سه شنبه 24 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی قوه قضائيه: کشف شبکه براندازی نرم، سه مورد سنگسار داشتيم، اتهام دانشجويان دستگير شده شيراز افترا و توهين است، فارس

خبرگزاری فارس: جمشيدی با اشاره به دستگيری يک شبکه که با بودجه‌های دولت آمريکا و با هدايت و حمايت وزارت خارجه اين کشور و سازمان سيا اقدام به انجام پروژه‌هايی به منظور براندازی نرم می‌کردند، گفت: به زودی رای نهايی ۴ متهم اين پرونده صادر می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، عليرضا جمشيدی سخنگوی قوه قضاييه صبح امروز سه شنبه در نشست خبری خود با رسانه‌ها از دستگيری شبکه براندازی نرم که با بودجه‌های دولت آمريکا و هدايت وزارت خارجه و سازمان سيا در صدد براندازی نرم در ايران بودند، خبر داد و گفت: متهمان اين پرونده ۴ نفر بودند که در شهر تهران دستگير و محاکمه شده‌اند و رای نهايی در شرف صدور است.
وی ادامه داد: اين شبکه براندازی با جذب نيرو و برگزاری دوره‌های آموزشی و اعزام به کشورهای ديگر قصد براندازی داشتند که به همت مسئولان دستگير و محاکمه شده‌اند.
سخنگوی قوه قضاييه در پاسخ به سوالی در خصوص پرونده سراوان گفت: تعقيب متهمان اصلی اين پرونده شروع شده است و با توجه به اقدام انتحاری، دو نفر شهيد و فرد مجرم نيز از بين رفته است و برای دستگيری عاملان اصلی، پرونده تشکيل شده و متهمان در حال تعقيب هستند.
جمشيدی در پاسخ به سوالی در مورد بازداشت دانشجويان شيرازی گفت: چند نفر از دانشجويان در شهر شيراز به اتهام افترا و توهين پرونده‌شان در دادگستری در حال رسيدگی است که برای ۴ نفر قرار وثيقه صادر شده که به دليل عدم ارائه وثيقه بازداشت هستند و يک نفر نيز در بازداشت موقت به سر می‌برد.
وی در خصوص سنگسار سه نفر در شهر مشهد گفت: حدود ۲۰ روز قبل سه مورد سنگسار در شهر مشهد داشتيم که در مورد يک نفر به دليل فرار از گودال، مجازات رجم انجام نشده و بنا به اعلام دادستان مشهد اين افراد جرايم مختلفی از جمله قتل و زنای محسنه را مرتکب شده بودند.
وی خاطرنشان کرد: در رابطه با توقف مجازات سنگسار، رئيس قوه قضاييه توصيه‌هايی داشته‌اند و در لايحه جديد نيز تمهيدات ديگری شده وليکن با توجه به استقلال قاضی ممکن است تا زمانی که تبديل به قانون نشود، به توصيه‌های رئيس قوه قضاييه عمل نگردد.
سخنگوی قوه قضاييه در خصوص فرار مدير يکی از شعب بانک ملی به جرم اختلاس به امارات گفت: هيچ خبر موثقی در خصوص فرار اين فرد وجود ندارد.
وی در خصوص پرونده حسين درخشان نيز خاطرنشان کرد: پرونده اين فرد در مرحله تحقيقات مقدماتی است.





















Copyright: gooya.com 2016