چهارشنبه 7 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کرينکو، رئيس شرکت روس اتم، بامداد امروز وارد تهران شد، ايسنا

کرينکو در جمع خبرنگاران:
فعاليت‌های بزرگ را برای راه‌اندازی سايت نيروگاه بوشهر ترتيب خواهيم داد

رييس آژانس فدرال انرژی اتمی روسيه هدف از سفرش به ايران را بازديد از سايت نيروگاه اتمی بوشهر عنوان و اظهار اميدواری کرد که در مذاکراتش با رضا آقازاده رييس سازمان انرژی اتمی ايران با روند اجرايی کار در سايت نيروگاه بوشهر آشنا شود.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌يی خبرگزاری دانشجويان ايران، سرگئی کرينکو پس از ورود به تهران در جمع خبرنگاران ايسنا، واحد مرکزی خبر و شبکه خبر با تاکيد بر اين‌که " اکنون مرحله مهمی را در نيروگاه بوشهر در پيش داريم" تصريح کرد: يک مجموعه فعاليت‌های بزرگ را برای راه‌اندازی سايت نيروگاه ترتيب خواهيم داد که اين امر از اقدامات مهم در روند کار است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی خاطرنشان کرد: در اين مرحله کار سوخت‌گذاری مجازی انجام خواهد شد تا ببينيم راکتور به چه شکل جواب می‌دهد.

وی افزود: ما به اتفاق کارفرمای ايرانی در حال نزديک شدن به مراحل پايانی کار هستيم و اميدوارم در بازديد امروز(چهارشنبه) به اين نتيجه برسيم که چه اقداماتی را بايد انجام دهيم تا هرچه زودتر سايت راه‌اندازی شود.

رييس آژانس فدرال انرژی اتمی روسيه که امشب(چهارشنبه‌شب) تهران را به مقصد مسکو ترک خواهد کرد، سفرش به تهران و بوشهر را فشرده خواند و در پاسخ به سوال ايسنا مبنی بر اين‌که طبق جدول زمانبندی تعيين شده سوخت‌گذاری مجازی چه مدت زمان به طول می انجامد تا به سوخت گذاری اصلی برسيم؟ گفت: در حال حاضر يک برنامه مشخص طبق جدول زمانبندی وجود دارد.

وی ادامه داد: در ماه فوريه کارهای مهمی در جهت مقصد فعلی انجام گرفته و مرحله بعد از سوخت‌گذاری مجازی تست هيدروليکی نيروگاه است.

وی گفت: ترجيح می‌دهم به اين سوال شما در کنفرانس خبری که در پايان مذاکرات و بازديد از نيروگاه انجام می‌شود پاسخ دهم.

رييس شرکت دولتی روس اتم در پاسخ به سوال ديگر ايسنا مبنی بر اين‌که آيا تست سرد ( سوخت‌گذاری مجازی) به معنای تکميل نصب صددرصد تجهيزات نيروگاه است؟ با بيان اين‌که " کارهای اصلی به انجام رسيده است" گفت: من اين‌جا هستم تا ببينم گزارش‌هايی که درباره فعاليت‌ها در نيروگاه در مسکو دريافت کرده‌ام با آن‌چه امروز در بازديد می‌بينم هماهنگ هستند يا خير. صددرصد تکميل کار زمانی است که نيروگاه راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: ما به نصب و راه‌اندازی تا پايان پروژه نياز داريم. به همين دليل بوده است که در چندين ماه آخر، با کمک کارفرمای خود (ايران) تعداد پرسنل را افزايش داديم که کار مثبت و خوبی بود.

وی تصريح کرد: الان کاری با مسووليت زياد در انتظار ماست و چندين بار به اين نکته اشاره کرده‌ايم که نيروگاه بوشهر پروژه منحصر به فردی است؛ چراکه سعی کرديم تجهيزات باقی مانده از پيمانکار قبلی را متناسب سازيم، شايد به يک سری کارهای تکميلی در بخش نصب نياز داشته باشيم ولی در کل در حال حاضر در مرحله نصب و راه‌اندازی هستيم.

به گزارش ايسنا در اين سفر نيکولاويچ ليسينکو مدير روابط بين‌الملل، سرگئی گنادوويچ‌نويکوف مدير اداره مطبوعات، سرگئی سرگويچ سانتسوف معاون کرينکو و پنج شبکه خبری روسيه وی را همراهی می‌کنند.





















Copyright: gooya.com 2016