سه شنبه 24 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعيه کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران در رابطه با بازداشت شش دانشجوی ديگر در دانشگاه شيراز

زندانی کردن دانشجويان؛ برنامه بی رحمانه وزارت اطلاعات برای خاموش کردن صدای های منتقد

۲۳ دی ماه ۱۳۸۷- کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران امروز اعلام کرد که شش دانشجوی ديگر دانشگاه شيراز که بدنبال دريافت احضاريه رسمی برای حضور در اداره اطلاعات شيراز به اين اداره مراجعه کردند، بازداشت شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ده دانشجوی دانشگاه شيراز در روز ۱۶ ديماه ۱۳۸۷ احضاريه ای مبنی بر حضور در اداره اطلاعات شيراز ظرف سه روز دريافت کرده بودند. هفت نفر از آنها به اداره اطلاعات مراجعه کردند، ۶ نفر از آنها بازداشت شدند و فقط به خانم محبوبه خادمی پس از بازجويی های مقدماتی اجازه خروج داده شد. شش دانشجوی اخيرا بازداشت شده با خانواده های خود تماسی نداشته اند.
ماموران امنتيتی سعيد خلغتبری، عنايت تقوی، عباس رحمتی و احمد کهنسال را در روز ۲۱ ديماه و هادی الم لی و آرش روستايی را در روز ۲۳ دی ماه بازداشت کردند. ۴ دانشجويی که در روز ۱۴ ديماه بازداشت شده بودند با وثيقه های سنگين در طول دو روز گذشته آزاد شدند.
"ما در اعتراض به اين وضعيت از مقامات ايران می خواهيم با متوقف کردن سرکوب وجلوگيری از تداوم ايجاد فضای ترس، مانع از آلودگی بيشتر محيط آموزش عالی بشوند." هادی قائمی؛ سخنگوی کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران در ادامه اعتراض خود چنين گفت: "دانشگاههای ايران اگر به همين روش ادامه بدهند و دانشجويان را مورد هدفها و مداخلات سياسی قرار بدهند، نمی توانند که سنتهای روشنگری خود را حفظ کرده و رهبران آينده جامعه را بسازند."
محسن زرين کمر با وثيقه ۶۰ ميليون تومان و کاظم رضايی با وثيقه ۵۰ ميليون تومان در روز ۲۲ ديماه آزاد شدند. لقمان قديری گل تپه و عبدالجليل رضايی نيز در روز ۲۳ ديماه هر کدام با وثيقه ۵۰ ميليون تومان آزاد شدند.
همه ۱۴ دانشجوی احضار شده که ۱۰ نفر از انها بازداشت شدند و هنوز ۶ نفر همچنان در بازداشت بسر می برند، با اتهامات جديد "اقدام عليه امنيت ملی" و "توهين به مسئولين" در احضاريه های خود مواجه شدند. يکی از دانشجويان دانشگاه شيراز به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت: "تغيير اتهامات دانشجويان ازشرکت ساده در تجمعات دانشجويی شانزدهم و هيچدهم آذرماه به ايجاد بلوا و آشوب و نهايتا به اقدام عليه امنيت ملی، نشان می دهد که اين دانشگاه يک موسسه علمی مستقل نيست و نيروهای امنيتی بر آن مسلط اند."
کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران بار ديگر با يادآوری الزامات بين المللی دولت ايران در رعايت حقوق و آزادی علمی، از مقامات ايران خواست که دانشجويان بازداشت شده را فورا و بدون هيچ قيد و شرطی آزاد کند. کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران همچنين تاکيد کرد که سرکوب و محاکمه دانشجويان که منشاء سياسی دارد بايد متوقف شود و حقوق دانشگاهيان در آزادی تشکل، آزادی تجمع مسالمت اميز و آزادی بيان بايد رعايت شود.
برای اطلاع بيشتر از حوادث اخير در دانشگاه شيراز لطفا به اين پيوند مراجعه کنيد:
http://www.iranhumanrights.org/farsi/shirazstudents05jan09.html





















Copyright: gooya.com 2016