سه شنبه 5 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس اوپک: کاهش يک ميليون بشکه ای توليد اوپک نيز کافی نيست، ايسکانيوز

تهران-خبرگزاری ايسکانيوز: رئيس اوپک گفت: بازار نيازمند کاهش شديد توليد نفت است و کاهش يک ميليون بشکه ای توليد اين سازمان نيز کافی نيست.

به گزارش روز سه شنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويی ايران "ايسکانيوز" شکيب خليل افزود: هم اکنون اقدام نهايی درباره بازار نفت خيلی زود است و شرايط بازار تا زمان نشست برنامه ريزی شده اوپک در ۱۷ دسامبر (۲۷ آذر) روشن تر خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با توجه به شرايط کنونی بازار و کاهش بهای نفت تاکيد کرد: بازار نيازمند کاهش شديد توليد نفت است.
خليل در حاشيه کنفرانسی در وين در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به نظرم اگر نشست ما امروز برگزار می شد، کاهش يک ميليون بشکه ای نفت خام کافی نبود.
اوپک در اجلاس فوق العاده ماه گذشته خود در وين تصميم گرفت مقدار توليد خود را از اول نوامبر ۲۰۰۸ (۱۱ آبان ماه) روزانه يک ميليون و ۵۰۰ هزار بشکه کاهش دهد تا به اين ترتيب روند کاهش شديد بهای نفت را متوقف سازد.
به دنبال آن که کاهش يک و نيم ميليون بشکه در روز سطح توليد اوپک از اول ماه نوامبر (۱۱ آبان) نتوانست روند سقوط بهای نفت را متوقف سازد، اعضای اين سازمان تصميم گرفتند در ۲۹ نوامبر ۲۰۰۸ (۹ آذر ماه) اجلاس فوق العاده ديگری را در قاهره برگزار کنند.
همچنين کشورهای عضو اوپک قرار است در نشستی در تاريخ ۱۷ دسامبر برای بررسی شرايط بازار نفت در شهر وهران الجزاير گردهم آيند.
خليل در ادامه تاکيد کرد: قيمت نفت کمتر از ۷۰ دلار برای هر بشکه اين اطمينان را به ما می دهد که تعداد زيادی از پروژه های جديد نفتی به توليد نخواهند رسيد.
اين در حالی است که وزير انرژی ونزوئلا نيز با انتشار بيانيه ای اعلام کرد: ونزوئلا پيشنهاد کاهش دوباره توليد نفت اوپک را به ميزان يک ميليون بشکه در روز، در نشست آينده اين سازمان در قاهره مطرح خواهد کرد.





















Copyright: gooya.com 2016