چهارشنبه 21 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رهبر جمهوری اسلامی: دولت آمريکا در حال ادامه همان مسير قبلی است، آفتاب

- هيچ نشانه‌ای از تلاش برای جبران خطاها ديده نمی‌شود

- ترکيه در مسائل غزه نقش خوبی ايفا کرد و اقدام آقای اردوغان نخست‌وزير ترکيه در اجلاس داووس کار بسيار خوبی بود

آفتاب: حضرت آيت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی سه‌شنبه‌شب در ديدار آقای عبدالله گل رييس‌جمهور ترکيه و هیأت همراه، ظرفيت‌های دو کشور را برای گسترش روابط بسيار وسيع دانستند و تأکيد کردند: «اکو يک نمونه برای گسترش همکاری‌های اقتصادی است، اما ايران و ترکيه به عنوان دو کشور اثرگذار و مهم منطقه قابليت گسترش روابط در زمينه‌های سياسی، امنيتی و خدماتی را نيز دارند».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش سرويس سياسی آفتاب، ايشان با ابراز خرسندی از توافق رؤسای جمهور ايران و ترکيه برای گسترش بيش از پيش همکاری‌ها خاطرنشان کردند: «اتصال خط آهن ترکيه از طريق ايران به پاکستان و جنوب غرب آسيا، نمونه‌ای از ظرفيت‌های گسترش روابط دو کشور است که می‌تواند در بخش‌های ديگر تعميم يابد».

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: «البته اين گسترش روابط دشمنانی دارد که صهيونيست‌ها و آمريکايی‌ها هستند، ولی ايران و ترکيه بايد در جهت مقابل خواسته آن‌ها و بر اساس منافع مشترک خود حرکت کنند».

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای تأکيد کردند: «اراده گسترش همکاری‌ها در
” دشمنان اسلام می‌خواهند پرچم اسلام را از دست کشورهای اسلامی و جمهوری اسلامی ايران خارج کنند اما به اين هدف نخواهند رسيد. “
دو طرف وجود دارد؛ زيرا دولت ايران، دولت فعاليت، کار و تلاش است و اين روحيه در دولت ترکيه هم ديده می‌شود».

ايشان با اشاره به مسائل خاورميانه، مساله فلسطين را اولويت اول دنيای اسلام دانستند و افزودند: «ترکيه در مسائل غزه نقش خوبی ايفا کرد و اقدام آقای اردوغان نخست‌وزير ترکيه در اجلاس داووس کار بسيار خوبی بود».

رهبر انقلاب اسلامی وضعيت کنونی عراق و افغانستان را از ديگر مسائل منطقه برشمردند و خاطرنشان کردند: «آمريکا در قضايای افغانستان و عراق مرتکب خطا و اشتباه بزرگی شد و موضع دولت کنونی آمريکا در مسئله غزه نيز يکی ديگر از خطاهای بزرگ آمريکا است».

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای تأکيد کردند: «دولت آمريکا در حال ادامه همان مسير قبلی است و هيچ نشانه‌ای از تلاش برای جبران خطاها ديده نمی‌شود».

در اين ديدار که آقای احمدی‌نژاد رييس‌جمهور نيز حضور داشت، آقای عبدالله گل رييس‌جمهور ترکيه، روابط دو کشور را در سطح منطقه و دنيای اسلام، نمونه خواند و گفت: «دولت ترکيه مصمم به ارتقای سطح همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ايران است».

وی با تأکيد بر لزوم تقويت اکو خاطرنشان کرد: «جمهوری اسلامی ايران و ترکيه، توانايی احيای مجدد جاده ابريشم را دارند».

رييس‌جمهور ترکيه هم‌چنين مسئله فلسطين را مسئله مهم جهان و دنيای اسلام دانست و افزود: «کشورهای اسلامی بايد با اتحاد بيش از پيش، در جهت کاستن از آلام و رنج‌های مردم فلسطين و احقاق حقوق آنان تلاش کنند».





















Copyright: gooya.com 2016