شنبه 19 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احکام متهمان دانشگاه زنجان صادر شد: محکوميت معاون وقت دانشگاه زنجان و دختر دانشجو به شلاق، ايلنا و اميرکبير

تهران- خبرگزاری کار ايران
رييس دادگستری استان زنجان گفت: معاون وقت دانشگاه زنجان به ۳۰ ضربه شلاق تعزيری و ۳۰ ضربه شلاق تعليقی و دختر دانشجوی دانشگاه زنجان نيز به ۳۰ ضربه شلاق تعزيری محکوم شدند.
جمال انصاری در گفت‌‏وگو با خبرنگار"ايلنا" افزود: از سوی دادگاه بدوی معاون وقت دانشگاه زنجان به تبعيد نيز محکوم شده بود که دادگاه تجديدنظر اين مجازات را لغو کرد.
رييس دادگستری زنجان همچنين در مورد بخش دوم پرونده دانشگاه زنجان، گفت:‌برای هشت نفر از افرادی که در تشکيل تجمع، اعتصاب و بر هم زدن آرامش دانشگاه دخالت داشتند، کيفرخواست آنها صادر شده و پرونده به دادگاه انقلاب زنجان ارجاع شده است.
انصاری افزود: هفت نفر از هشت نفر در ابتدا بازداشت شدند که پس از طی مراحل مقدماتی برای آنها وثيقه مناسب صادر شد که همگی آنها پس از توديع وثيقه آزاد شدند.
وی ادامه داد:‌متهم هشتم اين پرونده از ديد ما مجهول المکان است و هنوز نتوانسته‌‏ايم به آن شخص دسترسی پيدا کنيم.
رييس دادگستری زنجان اظهار کرد: دادگاه انقلاب زنجان به دليل آنکه به يکی از متهمان دسترسی نداشته يک نوبت آگهی داده و در آن زمان دادگاه در نيمه دوم اسفند ماه اعلام شده است.
انصاری گفت: دادگاه در زمان اعلام شده به طور قطع برگزار می‌‏شود و به اتهامات متهمان پرونده رسيدگی خواهد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اين‌‏که دادگاه به اتهامات متهم هشتم اين پرونده نيز رسيدگی خواهد کرد، گفت: متهم هشتم اين پرونده می‌‏تواند با حضور در دادگاه دفاعيات خود را ارائه کند.
اواخر خردادماه سال جاری خبری منتشر شد که از اقدام غيراخلاقی معاون وقت دانشجويی فرهنگی دانشگاه زنجان حکايت می‌‏کرد.
در اين رويداد، اين فرد به همراه يکی از دانشجويان دختر دانشگاه متهم شناخته شدند.

***

معاون فاسد دانشگاه زنجان تبرئه شد، اميرکبير
خبرنامه اميرکبير: معاون متجاوز دانشگاه زنجان که با افشای فساد اخلاقيش باعث دردسر بسيار وزارت علوم شد، توسط دادگاه تجديد نظر از حکم اوليه تبعيد تبرئه شد.

رئيس دادگستری استان زنجان در گفت‌‏وگو با ايلنا گفته است: “از سوی دادگاه بدوی، معاون وقت دانشگاه زنجان به تبعيد نيز محکوم شده بود که دادگاه تجديدنظر اين مجازات را لغو کرد.”

دستگاه قضايی برای اينکه بيش از اين باعث بی آبرويی خود در پشتيبانی از دست نشانده های دولت نشود، معاون متجاوز را به «سی ضربه شلاق تعزيری و سی ضربه شلاق تعليقی» محکوم کرده است.

قابل توجه است که دستگاه قضايی در زمانی که برای دانشجويان و زنان و منتقدين دولت به آسانی احکام سنگين حبس صادر می کند، معاون فاسد دانشگاه را به دليل پشتيبانی وزارت علوم از وی تبرئه می کند.

تبرئه معاون فاسد دانشگاه زنجان در حالی انجام می شود که هفته گذشته علی نيکو نسبتی مسئول سابق روابط عمومی تحکيم وحدت به دليل اعتراض به تجاوز مامور حراست دانشگاه کرمانشاه به دختری دانشجو و ستاره دار کردن دانشجويان به سه ماه و يک روز حبس محکوم شد.

در زمان افشای فساد اخلاقی معاون دانشگاه زنجان، وزير علوم در مصاحبه ای ضمن حمله به دانشجويان و حمايت از معاون دانشگاه اعلام کرده بود که «در فيلم چيز خاصی ديده نمی شود».

در حکم دادگاه تجديد نظر همچنين دختر دانشجوی دانشگاه زنجان که مورد سواستفاده معاون فاسد قرار گرفته بود به سی ضربه شلاق تعزيری محکوم شده است.

رئيس دادگستری زنجان همچنين درباره بخش دوم پرونده دانشگاه زنجان به ايلنا گفته است:‌ «برای هشت نفر از افرادی که در تشکيل تجمع، اعتصاب و بر هم زدن آرامش دانشگاه دخالت داشتند، کيفرخواست آنها صادر و پرونده به دادگاه انقلاب زنجان ارجاع شده است. نخست هفت نفر از هشت نفر بازداشت شدند که پس از طی مراحل مقدماتی برای آنها وثيقه مناسب صادر شد که همگی آنها پس از توديع وثيقه آزاد شدند.»

وی ادامه داد:‌ متهم هشتم اين پرونده از ديد ما مجهول المکان است و هنوز نتوانسته‌‏ايم به آن شخص دسترسی پيدا کنيم. رئيس دادگستری زنجان اظهار کرد: دادگاه انقلاب زنجان به دليل آنکه به يکی از متهمان دسترسی نداشته، يک نوبت آگهی داده و در آن زمان دادگاه در نيمه دوم اسفند ماه اعلام شده است. انصاری گفت: دادگاه در زمان اعلام شده به طور قطع برگزار می‌‏شود و به اتهامات متهمان پرونده رسيدگی خواهد کرد.

وی با بيان اين‌‏که دادگاه به اتهامات متهم هشتم اين پرونده نيز رسيدگی خواهد کرد، گفت: متهم هشتم اين پرونده می‌‏تواند با حضور در دادگاه دفاعيات خود را ارايه کند.





















Copyright: gooya.com 2016