دوشنبه 31 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: اراذل را به کوير تبعيد کنيد تا آدم شوند، اعتماد

گروه سياسی؛ «بايد با ابتکار عمل اراذل و اوباش را از کل جامعه جدا کنيم و با سپردن کارهايی مثل کار کردن در معادن و کوير تلاش کنيم تا اين افراد آدم شوند.» اين جمله پيشنهاد محمود احمدی نژاد به فرماندهان، روسا و مديران نيروی انتظامی بود که روز گذشته ميزبانی رئيس دولت نهم را برعهده داشتند. محمود احمدی نژاد در اين همايش «اعتياد» را ناشی از «طراحی های سياسی» خارج از مرزهای کشور ارزيابی کرد و گفت؛ بدخواهان و فاسدان مانند موريانه می خواهند به ملت ايران هجوم آورند که از جمله آن جريان گسترده مواد مخدر است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جريان گسترده مواد مخدر سم مهلکی برای تمام ملت هاست و بدخواهان با طراحی های سياسی و سازماندهی های پيچيده تلاش دارند در کشورمان انواع مواد مخدر را گسترش دهند و اين امر در دستور کار دشمنان است. به گزارش ايسنا وی با بيان اينکه «ما بايد به سمتی برويم که حتی يک معتاد نيز در کشور ما وجود نداشته باشد و آمار اعتياد به سمت صفر شدن برود»، گفت؛ امروز نيروی انتظامی در اين زمينه فعال در صحنه حضور دارد و کاهش آمار معتادان به معنای اين است که نيروی انتظامی در اين زمينه حضوری فعال دارد و همان طور که گفتم بايد هدف گذاری ما نقطه يی باشد که يک معتاد در کشور نباشد و با همت شما اين آرمان را دور از دسترس نمی دانيم. وی با اشاره به قاچاقچيان مواد مخدر و سوداگران اظهار کرد؛ شما تلاش می کنيد با اين افراد برخورد کنيد، آنها را اسير می کنيد اما اين افراد از کارشان منفک نمی شوند و ما بايد در اين ارتباط ابتکار داشته باشيم و مثلاً آنها را از کل جامعه جدا کنيم و جايی ببريم که هيچ وقت آرزوی بازگشت به آن کار را نداشته باشند. مثلاً به کويری ببريم و در آنجا مشغول به کار شوند. البته در اين ارتباط می شود برنامه ريزی کرد. وی همچنين درباره بحث اراذل و اوباش و اينکه برخی افراد کج فهم تلاش می کنند در جامعه فضای ناامنی را ايجاد کنند، گفت؛ در زمينه برخورد با اراذل و اوباش، نيروی انتظامی خوب عمل کرده و کارنامه آن افتخارآميز است اما کار تمام نشده است. تا بداخلاقی و بدذاتی هست، کار و ماموريت نيز هست. رئيس دولت نهم در بخش ديگری از سخنانش گفت؛ گروه های ديگری هستند که به صورت سازمان يافته در پی تخريب فضای عمومی جامعه و اخلاق مردم هستند؛ يا مستقيماً متصل به بيگانگان هستند يا به خاطر بدخواهی خود می خواهند در جامعه ترويج بداخلاقی کنند. اينها را بايد با تدبير و برنامه از محيط جامعه دور کرد و بايد با کسی که می نشيند برای منافع مادی فضای عمومی جامعه و اخلاق جامعه را آلوده می کند، برخورد قاطع کرد. محمود احمدی نژاد در بخش ديگری از اظهاراتش خاطره سخنرانی دو سال پيش خود در جمع فرماندهان نيروی انتظامی را يادآور شد و گفت؛ دو سال پيش در همين جا درباره موضوع هسته يی گفتم قطار هسته يی ايران نه ترمز دارد و نه دنده عقب. امروز در همين جا به دنيا اعلام می کنم قطار پيشرفت ايران نه ترمز دارد نه دنده عقب. وی با بيان اينکه «ما مطمئن هستيم دشمنان در اين ارتباط نيز به توفيقی دست پيدا نخواهند کرد»، افزود؛ بايد مانع رسيدن کوچک ترين آسيب حتی به يکی از شهروندان خود باشيم. همچنين احمدی نژاد در «جشنواره علی اکبر» حضور يافت. وی اظهارات خود را با پيش بينی دوره جديدی در جهان آغاز کرد؛ «امروز دنيای جديدی آغاز می شود که نقش آفرين اصلی آن ملت ايران است و در کانون ملت ايران نقطه محوری جوانان هستند که به دنبال برپايی دورانی زيبا هستند. اگر دورترين نقطه هدف را ترسيم کنيم تمام موانع هموار، عبور از پيچ های خطرناک، راحت و سرعت نيز چند برابر می شود. وی سپس با بيان اينکه همزمان با پرتاب ماهواره اميد برخی کشورها شيرينی پخش کردند، گفت؛ در آن زمان برخی می گفتند نمی شود، اما ما به جوانان اعتماد کرديم و اين اتفاق افتاد و ماهواره را با موفقيت در مدار قرار داديم. موفقيت های ما در اين عرصه ها برای ملت های جهان خوشحال کننده است، حتی در برخی از جاها با شنيدن پرتاب ماهواره شيرينی پخش کردند. آنها اين موفقيت های ملت ايران را موفقيت های خودشان می دانستند.

انتقاد از سياستمداران دوران جنگ

رئيس دولت نهم در بخش ديگری از اظهاراتش ضمن انتقاد از افزايش سن رای دهندگان به عملکرد مديران جنگ اعتراض کرد و در اين باره گفت؛ سال های طولانی بود که جوانان ۱۵ساله ما مثل انسان های ۴۰ساله رای می دادند و در حق تعيين سرنوشت خود سهم داشتند، اما نمی دانم چطور شد و با چه توجيهی سن رای از ۱۵ به ۱۸ سال رسيد. شايد می خواستند از برخی کشورها تقليد کنند که سيستم ليبرالی دارند. ليبراليسم يعنی کنار گذاشتن مردم و اختيار دادن به چند حزب که با دغل کاری می خواهند به قدرت برسند. حتی در برخی از اين کشورها سن رای ۲۱ سال است. آنها نمی خواهند جوانان تاثيرگذار باشند اما در کشور ما همه امور در دست جوانان است. حتی برخی در ايران معتقدند خانم ها می توانند زودتر از ۱۵ سال حق رای داشته باشند. احمدی نژاد در ادامه با انتقاد از سياستمداران دوران جنگ گفت؛ همه کسانی که دل شان برای کشور می سوزد بايد عرصه را برای فعاليت سياسی و اقتصادی جوانان باز کنند و من يقين دارم اگر جوانان ميداندار عرصه های سياسی شوند، هيچ گاه ملت ما سر سوزنی از حق خود عقب نخواهد نشست. حتی در دوره جنگ نيز وقتی جوانان ميداندار شدند يک سانتی متر از خاک کشورمان در دست دشمن نماند و اگر برخی از سياستمداران حرفه يی پشت جوانان ما را خالی نمی کردند جوانان به دست خود صدام را گوشمالی می کردند.





















Copyright: gooya.com 2016