شنبه 28 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آلما رنجبر، دوازدهمين دانشجوی بازداشت شده در دانشگاه شيراز، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: روند سرکوب و بازداشت های گسترده دانشجويان شيراز همچنان ادامه دارد. در همين راستا روز چهارشنبه آلما رنجبر، يکی از دانشجويان دختر دانشگاه شيراز نيز بازداشت شد.

از ۱۲ دانشجوی بازداشت شده دانشگاه شيراز طی روزهای اخير، ۵ دانشجو با قيد وثيقه آزاد شده و ۷ دانشجو همچنان دربند وزارت اطلاعات می باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سعيد خلعتبری، احمد کهنسال، عنايت تقوی، هادی الم لی، آرش روستايی، حمدالله نامجو و آلما رنجبر ۷ دانشجوی دانشگاه شيراز هستند که تاکنون آزاد نشده اند.

اولين دانشجويان بازداشت شده کاظم رضايی، عبدالجليل رضايی، لقمان قديری و محسن زرين کمر بودند که در تاريخ ۱۴ دی ماه بازداشت شدند که کاظم رضايی و محسن زرين کمر پس از ۸ روز بازداشت و عبدالجليل رضايی و لقمان قديری پس از ۹ روز بازداشت با قرار وثيقه آزاد شدند.پس از آن ها نيز ۴ دانشجوی ديگر به نام های سعيد خلعتبری، احمد کهنسال، عباس رحمتی و عنايت تقوی در ۲۱ دی ماه بازداشت شدند که در روز ۲۳ دی ماه برای اين ۴ دانشجو قرار وثيقه صادر شد و يکی از اين دانشجويان به نام عباس رحمتی در همان روز با تامين وثيقه آزاد شد اما به دليل عدم تامين وثيقه آزادی ۳ دانشجوی ديگر به روز ۲۴ ديماه موکول شد اما در روز ۲۴ ديماه بنا به دلايل نامعلومی قرار وثيقه ای که برای اين دانشجويان پيش از اين صادر شده بود از سوی قاضی اين پرونده، قاضی کريمی، به قرار بازداشت تبديل شد، اين ۳ دانشجو با گذشت ۷ روز از بازداشتشان همچنان در بند به سر می برند.

همچنين هادی الم لی و آرش روستايی ۲ دانشجوی بازداشت شده ديگر هستند که از روز ۲۳ دی ماه در بازداشت به سر می برند و برای آنان نيز قرار وثيقه صادر شده است.حمدالله نامجو نيز از روز ۲۴ دی ماه در بازداشت به سر می برد و برای او نيز قرار بازداشت صادر گشته است.ديگر دانشجوی بازداشت شده دانشگاه شيراز آلما رنجبر است که از روز ۲۵ ديماه در بازداشت به سر می برد و گويا برای او از سوی قاضی پرونده قرار وثيقه صادر شده است.تا کنون تلاش های دانشجويان دانشگاه شيراز و دوستان اين دانشجويان بازداشت شده جهت ملاقات با آن ها بی ثمر مانده است که اين مساله موجب نگرانی فعالين دانشگاه شيراز شده است و احتمال می رود که دانشجويان بازداشت شده تحت شکنجه قرار داشته باشند.

همچنين يونس مير حسينی و اسماعيل جليلوند دو دانشجوی احضار شده ديگر هستند که در اعتراض به غير قانونی بودن عملکرد و نوع احضار، که دانشجويان با سربرگ قوه قضائيه به اداره اطلاعات احضار شده اند، به اداره اطلاعات مراجعه نکرده اند.

لازم به ذکر است که در روزهای گذشته از سوی کميته انضباطی دانشگاه شيراز برای ۸ نفر از دانشجويان احکام قطعی صادر شده است و همچنين تعدادی از دانشجويان مجددا به کميته انضباطی احضار شده اند. احکام قطعی صادر شده به شرح زير است:

حمدالله نامجو (يک ترم محروميت از تحصيل و ارجاع پرونده به کميته انضباطی مرکزی وزارت علوم)
نويد غفاری (يک ترم محروميت از تحصيل)
افشين هوشنگ (دو ترم محروميت از تحصيل به صورت معلق)
آرش روستايی (يک ترم محروميت از تحصيل و ارجاع پرونده به کميته انضباطی مرکزی وزارت علوم )
هادی الم لی (يک ترم محروميت از تحصيل و ارجاع پرونده به کميته انضباطی مرکزی وزارت علوم)
آلما رنجبر (دو ترم محروميت از تحصيل)
امين کريمی (يک ترم محروميت از تحصيل)
امين درستی (توبيخ کتبی و درج در پرونده)





















Copyright: gooya.com 2016