پنجشنبه 26 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يک گروه ناشناخته "عراق نو" را تهديد کرد، توضيح کامل سايت "عراق نو" در مورد خبر ملت عراق: فلسطين آری... حماس نه

عراق نو - در پی نشر خبر عراق نو از تظاهرات ملت عراق برای همبستگی با ملت مظلوم فلسطين و اعلام انزجار از حمله وحشيانه رژيم غاصب صهيونيستی به مردم بی دفاع غزه و تحت عنوان خبری: ملت عراق: فلسطين آری...حماس نه اين خبر مورد بحث و جدل های بسياری قرار گرفت.

رسانه های خبری فراوانی اين خبر را کامل يا بريده منتشر کرده و آنرا مورد تحليل قرار دادند ، کاربران بسيار زيادی نيز اظهار نظرهای خود را در مورد اين خبر فرستادند که سعی شد تمامی انها بجز مواردی که الفاظ ناشايست در ان بکار رفته شده بود منتشر شود .

برخی آنرا تفرقه انگيز و برخی ديگر آنرا دروغ قلمداد کرده و تعداد زيادی نيز از ان استقبال کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


متاسفانه بسياری از منتقدان که گويا فقط گوشه ای از اين خبر را خوانده بودند ما را کافر يا جاسوس يا صهيونيست خواندند که البته از آنان تشکر ميکنيم چون فکر ميکنيم بسياری از آنان از سر دلسوزی و غيرت اسلامی اين برچسب ها را به ما زدند و قصد شخصی يا دشمنی کينه توزانه با ما نداشتند.

بسياری نيز تشکر کرده که از آنان نيز سپاسگزاری ميکنيم.

حقيقت ماجرا اين بود که خبر نه به قصد تفرقه و نه انتقام که برای اطلاع رسانی منتشر شد.

بعضی شبهات نيز مطرح شد که وظيفه دانستيم به آن پاسخ بگوييبم.

شبهه اول: سايت عراق نو وابسته به کجاست و چرا اخبار عراق به زبان فارسی؟

بعضی رسانه های خبری اين سايت را به مجلس اعلای اسلامی عراق منتسب کرده بودند که در پی آن مجلس اعلا تکذيب نامه ای را صادر و عراق نو را منتسب به خود ندانست .

عراق نو يک خبرگزاری مستقل است که توسط دانشجويان عراقی شيعه که به زبان فارسی کم و بيش آشنا هستند تاسيس و اداره ميشود و به هيچ ارگان و حزبی نيز وابستگی ندارد چه مالی و چه معنوی .

هدف از تاسيس آن ارتباط و آشنا نمودن شيعيان ايران با مسايل عراق است چرا که شيعيان عراق برادران و خواهران ايرانی خود را نزديک ترين ملت از لحاظ عقيدتی و فرهنگی ميداند که با وجود عتبات عاليات و مشترکات مذهبی خبر رسانی دو طرفه ميتواند برای دو ملت بسيار مهم باشد که البته در طی چند ماه گذشته نيز از طريق نامه های کاربران عزيز اين تاثير بسيار مشهود ميباشد.

پس ما نه جاسوس هستيم و نه منافق و نه صهيونيست.

مظلوميت شيعيان عراق چه در زمان صدام ملعون و چه در چند سال اخير برای همه شيعيان روشن است و ما بر خود وظيفه ندانستيم جز رساندن اه مظلومان به هم کيشان و هم مذهبان خود به دور از طايفه گری و تعصب کورکورانه .

چرا به حماس تهمت ناصبی بودن زديم؟

عراق نو به هيچ عنوان و تحت هيچ شرايطی حاضر به اهانت و يا تفرقه اندازی با برادران سنی را نداشته و ندارد چرا که در عراق خودمان بسياری از برادران اهل تسنن در عزاداری های عاشورا ما را همراهی کرده و خود نيز هدف دشمنان اهل بيت و انسانيت بوده اند.

مشکل عراق نو با عناصر تکفيری و تروريست کور دل است که شيعيان جهان را به هزار بهانه سر ميبرند و با هزار ترفند و اتهام فتوا به قتلشان صادر ميکنند .

حماس نيز متاسفانه جزو همين گروه هاست هر چند بعيد نيست که در ميان انان نيز گروهی معتدل يا خدا شناس وجود داشته باشد اما مواضع حماس چيز ديگری را ثابت ميکند .

