چهارشنبه 30 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: موشک سجيل ‌‌٢ با موفقيت پرتاب شد، ايسنا

- اگر می‌خواهيم تهديدها برطرف شود بايد با شجاعت در برابر دشمن بايستيم


رييس‌جمهور ظهر چهارشنبه در جمع مردم زادگاه خود، در سمنان، از پرتاب موفقيت‌آميز موشک سجيل ۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، محمود احمدی‌نژاد با اشاره به اين‌که چندی پيش ماهواره‌ی اميد پرتاب شد و به اهداف تعريف شده رسيد، افزود: اين ماهواره، اميد ملت ايران و تمام ملت‌های آزاده بود و از استان سمنان به فضا پرتاب شد.

رييس‌جمهور به مردم سمنان گفت: در آينده‌ای نه چندان دور موشک‌هايی با برد بالاتر و ماهواره‌های بزرگ‌تری از اين استان عزيز به آسمان پرتاب خواهد شد.

وی همچنين اظهارکرد: امروز نيز موشک سجيل ۲ که دارای فناوری بسيار پيشرفته است از استان سمنان به فضا پرتاب شده و دقيقا در نقطه‌ی هدف قرار گرفته است.

احمدی‌نژاد با بيان اينکه اين خبر را وزير دفاع به وی اطلاع داده است، گفت: اين موشک با سوخت جامد کار می‌کند و اين سوخت دارای قدرت تحرک بالايی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس‌جمهور در بخش ديگری از سخنانش با اشاره به اينکه اين دولت به نوکری و خدمتگزاری به مردم افتخار می‌کند، گفت: ما همه بايد دست به دست هم دهيم تا سمت‌ها از رياست به نوکری مردم تبديل و چنين فرهنگی در کشور ايجاد شود.

احمدی‌نژاد همچنين با اشاره به اهميت امکان توزيع عادلانه‌ی امکانات بين مردم، گفت: در دور اول و دوم سفرهای استانی استان سمنان جزء استان‌های آخری بود که به آن سفر کرديم ولی اکنون به شما می‌گويم در دور سوم سفرهای استانی استان سمنان جزء سفرهای اول خواهد بود.

رييس‌جمهور در بخش ديگری از سخنانش با اشاره به وظايف دولت اسلامی، افزود: من در سخنرانی‌های خود در طول سفرهای استانی به وظايف دولت اسلامی اشاره کرده‌ام . اکنون نيز به چند وظيفه‌ی دولت اسلامی اشاره خواهم کرد.

وی با بيان اين‌که برای اينکه يک ملت به پيشرفت برسد عوامل متعددی موثر هستند، اظهار کرد: يکی از مهمترين عوامل علم است و در واقع مهمترين ابزار پيشرفت يک کشور است.

رييس‌جمهور افزود: بدون علم نه تنها يک انسان بلکه هيچ جامعه‌ای به هيچ سطحی از علم و پيشرفت نخواهد رسيد. علم نور است.

وی با بيان اين‌که ترويج علم و حمايت از عالمان و پشتيبانی از دستاوردهای علمی، اختراعات و ابتکارات آحاد مردم و باز کردن راه برای علم‌آموزی از ديگر وظايف دولت اسلامی است، گفت: گسترش مراکز علمی، فرهنگی و پشتيبانی کامل از علم‌آموزی و به کار گرفتن علم در عرصه‌های مختلف است؛ چرا که بدون علم محال است کسی بتواند به مرتبه‌ای از مراتب پيشرفت و کمال دست پيدا کند و خداوند متعال علم مطلق است.

رييس‌جمهور عامل دوم برای پيشرفت را گسترش روحيه‌ی ايثارگری و فداکاری در جامعه دانست و گفت: ايثارگری پايه و مايه‌ی اوليه‌ی همه‌ی پيشرفت‌ها، همه‌ی زيبايی‌ها و همه‌ی ارزش‌های انسانی است.

وی همچنين با بيان اينکه پايه‌ی يک جامعه خانواده است، گفت: يکی از مهمترين اصول تداوم خانواده وجود عنصر ايثارگری در خانواده است.

رييس‌جمهور اظهار کرد: اگر افراد يک جامعه نسبت به يکديگر ايثار نداشته باشند و تک تک مردم فقط به فکر خودشان باشند آن جامعه قطعا يک جهنم سوزان خواهد بود اما در جامعه‌ای که پر از صفا و صميميت است مردم بايد نسبت به يکديگر فداکاری داشته باشند.

وی افزود: آنچه در طول اين ۳۰ سال پيروزی انقلاب اسلامی، پرچم عظمت و فرهنگ ملت ما را در اهتزاز نگه داشته فرهنگ ايثارگری است. اگر ايثارگری نبود از استقلال ايران‌زمين و عظمت کنونی آن خبری نبود.

رييس جمهور هم‌چنين با اشاره به اينکه دولت اسلامی وظيفه دارد از ساحت شجاعت ملت دفاع کند، گفت: ملت ايران ملتی شجاع و مقتدر است.

