چهارشنبه 14 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احضار 3 وزير به مجلس، بالا گرفتن واكنش‌ها نسبت به حضور سينما گران آمريكايي در ايران، فرهنگ آشتی

همزمان با نگارش سرمقاله انتقادی روزنامه کیهان علیه حضور سینماگران اسکاری در ایران، دیروز یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از احضار 3 وزیر مختلف به مجلس برای پیگیری دلایل حضور این سینماگران در ایران خبر داد.

حجت‌الاسلام سيدجلال يحيي‌زاده، گفت: به دليل حضور چند كارگردان هاليوودي در ايران در جلسه‌ روز سه‌شنبه كميسيون فرهنگي مجلس مقرر شد وزراي امور خارجه، اطلاعات و فرهنگ و ارشاد اسلامي جهت پاسخگويي در اين زمينه به مجلس فراخوانده شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به جلسه‌ امروز كميسيون فرهنگي مجلس، گفت: از جمله مسائلي كه روز سه‌شنبه در ابتداي جلسه‌ كميسيون فرهنگي مطرح شد بحث دعوت از برخي كارگردانان معروف هاليوودي به ايران بود كه با توجه به توليد فيلم‌هاي اهانت‌آميز از سوي هاليوود عليه ايران و برخي از بي‌حرمتي‌هايي كه در همين سفر عليه ملت ايران داشتند اين مساله مورد نگراني اعضاي كميسيون قرار گرفت. نماينده‌ مردم تفت و ميبد در خانه‌ ملت، افزود: بعد از بحث و بررسي قرار شد روز يكشنبه هفته‌ آينده از بعدازظهر جلسه‌ فوق‌العاده‌اي در كميسيون فرهنگي برگزار شود و در اين جلسه از وزارتخانه‌هاي امور خارجه، اطلاعات و ارشاد اسلامي - معاونين مرتبط يا خود وزرا- براي ارايه‌ توضيحات لازم در اين جلسه حضور پيدا كنند.

دیروز همچنین حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان با نگارش سرمقاله‌ای انتقادی نسبت به حضور سینماگران آمریکایی در ایران موضع‌گیری کرد و گفت: برخی از اعضای این هیئت، از جمله جنیس، از سیاستگذاران اصلی هالیوود و در آمریکا دارای مقام رسمی در حد یک وزیر است. او بدون کمترین مانع و هر وقت بخواهد می‌تواند با عالی ترین مقامات آمریکایی دیدار کند. او طی چند سال اخیر با جرج بوش، سناتورهای آمریکایی- از هردو جناح بازها و کبوترها- و اعضای دیوان عالی آمریکا ملاقات های پی در پی داشته است.

مدیر مسئول کیهان در ادامه یادداشت خود که با تیتر« چرا سکوت» منتشر شده آورده است: ممکن است گفته شود حضور این هیئت در جمهوری اسلامی ایران می‌تواند آنها را از نزدیک با واقعیات آشنا کند و زمینه‌ای برای توهم زدایی از اذهان به خطا رفته آنان باشد. این برداشت اگرچه بر فرض صحت نیز ساده‌اندیشانه است ولی چندان پاپیچ آن نمی شویم و فعلاً با تسامح می‌پذیریم که اگر با این هدف آمده بودند یا دعوت شده بودند چندان نگران کننده نبود. اما واقعیت غیر از این است و ماجرا، آن گونه که خود به صراحت مطرح کرده و میزبانان ایرانی آنها نیز نه فقط تائید بلکه تأکید کرده و می‌کنند چیز دیگری است. اهداف سفر هیئت یاد شده را از زبان مدیرعامل خانه سینما که ظاهراً میزبان آنهاست، بخوانید؛ «این هیئت به ایران آمده‌اند تا در راستای برنامه توسعه علمی- آموزشی و ارتقای شغلی اعضای جامعه اصناف سینمای ایران، سمینارهای تخصصی و کارگاه های آموزشی برقرار کنند تا به تبادل تجارب با جامعه سینمایی ایران پرداخته و دانش سینمایی خود را به این سینما انتقال دهند»!!

پیش از این جواد شمقدري، مشاور رئيس جمهور در امور هنري درباره امكان ديدار اعضاي آكادمي اسكار و سينماگران هاليوود با مسئولان سينمايي كشور تاكيد كرد: مسوولان سينمايي تنها موقعي حق دارند با اعضاي آكادمي اسكار و سينماگران هاليوود جلسه رسمي داشته باشند كه آنها به خاطر توهين‌ها و افتراهايي كه به ملت ايران در طي سي سال گذشته روا داشته‌اند، عذرخواهي كنند.





















Copyright: gooya.com 2016