پنجشنبه 20 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تايمز: اثری از ماهواره کره شمالی در فضا نيست، آفتاب

* يک موسسه تحقيقاتی امريکا اولين تصاوير از ان پرتاب را که روز يکشنبه انجام شد، منتشر کرده است که در انها دود ناشی از ان پرتاب و دنباله اتشين ان راکت که طبق روايت های مختلف يک ماهواره بر، موشک بالستيک و يک پرتاب نامعلوم توصيف شده،‌ ديده می شود.


خبرگزاری انتخاب: روزنامه تايمز نوشت: هيچ نشانه ای از ماهواره کره شمالی در فضا نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری «انتخاب»، اين روزنامه در شماره امروز خود نوشت:چند روز پس از انکه پرتاب راکت دوربرد کره شمالی نگرانی هايی را برانگيخت، گزارش های ضد و نقيضی در اين خصوص وجود دارد که کار ان موشک به کجا ختم شد و هدف از ان چه بود.

يک موسسه تحقيقاتی امريکا اولين تصاوير از ان پرتاب را که روز يکشنبه انجام شد، منتشر کرده است که در انها دود ناشی از ان پرتاب و دنباله اتشين ان راکت که طبق روايت های مختلف يک ماهواره بر، موشک بالستيک و يک پرتاب نامعلوم توصيف شده،‌ديده می شود.

رسانه های کره شمالی ديروز ادعايشان را مبنی بر موفقيت اميز بودن ان پرتاب و قرار گرفتن يک ماهواره مخابراتی در مدار تکرار کردند.

چهار کشوری که به دنبال نشان هايی از اين ماهواره می گردند-امريکا،روسيه،کره جنوبی و ژاپن-هيچ نشانه ای از اين ماهواره و موسيقی ای که طبق ادعای کره شمالی بوسيله ان پخش می شود، گزارش نداده اند.به گفته ارتش امريکا که تنها نهاد با قابليت رديابی کامل ان موشک است،مرحله دوم و سوم جداشدن در ان راکت ناموفق بود.راکت کره شمالی با عبور از فراز ژاپن پس از طی دو هزار مايل در اقيانوس ارام فرود امد.اما گرچه پرتاب ماهواره ناموفق بود،ان راکت بيش از موشک های قبلی کره شمالی طی مسافت کرد.

يک روزنامه کره جنوبی ديروز گزارش داد، چون کره شمالی فاقد رادار بسيار قوی است به رديابی (ان پرتاب) بوسيله امريکا دشمن ديرينه اش متکی خواهد بود.





















Copyright: gooya.com 2016