سه شنبه 29 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس سازمان فضايی کشور: ايران ماهواره "بشارت" را برای کشورهای اسلامی می سازد، مهر

رئيس سازمان فضايی کشور از پايان مطالعات نيازسنجی طراحی و ساخت ماهواره "بشارت" خبر داد و گفت: در صورت تاييد مشخصات اين ماهواره از سوی کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی نسبت به ساخت آن اقدام خواهد شد.
مهندس رضا تقی پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام اين مطلب گفت: پروژه طراحی و ساخت ماهواره اسلامی "بشارت" در دست اجرا است که در اين زمينه مطالعات امکان سنجی و نياز سنجی به پايان رسيده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: هم اکنون در حال هماهنگی با کشورهای اسلامی عضو سازمان کنفرانس اسلامی هستيم تا مذاکراتی در خصوص مشخصات و کاربردهای ماهواره بشارت صورت گيرد. در صورت تاييد، گامهای اجرايی برای طراحی و ساخت اين ماهواره تحت عنوان ماهواره "بشارت" برداشته خواهد شد.

تقی پور به جرئيات اين ماهواره اشاره کرد و به مهر گفت: ماموريت ماهواره بشارت، سنجش از راه دور است که برای انجام ماموريتهايی چون مديريت منابع طبيعی، مديريت بلايای طبيعی، هواشناسی و نقشه برداری و ... بهره برداری می شود.

رئيس سازمان فضايی کشور به ضرورت اجرای اين پروژه در قالب کنفرانس اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به گران بودن فناوريهای فضايی اکثر کشورهای جهان با مشارکت ساير کشورها نسبت به طراحی و ساخت ماهواره ها اقدام می کنند. در ساخت و طراحی ماهواره بشارت نيز با توجه به اينکه اطلاعات ماهواره از فضا می تواند در اختيار کشورهای مختلف قرار گيرد از مشارکت کشورهای اسلامی استفاده خواهيم کرد تا در پايان پروژه اطلاعات و داده های آن در اختيار کشورهای اسلامی عضو سازمان کنفرانس اسلامی قرار گيرند.





















Copyright: gooya.com 2016