دوشنبه 20 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


ديکتاتورها و نفت، ژوزف يوفه، دی تسايت، برگردان از الاهه بقراط

کشورهايی که درآمد آن ها وابسته به فروش انرژی است، سياست‌شان نيز با تغيير قيمت نفت، بالا و پايين می‌رود. اتحاد شوروی با نفت بشکه‌ای بيست دلار فرو پاشيد و پوتين با نفت ۶۴ دلاری "جنگ سرد دوم" را اعلام کرد. ونزوئلا با نفت صد دلاری قول ساختن پالايشگاه نفت به نيکاراگوئه را داد و پس از کاهش قيمت نفت همراه با بوليوی به آمريکا پيغام داد: ما بايد با يکديگر صحبت کنيم چون به هم احتياج داريم! ... [ادامه مطلب]

آقای خاتمی! يک پيشنهاد دارم، روزبه ميرابراهيمی

روزبه ميرابراهيمی
همه نيروهای فعال در ايران از چپ مذهبی و نزديک ترين افراد به نظام تا دورترين نيروهای فعال بر اين نکته متفق القول هستند که در دو دهه اخير "نظارت استصوابی" شورای نگهبان عملا انتخابات و انتخاب در جمهوری اسلامی را مخدوش کرده است ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ماجرای بازداشت اوباما در روسيه، انتخاب

خبرگزاری انتخاب : اوباما سه ساعت در يک اتاق نگهداری شد. در انجا به او غذاهای روسی می دادند که به گفته خود او وحشتناک و غيرقابل تحمل بود.

درحالی که کرملين اميدوار است روابط روسيه و امريکا با اغاز کار دولت اوباما بهتر شود ، کتاب اوباما خاطرات چندان خوشايندی را از روسيه منعکس نمی کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار سرويس بين الملل خبرگزاری «انتخاب»، اوباما در کتاب زندگينامه خود نوشته است در ديداری غيررسمی که سه سال پيش از روسيه داشته تجربه چندان خوبی از اين کشور در ذهنش نمانده است. در ان زمان که اوباما فقط يک سناتور بود در فرودگاه شهر پرم روسيه بازداشت شد.

اوباما در تابستان ۲۰۰۵ به منظور بازديد از تاسيسات هسته ای روسيه به اين کشور امده بود اما هنگام بازگشت به کشورش پيش از سوار شدن به هواپيما مقامات فرودگاه شهر پرم گذرنامه او را توقيف و خواستار بازرسی هواپيمای او شدند.

در اين مدت اوباما سه ساعت در يک اتاق نگهداری شد. در انجا به او غذاهای روسی می دادند که به گفته خود او وحشتناک و غيرقابل تحمل بود.

اين ماجرا به دست مايه برخی از کاريکاتوريست ها و نويسندگان طنز پرداز روسيه تبديل شده است. هم اکنون کتاب اوباما که عنوان ان جسارت اميد است به زبان روسی چاپ شده است.

البته برخی از روسها بر اين باورند که عقايد اوباما درباره روسيه که در کتابش منعکس شده چندان دوستانه نيست از اين رو درست نبود که کتابش در روسيه به فروش گذاشته شود.





















Copyright: gooya.com 2016