دوشنبه 21 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کيهان (تهران): کروبی موضع شفاف خود را نسبت به حمايت اين عنصر دست پرورده محافل آمريکايی (عبدالکريم سروش) اعلام کند!

کيهان - خبر ويژه - روشنفکر برکشيده ناتوی فرهنگی، با حمله به نظام اسلامی و مقايسه آن با طالبان، بر حمايت از نامزدی آقای کروبی تاکيد کرد.
عبدالکريم سروش در گفت وگو با همکار سلطنت طلب سايت روز آن لاين ابتدا در پوشش نوانديشی دينی به نظام اسلامی و فقهی جمهوری اسلامی حمله کرد و حکومت فقيهان را استبدادی و غيراخلاقی ترين حکومت جهان خواند. وی که از سوی محافلی نظير شورای روابط خارجی آمريکا و ديدبان حقوق بشر مورد پشتيبانی وسيع مالی و تبليغاتی قرار دارد، با استفاده از نفرت عمومی نسبت به گروهک آمريکا ساخته طالبان، تلاش کرد سناريوی «سيا» و ناتوی فرهنگی برای تطبيق طالبان با فقه شيعه و حکومت دينی را عملی کند بنابراين ادعا کرد «حکومت فقه، مهلک ترين و موحش ترين استبداد است چرا که حکومت فقيهان، استبداد را نه فقط حق فقيه بلکه تکليف فقيه می داند(!؟) ما متاسفانه شيپور را از سرگشادش می نوازيم».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين ديلماج محافل فقه ستيز غربی، افزود: اتفاق بدی که در کشور ما افتاد اين بود که اسلام را از دريچه فقه و فقه را از دريچه بريدن دست و سنگسار ديدند. طالبان هم حکومت اسلامی را همين طوری معنی کردند.
سروش همچنين با جسارت به استاد فرزانه عرفان و اخلاق حضرت آيت الله مشکينی، وی را نيز با طالبان قياس کرد! و سپس درباره انتخابات از نامزدی آقای کروبی دفاع کرد. وی در توضيح دفاعش از کروبی گفت: من ۴ سال پيش حرفی به شما زدم و حالا هم کم و بيش بر همان نظرم علی الخصوص که من در سخنان آقای موسوی، نکته تازه ای نمی بينم. در عملکردش هم کار دلچسبی مشاهده نمی کنم. گمان می کنم با افکار پيشين وداع نکرده است. در عمل هم ۲۰ سال نشست و ظلم ها را تماشا کرد. من رفتن پاره ای از دوستان و آقای خاتمی پشت آقای موسوی را هم اصلاً درک نمی کنم. اينکه دوباره کسی بيايد که ادعای رسالت روشنفکری داشته باشند، نمی پسندم بايد کسی بيايد که مرد عمل باشد.
خوب است آقای کروبی با خواندن مواضع مغرضانه اين عنصر دست پرورده محافل آمريکايی- که دقيقاً در تکميل کار گروهک آمريکايی- طالبان عمل می کند- موضع شفافی نسبت به مواضع و حمايت ننگين وی اتخاذ کند.
مقامات سازمان سيا بارها تصريح کرده اند فقه پويای شيعه و روحانيت آن نقش اساسی در سرنگونی رژيم وابسته پهلوی و به چالش کشيده شدن سياست های کاخ سفيد در منطقه داشته و بنابراين استراتژی تفرقه بينداز و نابود کن را در درون جريان شيعه در دستور کار قرار داده اند. مايکل برانت رئيس بخش شيعه شناسی سازمان سيا در کتاب خود به طور مبسوط اين پروژه را توضيح می دهد. به گفته سازمان سيا در يک قلم صدها ميليارد دلار برای اين پروژه اختصاص داد.





















Copyright: gooya.com 2016