چهارشنبه 22 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


حضور بی رحم تيشه تخريب، عبدالکريم سروش

عبدالکريم سروش
دريافت من اين است که مراد فرهادپور، به "افکار" چندان اهميت نمی‌‌دهد که به حواشی آن ها. آشکارتر بگويم وی‌ جرات رويارويی با فکر و قدرت نقد معرفتی آن را ندارد و اين بی‌ قدرتی‌ و بی‌ جراتی را در لفافی از انگيزه خوانی ها، سياست مالی‌ ها و ماستمالی ها، تخفيف و تمسخرها، طعن و کنايه ها، شماتت‌ها و ملامت ها، حرمت شکنی‌ها و فرافکنی‌‌ها فرو می‌‌پوشاند، و در اين ميدان چنان گرد و خاکی به پا می‌کند که چشم خودش را هم نابينا می‌کند ... [ادامه مطلب]

بنيادهای توتاليتر و دينی بينش سياسی در پرتو ديالوگ سارتر و بنی لِوی، شيدان وثيق

شيدان وثيق
آن چه که در اين بخش نخست، زير عنوان ديباچه ای بر گفتگوهای سارتر- بنی لِوی، از نظر خواننده می گذرد، توضيح ماجرای اين ديالوگ فلسفی – سياسی است. شرايطی که در بستر آن ها، در دهه ی ۱۹۷۰ اين مباحثات انجام می پذيرند؛ شرايطی که خودِ ما چپ های مارکسيست ايرانی، بويژه در خارج از کشور، در آن قرار داشتيم و سرانجام، تحولی که در روند ديالوگ آن دو پيش می آيد ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اتهام مجتبی لطفی، عضو دفتر آيت‌الله منتظری: فعاليت تبليغی عليه نظام، کارگزاران

دادستان ويژه روحانيت قم اتهامات مجتبی لطفی از کارکنان دفتر آيت‌الله منتظری در قم را فعاليت تبليغی عليه نظام جمهوری اسلامی، تهيه و توزيع جزوات و مقالات بدون داشتن مجوز قانونی، نشر اکاذيب، نگهداری تجهيزات دريافت از ماهواره و نگهداری سی‌دی‌های خلاف اخلاق عنوان و تاکيد کرد: دستگيری وی هيچ ارتباطی به شخص آيت‌الله منتظری نداشته و بيان چنين مطلبی به قصد فرافکنی است و خود يک تهمت محسوب می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


علی عبداللهی ديروز در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر همچنين افشا و انتشار اسناد و اخبار محرمانه مربوط به شورای هماهنگی نيروهای انقلاب اسلامی و جامعه مدرسين را از ديگر موارد اتهامی مجتبی لطفی عنوان کرد و افزود: متهم پرونده اسنادی را که از نظر قانونی مجوزی برای انتشار اطلاعات آن در عرصه عمومی وجود ندارد، بدون هرگونه مسووليتی چاپ و توزيع می‌کرده است. عبداللهی نگهداری تجهيزات دريافت از ماهواره که بر اساس موازين قانونی خلاف شرع و قانون است و همچنين نگهداری سی‌دی‌های خلاف اخلاق را از ديگر اتهامات مجتبی لطفی عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: اين پرونده تکميل شده و در آينده‌ای نزديک به دادگاه ارسال خواهد شد. دادستان ويژه روحانيت قم در پاسخ به سوالی در خصوص اينکه «آيا در ارتباط با اين پرونده افراد ديگری دستگير شده‌اند»، گفت: دستگيری ديگری در اين ارتباط وجود نداشته است و فقط فردی که کار طراحی و امور مرتبط با رايانه را انجام می‌داده مورد بازجويی قرار گرفته است و به لحاظ عدم‌تامين قرار يکی دو شب در بازداشت بوده است. وی گفت: در ارتباط با فعاليت‌های لطفی نيز مسائلی متوجه آقای - ف- که از منسوبين دفتر آقای منتظری است که در اين خصوص وی مورد بازجويی قرار گرفته اما بازداشت نشده است. دادستان ويژه روحانيت قم خاطرنشان کرد: مجتبی لطفی عنوان خاصی در بيت آيت‌الله منتظری نداشته است اما به ظاهر کارهای مربوط به روابط عمومی را انجام می‌داده است.

وی در خصوص ادعای مجتبی لطفی مبنی بر اينکه دستگيری وی مرتبط با سخنان آيت‌الله منتظری در خطبه‌های نماز جمعه بوده است، گفت: به هيچ عنوان دستگيری اين فرد ارتباطی به شخص آيت‌الله منتظری نداشته و اين امر را به‌شدت تکذيب می‌کنم و اگر بنا باشد چنين مطلبی مطرح گردد به قصد فرافکنی است و خود يک تهمت محسوب می‌شود.





















Copyright: gooya.com 2016