پنجشنبه 3 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دفاع قاطع امام مسجد واشنگتن از اوباما در تهران، آفتاب

آفتاب: «امام فيصل رئوف» امام جمعه مسجد واشنگتن و استاد يکی از دانشگاه‌های نيويورک روز چهارشنبه به برخی اظهارنظرهای مقامات جمهوری اسلامی ايران از جمله علی لاريجانی رييس مجلس شورای اسلامی در مورد شعار تغيير اوباما پاسخ داد.

امام جمعه مسجد واشنگتن گفت: «اين که آقای علی لاريجانی بيان می‌کند که ما شاهد تغييری از سوی اوباما نبوده‌ايم بايد بگويم نفس اين که سياه پوست در آمريکا رييس جمهور شود آن هم کسی که پدرش مسلمان باشد و در ميانه نامش، نامی ايرانی و اسلامی داشته باشد، خود غيرقابل تصور بود».

وی تصريح کرد: «اوباما گفته است که هنوز روند تغيير تمام نشده است و نژادپرستی پايان نيافته است. اين بی انصافی است که چنين تغييراتی در آمريکا را ناديده بگيريم. ما بايد خودمان نيز بخشی از فرآيند تغيير باشيم».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


امام جمعه مسجد واشنگتن با اشاره به برخوردهای اخير اوباما با سران کشورهای ونزوئلا و عربستان و نيز اقدامات وی در مورد کوبا گفت: «اوباما می خواهد صفحه قديم آمريکا راببندد و صفحه جديدی را بگشايد لذا جمهوری اسلامی ايران بايد پيام وی را جدی بگيرد. در واقع آمريکا تغيير را از درون خودش شروع کرده است و متحول کردن آمريکا مثل زير و رو کردن يک کشتی در دريا است».

امام فيصل رئوف با اشاره به سوء ظن و بی اعتمادی دوطرفه ميان جهان اسلام و آمريکا گفت: «بايد برای از بين بردن سوء ظن‌ها و بی اعتمادی‌ها واشنگتن را در هر فرايندی که ايجاد می کنيم به طور مثبت درگير کرده و او را به چالش بکشيم. در اين صورت است که می‌توانيم آمريکا را بر سر هر ميزی بکشانيم تا صدای ما را بهتر و بدون واسطه بشنود و در اين صورت است که ما مبارزه را برده‌ايم».

وی تاکيد کرد: «ما نياز به يک استراتژی و راه حل بلندمدت داريم. بايد آن دسته از سياستمداران آمريکايی را که در که در کنگره و سنا هستند و مواضع و ديدگاههای مثبتی دارند با مسايل درگير کنيم».
امام جمعه مسجد واشنگتن از «جان کری» رييس کميته سنای آمريکا به عنوان يکی از اين افراد نام برد و گفت: «جان کری در طول جنگ اسرائيل و فلسطين هم به اسرائيل سفر کرد و هم به غزه در حالی که اسرائيلی‌ها او را از سفر به غزه برحذر داشته بودند اما او بدون امنيت لازم به غزه سفر کرد زيرا اين سفر را بسيار موثر می‌دانست».

فيصل رئوف از مقامات جمهوری اسلامی ايران خواست جان کری را به ايران دعوت کنند تا به واسطه حضور چنين افرادی نگاه مثبتی بين ايران و آمريکا شکل گيرد.
امام جمعه مسجد واشنگتن اظهار داشت: «من به عنوان يک مسلمان در آمريکا برای بهبودی روابط ميان مسلمانان و غيرمسلمانان و نيز همدلی و تفاهم ميان اديان مختلف تلاش می‌کنم».

بلافاصله پس از اظهارات «امام فيصل رئوف»، محمد جواد لاريجانی برادر علی لاريجانی که رياست جلسه را به عهده داشت به اظهارات وی پاسخ داد.

محمد جواد لاريجانی گفت: «ما نيز دوست داريم واقع بين باشيم و اين ترديد که آيا شعار تغيير آقای اوباما جدی است، ترديدی کاملا واقع بينانه است. از نظر ما حرکات آقای اوباما بيشتر ظاهری است اما اميدواريم اين حرکات باطنی باشد».

وی با اشاره به جنايات رژيم صهيونيستی در قبال مردم غزه گفت: «در طول جنگ غزه آقای اوباما حتی يک کلمه با مردم فلسطين همدردی نکرد».

لاريجانی تصريح کرد: «اين که دوست عزيزم آقای فيصل رئوف می‌گويد متحول کردن آمريکا همانند متحول کردن يک کشتی در درياست بايد بگويم ما می‌ترسيم مدت زمان اين متحول کردن بيش از ۴ سال و يا حتی ۸ سال باشد و طی اين دوران نه تنها تغييری ايجاد نشود بلکه امواج نفوذ صهيونيست‌ها آقای اوباما را با خود ببرد».

مشاور بين الملل رييس قوه قضائيه افزود: «ما سخنان آقای فيصل رئوف را سخنانی از ته دل برای پيشبرد اهداف اسلامی می‌دانيم اما اميدواريم دنيا تغييرات جدی و اساسی را در سياست‌های ايالات متحده آمريکا به دولت اوباما تحميل کند».





















Copyright: gooya.com 2016