دوشنبه 31 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

طرح اغتشاش در سخنرانی احمدی نژاد در ژنو شکست خورد، پرتاب يک شیء به سوی احمدی نژاد در اجلاس، فارس

خبرگزاری فارس: چند نفر با هماهنگی قبلی قصد برهم زدن سخنرانی رئيس جمهور ايران در اجلاس دوربان را داشتند که با مخالفت حضار در جلسه و ادامه سخنرانی وی ناکام ماندند.

به گزارش خبرگزاری فارس، اجلاس "دوربان۲ " پس از سخنرانی دبيرکل سازمان ملل، با سخنرانی رئيس جمهور کشورمان در حالی ادامه يافت که لحظاتی پس از آغاز سخنرانی، سه آشوبگر قصد داشتند مانع سخنرانی وی شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين افراد با موهای رنگ کرده و با طرح نقشه قبلی مدام با نزديک شدن به تريبون سخنرانی قصد اخلال در سخنرانی داشتند و می‌خواستند مانع از ادامه سخنرانی رئيس جمهور شوند که با حضور به موقع مسئولان برقراری نظم در سالن، به بيرون از سالن اجلاس منتقل شدند.
رئيس جمهور کشورمان در بدو ورود به سالن اجلاس با تشويق گسترده حاضران هيجان خاصی به جلسه بخشيد و از طرف ديگر افرادی که نمی‌توانستند اين تشويق‌ها را تحمل کنند، با تحريک برخی ديگر قصد داشتند در حين سخنرانی وی را ناکام بگذارند.
در همين راستا نمايندگان کشورهای انگليس، فنلاند، فرانسه، لهستان، و کانادا همزمان با سخنرانی رئيس جمهور کشورمان اجلاس را ترک کردند تا موضع صهيونيست‌ها که مخالفت خود را از قبل با اين اجلاس اعلام کرده بودند، هماهنگ کنند.
به دنبال هياهوی عده‌ای از افراد ناشناس، حضار آنچنان رئيس جمهور کشورمان را تشويق کردند که اين افراد سر شکسته سالن را ترک کردند و سخنرانی نيز با نظم بيشتر ادامه يافت.
حضور احمدی نژاد در اجلاس دوربان خشم بسياری از نژاد پرست‌ها را بر انگيخته بود به گونه‌ای‌که اعلام کرده بودند مانع سخنرانی وی می شوند اما نه تنها به هدف خود نرسيدند بلکه سخنرانی رئيس جمهور کشورمان نيز با تشويق هرچه بيشتر حضار پايان يافت.
رئيس جمهور کشورمان در سخنرانی خود نيز رژيم صهيونيستی را رژيمی نژاد پرست خواند.

***

احمدی‌نژاد خواستار بخشش هتاکان به خود شد

خبرگزاری فارس: پس از آنکه يکی از حاميان رژيم‌صهيونيستی به سمت احمدی‌نژاد رفته و شروع به فرياد عليه وی کرد، رئيس‌جمهوری اسلامی ايران که از سوی حضار مورد تشويق قرار گرفت و گفت: حضار اينها را ببخشند، اينها از حقيقت بی‌اطلاع هستند.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئيس‌جمهور کشورمان پس از آغاز صحبت‌های خود با بی‌احترامی و اهانت يکی از افراد حاضر در سالن مواجه شد که به طرف وی يک شیء را پرتاب کرد اما احمدی‌نژاد با خونسردی به خواندن دعای ابتدايی سخنان خود ادامه داد و پس از بيرون رفتن فرد مذکور از سالن، احمدی‌نژاد خطاب به حضار گفت: از همه حضار می‌خواهم اينها را ببخشند. اينها بی اطلاع هستند.
رئيس جمهوری اسلامی ايران پس از بيان اين جمله که با تشويق حضار مواجه شد، با خونسردی به سخنان خود ادامه داد.





















Copyright: gooya.com 2016