جمعه 27 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فضای دانشگاه علوم پزشکی شيراز همچنان متنشج است؛ چهارمين تجمع طی ۵ روز گذشته، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: بيش از يکصد تن از دانشجويان ساکن خوابگاه شهيد دستغيب(ره) دانشگاه علوم پزشکی شيراز در اعتراض به ممنوع الورود شدن ۶ تن از اعضای انجمن اسلامی و احضار سه تن از آنان به کميته انضباطی، پنج شنبه شب، مجددا دست به تجمع اعتراضی زدند. اعضای شورای صنفی نيز در اعتراض به عدم پاسخگويی و عذرخواهی مسئولين دانشگاه و حراست، به صورت دسته جمعی استعفا دادند.
دانشجويان خوابگاه پسرانه شهيد دستغيب(ره) دانشگاه علوم پزشکی شيراز پس از نرسيدن به خواسته های خود که در تجمع يکشنبه شب مطرح کرده بودند، پنج شنبه شب مجددا دست به تجمع اعتراضی زدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در تجمع پيشين دانشجويان خواستار لغو احکام ممنوع الورودی شش تن از اعضای انجمن اسلامی، عذرخواهی مسئولين دانشگاه و حراست به خاطر رفتار توهين آميز و برخورد فيزيکی با دانشجويان و برچيده شدن دوربين های مداربسته از آسانسورهای خوابگاه شده بودند. شورای صنفی اين خوابگاه در آن تجمع به دانشجويان قول پی گيری خواسته های آنان را داده و قرار شده بود مسئولين دانشگاه و حراست برای عذر خواهی در بين دانشجويان حاضر شوند. اعضا شورای صنفی به دانشجويان اعلام کرده بودند که در صورت برآورده نشدن خواسته ها، به صورت دسته جمعی استعفا خواهند داد.
به گزارش خبرنامه اميرکبير، پس از به نتيجه نرسيدن پيگيری های دانشجويان برای لغو احکام ممنوع الورودی و احضارهای دانشجويان به کميته انضباطی و عدم پذيرش مسئولين دانشگاه و حراست برای حضور در بين دانشجويان ساکن خوابگاه، دانشجويان مجددا دست به تجمع اعتراضی زدند.
دانشجويان درحالی که شعار می دادند از خوابگاه خارج شده و خيابان واقع در دانشگاه را مسدود کردند. دانشجويان که به شدت به عدم پاسخگويی مسئولين به خواسته های خود معترض بودند، به سر دادن شعارهای زير پرداختند:
“رياست ديکتاتور،استعفا،استعفا”، “ايمانيه حيا کن، دانشگاه را رها کن”، “دانشجو می ميرد، ذلت نمی پذيرد”، “احکام ظالمانه، ملغی بايد گردد”، “حراست، حراست، خجالت، خجالت”، “رياست دانشگاه، استعفا،استعفا “، دانشجويان هم چنين به خواندن سرود يار دبستانی پرداختند.
دانشجويان تجمع کننده با برشمردن رفتارهای دکتر محمدهادی ايمانيه، رياست دانشگاه در قبال دانشجويان، به تقبيح اين رفتارها پرداختند. دانشجويان احکام ممنوع الورودی و احضارهای دانشجويان به کميته انضباطی را ناعادلانه خوانده و خواستار پايان دادن به اين رفتارها شدند. دانشجويان همچنين به محکوم کردن اقدام حراست دانشگاه مبنی بر ورود غيرقانونی به خوابگاه و وارد شدن به يکی از اتاق های خوابگاه و برخورد فيزيکی با يکی از اعضای شورا پرداختند.
پس از آن که پيگيری مجدد دانشجويان برای حضور مسئولين دانشگاه و حراست برای عذر خواهی به نتيجه نرسيد، اعضای شورای صنفی در حمايت از خواسته های دانشجويان و اعتراض به عدم پاسخگويی مسئولين به صورت دسته جمعی استعفای خود را اعلام کردند.
شايان ذکر است در روزهای يکشنبه و دوشنبه نيز تجمعاتی در اعتراض به برخورد با اعضای انجمن اسلامی و پلمپ غيرقانونی دفاتر انجمن، در دانشکده های پرستاری و داروسازی برگزار شده بود. همچنين دانشجويان ورودی ۸۵ داروسازی که دو نفر از همکلاسی هايشان به نام های طيبه جهانگيرفام و سيد محسن فخری بافقی، به دانشگاه ممنوع الورود شده اند، طی نامه ای خطاب به رياست دانشگاه اعلام کرده اند که در صورت عدم لغو حکم ممنوع الورودی هم کلاسی هايشان، در امتحانات پايان ترم شرکت نخواهند کرد.
گفتنی است به دنبال اقدامات دکتر محمدهادی ايمانيه، رياست دانشگاه علوم پزشکی شيراز، برای ايجاد انجمن جعلی در اين دانشگاه، جمعی از دانشجويان معترض در روز يکشنبه ۱۵ دی ماه، همزمان با برگزاری انتخابات فرمايشی برای انجمن اسلامی دانشجويان دانشکده پزشکی، در اين دانشکده تجمع کرده و به برگزاری اين انتخابات غير قانونی اعتراض کردند، که چند تن از آنان توسط نيروهای حراست مورد ضرب و شتم واقع شدند، به نحوی که حتی يکی از نيروهای مرد حراست با سيلی به صورت طيبه جهانگير فام مسئول کميته زنان و حقوق بشر شورای مرکزی انجمن اسلامی زد. به گزارش خبرنامه اميرکبير چند روز بعد نيز ۶ تن از اعضای انجمن اسلامی به نام های ياسر رحمانی به مدت ۲ ماه، طيبه جهانگيرفام، سعادت دلفانی، نادر ديناری، مجتبی وکيلی و سيد محسن فخری بافقی هر کدام به مدت يک ماه به کليه محيط های دانشگاهی از جمله خوابگاه ممنوع الورود شدند.
اين اقدامات نشانگر آن است که رياست دانشگاه علوم پزشکی شيراز تصميم دارد به هر نحو ممکن و با استفاده از کميته انضباطی و حتی خشونت فيزيکی، تنها تشکل منتقد را از عرصه دانشگاه حذف نمايد.





















Copyright: gooya.com 2016