امام صادق (ع) ميفرمايد : ليس الناصب من نصب لنا أهل البيت لأنک لا تجد رجلاً يقول: أنا أبغض محمداً وآل محمد (عليهم السلام)، ولکن الناصب من نصب لکم وهو يعلم أنکم تتولونا، وأنکم من شيعتنا. {البحار ج۶۹ ص۱۳۱ وج۲۷ ص۲۳۳ وسفينة البحار ۸/۲۵۲} " ناصبی ان نيست که بر ما اهل بيت نصب و عداوت کند زيرا شما کسی را نمی يابيد که بگويد من محمد و ال محمد را عداوت ميکنم و ليکن ناصبی ان است که بر شما -شيعيان- نصب و عداوت ميکند زيرا ميداند شما از ما تبعيت ميکنيد و شما از شيعيان ماييد.

حماس نيز با اقامه مجالس عزاداری برای پسران صدام و خود صدام و زرقاوی اين حديث را به خوبی ثابت کردند.

حماس زرقاوی قاتل بيش از ۹۰ هزار شيعه عراقی را شهيد امت ناميد و برايش عزاداری کرد و پس از اعتراض گسترده حکومت عراق که در جرايد و روزنامه های رسمی نيز منتشر شد از گفته خود عقب نشينی کرد و گفت زرقاوی يکی از سردمداران جهاد در جهان اسلام است و اين گفته محمود الزهار را نيز تعدادی از روزنامه ها منتشر کرد.

سامی ابو زهری به نقل از ابرار : سامی ابوزهری، سخنگوی حماس درباره کشته شدن زرقاوی گفت: ما از تمامی اقداماتی که در راستای آزادسازی عراق و مقاومت عليه اشغالگران انجام می شود، حمايت می کنيم.

http://www.abrarnews.com/politic/1385/850320/html/akhar.htm

به نقل از روزنامه شرق : ائتلاف يکپارچه عراق به ويژه از موضع گيری جنبش حماس که زرقاوی تروريست را بدون توجه به احساسات مردم عراق، نماد مقاومت و جهاد خواند، شگفت زده شده است.»

http://www.magiran.com/npview.asp?ID=1097976

و در مورد عزاداری حماس برای صدام نيز ميتوانيد با سرچ کوتاهی به همه چيز پی ببريد .

اما در مورد گفته يکی از رهبران حماس :"سننتصر علی اسرائيل کما انتصر يزيد علی الحسين/ بر اسراييل پيروز خواهيم شد هم چون پيروزی يزيد بر حسين ".
اين گفته ۳ سال پيش در کانال الجزيره منتشر شد.
به صورت زنده انرا مشاهده کرديم ولی هم اکنون فيلمی از ان در دست نيست.

در هر صورت اگر دوست داشتيد و اين کلام اخر را دروغ دانستيد عزاداری و گفته های حماس در مورد صدام و زرقاوی واضح و روشن است و هر دو دشمن اهل بيت و قاتل شيعيانند .

ما تعجب ميکنيم از بعضی ها که فقط به گفته اخر چسبيده و بقيه مدارک ما عليه حماس را در نظر نگرفتند .

اما فلسطين

عراق نو حمايت کامل خود را از مردم مظلوم فلسطين و انزجار خود را از حمله وحشيانه و غير انسانی رژيم غاصب صهيونيستی به مردم بی دفاع غزه را اعلام ميکند.

اين موضع ما به تنهايی نيست .

اين موضع مراجع عظام در نجف اشرف و کل مردم عراق است و ما تابع انانيم.

و اما تهديد

يک گروه نا معلوم با ارسال نامه زير عراق نو را تهديد کردند که اميدواريم با مدارک فوق به خطای خود پی ببرند .

متن نامه:

سلام
اين پيام از طرف گروه امنيت Security Task Force به شما داده شده

اين گروه در پی سياست های خود در راستای مبارزه با تفرقه افکنی از مقاله "ملت عراق : فلسطين آری... حماس نه" ناراضی بوده و می داند ائمه اطهار و ولايت فقيه و مقامات سياسی کشور با چنين موذی گری ها و تفرقه افکنی هايی مخالف اند حساب حماس از سلفی گری جداست، از لحظه ارسال اين پيام ۸ ساعت فرصت داريد اين پيغام را حذف کرده و يا آن را تکذيب يا ويرايش نماييد، در غير اينصورت شبکه خبرگزاری های شما از جمله اين وبسايت مورد شکايت و حمله قرار خواهد گرفت، يقين داشته باشيد اين چنين تهديدی هرگز کودکانه نيست

والفتنه اشد من القتل.

عراق نو: کار را ادامه خواهيم داد و همکاری و همياری شما را خواهانيم.

يا علی





















Copyright: gooya.com 2016