح وظايف خود برنامه‌هايی را به هيات اجرايی پيشنهاد کردند که تحت عنوان برنامه پيشنهادی برای عملکرد دوساله به کنگره ارائه خواهد شد و چنان‌چه به تصويب برسد مبنای عملکرد ارکان حزب در دو سال آينده خواهد بود.

معاون سياسی دبير کل جبهه‌ مشارکت ايران اسلامی با بيان اين که در انتخابات رياست‌جمهوری دهم، مهم‌ترين محور در بحث در کنگره آتی حزب خواهد بود، اظهار کرد: با توجه به مصوبه‌ای که داريم، نظر نهايی حزب پيرامون رويکرد به انتخابات رياست‌جمهوری دهم در کنگره مطرح و به تصويب خواهد رسيد.

وی افزود: درباره برنامه‌های پيشنهادی هيات‌های اجرايی نيز بخشی از برنامه‌ها مربوط به بهبود وضعيت و کيفيت ارکان حزب است و بخش ديگر با توسعه‌ کمی تشکيلات و حزب از طريق راهکارهايی که از سوی ارکان پيشنهاد شده، مرتبط است که اميدوارم پس از تصويب در دو سال آينده تحقق پيدا کند.

منصوری اظهار کرد: هم‌چنين بخش ديگری از برنامه دو سال آينده حزب را با توجه به اين که در طول اين مدت دو ساله راهبردهای آينده حزب، مورد بررسی و تصويب کنگره قرار می‌گيرد، مطرح می‌شود. اين زمان‌ها و سياست‌های اجرايی می‌تواند اهداف فرهنگی، سياسی، اجتماعی و اقتصادی حزب را محقق کند.

منصوری ادامه داد: با توجه به تدوين و تصويب راهبرد کلی حزب، قطعا اصلاحاتی را نيز در ساختار جديد حزب نياز داريم که اين امر، جزء برنامه‌ی دو سال آينده حزب خواهد بود و با توجه به اين که از زمان تاسيس حزب، ده سال می‌گذرد و در طول اين ادوار، هر دوره، برنامه‌ای را برای عملکرد آن مطرح کرده‌ايم، بنا داريم در دو سال آينده اولويت‌های حزب را برای اداره کشور تبيين کنيم.

معاون سياسی دبير کل جبهه مشارکت هم‌چنين گسترش ارتباط حزبی را از برنامه‌های ديگر اين جبهه خواند و گفت: درباره ارتباط گسترده‌تر با احزاب کشورهای آسيايی ، اروپايی و نيز سازمان‌های بين‌المللی بنا داريم برای دو سال آينده برنامه‌هايی را به کنگره ارائه دهيم که اگر به تصويب برسد جنبه‌ عملی خواهد يافت. درباره آموزش اعضای حزب نيز چه در رده‌های پايين و چه اعضای ارکان اصلی برنامه‌های مدونی تدوين شده که بتوانيم به گروه‌های مختلف اجتماعی از طريق برخی آموزش‌ها آگاهی‌بخشی نسبی ارائه دهيم که بخشی از آن‌ها متمرکز و بخش ديگری غيرمتمرکز است. در عين حال برای توسعه‌ کمی حزب نيز برنامه‌هايی را طراحی کرديم که اميدواريم مورد تاييد قرار گيرد و پس از تاييد شورای مرکزی منتخب که از سوی کنگره انتخاب می‌شود، از کليه‌ برنامه‌های پيشنهادی بهره لازم را ببرند.

معاون سياسی دبير کل جبهه مشارکت هم‌چنين درباره‌ی گسترش ارتباط با احزاب داخلی گفت: تعامل با احزاب داخلی و خارجی اساسا از برنامه‌های گذشته و آينده‌ حزب بوده و هست. در مورد مباحثی هم که درباره اختلاف مشارکت با ساير گروه‌های سياسی و غيرسياسی مطرح می‌شود بايد گفت اين موضوع صحت ندارد و اختلافی وجود ندارد، غير از تفاوت‌های هويتی ميان يک حزب با گروه‌ها و احزاب ديگر به ويژه درباره‌ی احزاب اصلاح‌طلبان، همه‌ی تلاش ما اين است که به تعامل‌ گسترده‌تر و منطقی‌تر گسترش بيشتری ببخشيم؛ در نتيجه به نظر نمی‌رسد اخباری که با هدف اختلاف‌افکنی مطرح شود، اساس درستی داشته باشد.

منصوری در عين حال در پاسخ به اين پرسش که آيا پيش‌نويس منشور ائتلاف اصلاح‌طلبان در جبهه‌ مشارکت مورد بحث قرار گرفته است يا خير، گفت: بله، درباره اين پيش‌نويس بحث و بررسی مقدماتی شده که با توجه به ديدگاههای دوستان شورای مرکزی و دفتر سياسی و دفتر دائمی انتخابات قرار شد مجموع نظرات و اصلاحات از سوی نماينده‌ حزب به شورای هماهنگی جبهه‌ اصلاحات ارائه شود.





















Copyright: gooya.com 2016