دوشنبه 7 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حمله شديد مکارم شيرازی به اقدامات مشايی: سوابق اين شخص بر همه روشن است، انتخاب

اخيراً در يک حرکت شتابزده و نسنجيده سازمان حج و زيارت را تابع سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری کردند که مايه تعجب همگان شد؛ بلکه اهانت بزرگی به اين وظيفه مقدس اسلامی بود

خبرگزاری انتخاب: آيت‌الله‌ مکارم‌ شيرازی با انتقاد شديد از الحاق حج و زيارت به سازمان ميراث فرهنگی، خطاب به نمايندگان مجلس گفت: تدبيری بينديشيد و طرحی درباره‌ی وزارتخانه‌ای به نام حج و زيارت بريزيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری انتخاب، اين مرجع تقليد در درس خارج فقه خود در جمع بيش از يک هزار نفر از فضلا و طلاب گفت: می‌دانيم حج و زيارت مراقد ائمه اطهار يکی از ارکان ايمان و بايد در سرلوحه‌ی فعاليت‌های مذهبی حکومت اسلامی باشد و در پاره‌ای از کشورهای اسلامی به قدری به آن اهميت می‌دهند که وزارتخانه‌ای خاص برای اين موضوع تشکيل داده‌اند.

اما اخيراً در يک حرکت شتابزده و نسنجيده سازمان حج و زيارت را تابع سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری کردند که مايه تعجب همگان شد؛ بلکه اهانت بزرگی به اين وظيفه مقدس اسلامی بود چراکه اين برنامه‌ی مهم اسلامی را در رديف گردشگری در جزيره‌ی کيش و صنايع دستی را مثال آن قرار می‌داد.

و از آن بدتر اين‌که مسؤول سازمان گردشگری که سوابق او بر همه روشن است، فوراً رييس حج و زيارت را بدون مشورت با دفتر رهبری و يا نماينده‌ی ولی فقيه در امر حج و زيارت عزل و شخص ديگری را به جای او نصب کرد، کاری که به گفته‌ی نماينده‌ی ولی فقيه در سازمان حج هيچ مبنای قانونی نداشته و هيچ کس آن را قبول نکرده و نخواهد کرد.

نمی‌دانيم اين فکر در آغاز از مغز چه کسی تراوش کرده، ولی به يقين کسی بوده که حقيقت حج را درک نکرده است.

اينجانب به نمايندگان محترم مجلس شورای اسلامی که همگی به عظمت حج و زيارت آشنا هستند، پيشنهاد می‌کنم که در آينده تدبيری بينديشند و طرحی درباره‌ی وزارتخانه‌ای به نام حج و زيارت (و اوقاف) بريزند که در رأس آن روحانی معتبر و کارآمدی با مشورت رهبر انقلاب باشد و اين فرضيه‌ی بزرگ الهی و زيارت مراقد مطهره‌ی ائمه‌ی هدی، جايگاه شايسته‌ی خود را در حکومت اسلامی پيدا کند و آن را هم‌رديف گردشگری قرار ندهند.





















Copyright: gooya.com 2016