پنجشنبه 10 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عمر مداری ماهواره اميد ايران به پايان رسيد، ايلنا

مرکز تبليغات سفير اميد خبر داد که ماهواره اميد بعد از انجام تمام ماموريت‌ها برنامه‌ريزی شده با جو زمين برخورد کرد.


ايلنا: مرکز تبليغات سفير اميد خبر داد که همان‌گونه که در زمان پرتاب ماهواره ملی اميد اعلام شد، با توجه به مدار ماهواره در لحظه تزريق، عمر‌مداری ماهواره ملی اميد حدود ۳ ماه تخمين زده شده بود. ماهواره ملی اميد در تاريخ ۱۴ بهمن ۱۳۸۷ توسط پرتابگر بومی داخلی سفير ۲ با موفقيت کامل به مدار پرتاب و ماموريت خود را آغاز کرد که مطابق محاسبات می‌بايستی در نيمه اول ارديبهشت ۱۳۸۸ عمر مداری آن به سر آيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به کمک علم مکانيک ‌مدارهای فضايی و مشاهدات روزانه موقعيت‌ مداری ماهواره، محدوده ورود ماهواره به جو غليظ مناطق غربی آمريکای جنوبی و اقيانوس آرام گزارش شده است و عدم مشاهده ماهواره بعد از تاريخ ۵/۲/۱۳۸۸، نشانگر پايان عمر مداری ماهواره در اين تاريخ است.
ماهواره ملی اميد يک ماهواره تحقيقاتی پژوهشی با وزن ۲۷ کيلوگرم و ابعاد ۴۰×۴۰×۴۰ سانتيمتر مکعب و با ماموريت مخابراتی بوده است. اين ماهواره کليه ماموريت‌های محوله خود را بخوبی انجام داده که آخرين دستاورد اين پروژه عظيم ملی، مطالعات مداری و بررسی‌های محوله در خصوص تغيير ارتفاع ماهواره‌ها در مدارهای نزديک زمين بوده است.
يافته‌ها و دستاوردهای مهم علمی و عملی اين طرح فضايی در برنامه‌ها و پروژه‌های آتی کشور مخصوصا در صنايع فضايی قابل بهره‌برداری خواهند بود. تاکنون مجامع علمی و سازمان‌های فضايی معتبر خارجی دستيابی جمهوری اسلامی ايران به اين موفقيت بزرگ در شرايط تحريم را بارها ستوده‌اند و آن را نشانه‌ای قدرت و توان بالای علمی و صنعتی دانشمندان صنايع فضايی ايران می‌دانند.





















Copyright: gooya.com 2016