شنبه 9 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مديرکل دفتر بودجه: قطعی نبودن قيمت نفت در بودجه ۸۸، ايسنا

* لايحه بودجه ۸۸ نيمه اول دی در مجلس

مديرکل دفتر هماهنگی، تلفيق و تخصيص بودجه معاونت برنامه‌ريزی و نظارت راهبردی رييس جمهور با بيان اينکه مراحل تدوين بودجه سال آينده کشور در حال طی شدن است گفت: اميدواريم اين لايحه در آينده نزديک برای ارائه به مجلس شورای اسلامی نهايی شود.

سيد حسن اميراحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ايسنا با اشاره به اينکه دستگاه‌های اجرايی برای ارائه بودجه پيشنهادی خود به معاونت برنامه‌ريزی و نظارت راهبردی با سرعت‌های متفاوت عمل نمی‌کنند افزود: از آنجا که دستگاه‌ها امسال نسبت به سال گذشته تجربه بيشتری دارند در ارائه بودجه پيشنهادی بهتر عمل کرده‌اند و تاکنون حدود ۷۰ درصد آنها نسبت به پيشنهاد بودجه اقدام کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لايحه بودجه ۸۸ نيمه اول دی در مجلس

وی با اظهار اميدواری نسبت به اينکه در نيمه اول دی ماه لايحه بودجه به مجلس شورای اسلامی تقديم شود گفت: هر چند مهلت دو هفته‌ای برای ارائه بودجه توسط دستگاه‌ها تمام شده است اما تعدادی از آنها هنوز بودجه‌ پيشنهادی خود را ارائه نکرده‌اند.

اميراحمدی در ادامه با اشاره به اينکه گزارش جديدی از نحوه‌ اجرا و تحقق بودجه سال جاری در نيمه دوم همين ماه برای ارائه به مجلس شورای اسلامی آماده می‌شود، اظهار کرد: مبادله‌ موافقت‌نامه‌ها در بودجه ۸۷ تقريبا مراحل نهايی را طی می‌کنند، تخصيص‌های سه ماهه سوم سال هم به دستگاه‌ها ابلاغ شده است و در اجرای بودجه امسال مشکل خاصی مشاهده نمی‌شود.

توانايی جذب بودجه عمرانی زياد است

وی در ادامه با تاکيد بر اينکه تعداد زيادی پروژه‌ عمرانی در کشور وجود دارد و توانايی جذب بودجه عمرانی زياد است، گفت: با توجه به معادلات جديد تنظيم شده برای اجرای پروژه‌های عمرانی و تقسيم دستگاه‌ها به دستگاه‌های اصلی و تابعه‌، ممکن است اين روال هنوز خوب جا نيافتاده باشد، اما اطلاعات ما نشان می‌دهد که روند جذب بودجه عمرانی بسيار خوب است.

او با تکذيب عدم توانايی کشور برای جذب بودجه‌های عمرانی و با تاکيد بر اينکه سرعت پرداخت اعتبارات عمرانی بايد بيشتر شود، اظهار کرد: آمادگی لازم هم برای بهبود تخصيص اين اعتبارات وجود دارد، به طوری که تا پايان سال بخش قابل توجهی از بودجه عمرانی پيش بينی شده تخصيص خواهد يافت.

تحقق صد درصد درآمدهای مالياتی امسال

وی با بيان اينکه منابع مالياتی بودجه سال جاری صد درصد محقق خواهد شد، گفت: وجود حساب ذخيره ارزی ما را هنگام نوسانات قيمت نفت نسبت به تامين اعتبارات مورد نياز مطمئن می‌کند، بنابراين تلاطم قيمت نفت در کوتاه‌مدت بودجه ما را خيلی متاثر نمی‌کند. ولی قاعدتا درآمدهای نفتی را کاهش می‌دهد و ما بايد برای آينده خود را آماده کنيم و تدابير لازم را با توجه به کاهش قيمت نفت در بودجه سال آينده اتخاذ کنيم.

قطعی نبودن قيمت نفت در بودجه ۸۸

او با تاکيد بر اينکه نوسان قيمت نفت در حال حاضر طوری است که نمی‌شود قيمت ثابتی برای آن برای درج در بودجه سال آينده پيش‌بينی کرد گفت: بايد برای تعيين قيمت نهايی نفت در بودجه ۸۸ تا زمان ثابت شدن اين قيمت صبر کرد. با توجه به روند و تحولات اقتصاد جهانی هنوز برای تعيين رقم قطعی قيمت نفت زود است ولی به هر حال گزينه‌هايی وجود دارند که بتوان در مهلت تعيين شده اين قيمت را برای لايحه بودجه نهايی کرد.

عزم جدی برای کاهش وابستگی به نفت

اميراحمدی با اشاره به اينکه بحران مالی اخير دنيا می‌تواند ما را به کاهش هر چه بيشتر وابستگی به نفت تشويق کند گفت: سياست کلی و عزم جزم کشور بر کاهش تکيه اقتصاد به درآمد نفتی است و اگر با يک نگرش واحد به بودجه‌های کشور نگاه کنيم، روند کاهش اتکای بودجه به درآمدهای نفتی به خوبی قابل مشاهده است.





















Copyright: gooya.com 2016