رييس‌جمهور گفت: اگر شجاعت ملت متجلی و نشان داده و از آن دفاع نشود، دشمنان تا اعماق سنگرهای ملت رسوخ می‌کند. ملت ايران ملتی است که يک تنه در برابر تمام ابرقدرت‌ها ايستاده است و از هجمه‌ی نظامی جبهه‌ی استکبار نترسيده است. ملت ايران ملتی است که در دامن خود شجاعان بزرگی را تربيت کرده که سرنوشت تاريخ را رقم زده‌اند. ملت ايران، ملتی است که در دامن خود حسين فهميده را تربيت کرده است. ملت ايران، ملتی است که صدها هزار شهيد، جانباز و آزاده را تقديم کرده است تا از ساحت و هويت و عظمت و استقلال خود دفاع کند و دولت اسلامی موظف است نماد شجاعت ملت، استقلال ملت و ايستادگی‌اش در برابر دشمنان و قدرت‌های زورگو باشد.

احمدی‌نژاد اظهار کرد: احدی حق ندارد ضعف‌های درونی، سستی درونی و ترس خود را به حساب ملت ايران بگذارد. البته بعضی ترس را با تئوری‌های بسيار زيبا بسته‌بندی و به بازار عرضه می‌کنند.

وی گفت: ملت ايران يک ملت شجاع است و اگر شجاع نبود امروز لشکر صدام در بخش‌های مختلف ايران مستقر بود. امروز صدام کجاست و ملت ايران کجاست؟ اين عظمت و پيروزی به خاطر شجاعت ملت ايران است. امروز صدام و صداميان در قعر جهنم هستند و ملت ايران در اوج عزت جهانی می‌درخشد.

رييس‌جمهور ادامه داد: در يک مقطع در مورد ملت ايران آدرس غلط گرفتند و خيال کردند بعد از اينکه يک قيافه‌ی اخم‌آلود بگيرند و جار و جنجال و تهديد کنند ملت ايران از خواسته‌های خود عقب‌نشينی و صحنه را به آنها واگذار می‌کند، ولی اشتباه کرده بودند. آنها بر اساس اين اشتباه سياست‌های استعماری خود را در مورد ايران تنظيم کردند. زمانی که در سعدآباد آن توافقنامه‌ی يک جانبه، تحميلی و نمی‌خواهم بگويم ننگين، ولی را تنظيم کردند با خود گفتند کار ملت ايران تمام شد. آنها گفتند بايد تمام فعاليت‌ها تعليق و در آزمايشگاه‌ها بسته شود و رشته‌های دانشگاهی که مربوط به انرژی هسته‌يی هستند در دانشگاه‌ها تعطيل شود، آنها با امضای اين توافقنامه جشن و پايکوبی کردند و در آن زمان نخست‌وزير معزول و وقت انگليس مصاحبه کرد و گفت ما ميوه‌ی عراق را در سعدآباد چيديم. در عراق تهديد کرديم و روی ترش نشان داديم و ملت ايران عقب‌نشينی کرد. آنها نمی‌دانستند هر زمانی که ملت ايران در جريان حوادث قرار بگيرد آنچنان مشتی به صورت دشمن می‌زند که راه خود را گم می‌کند.

رييس‌جمهور گفت: بعد از انتخابات ۸۴ ما گفتيم بايد فعاليت‌ها آغاز و پلمپ‌ها رفع شود تا وقتی دولت جديد می‌آيد فعاليت‌ها را تحويل بگيرد ولی متاسفانه تا روز آخر اين اتفاق نيفتاد و سه، چهار روز پس از استقرار دولت جديد (دولت نهم) به آژانس اطلاع داديم که ايران اين تهديدها را نمی‌پذيرد، مامورانتان را بفرستيد تا پلمپ‌ها را باز کنند و اگر اين کار را نکنيد جوانان ايران پلمپ‌ها را باز و برايتان پست می‌کند (شعار جمعيت: انرژی هسته‌يی حق مسلم ماست)

وی ادامه داد: بعد از اينکه تاسيسات شروع به کار کردند و پلمپ‌ها برداشته شد دشمنان ملت ايران حنجره‌های خود را پاره و شروع کردند به تهديد ملت ايران که اگر تعطيل نکنيد ما قطعنامه صادر می‌کنيم.

رييس‌جمهور در ادامه با اشاره به روند فعاليت‌های هسته‌يی در طول اين چهار سال، گفت: ملت ايران در برابر تهديدها ايستاد و زير بار اين تهديدها و فشارها نرفت.

به گزارش ايسنا، رييس‌جمهور در ادامه‌ی سخنانش با اشاره به اينکه در عرصه‌ی جهانی بحران اقتصادی حاکم است، گفت: ولی ايران قدم به قدم و مستحکم به فضل الهی جلو می‌رود و خواسته‌ها و اهداف خود را پيش می‌برد. ملت ايران با ايستادگی و عزت تمام موانع و مشکلات‌ را از پيش پا برداشته و برمی‌دارد.

وی ادامه داد: در طول اين ۲۸ – ۲۷ ساله دشمنان ملت ما را تهديد به فشارهای زيادی کردند و آمدند پشت مرزهای ايران. در قضيه‌ی افغانستان با آنها همکاری شد ولی پررويی و بی‌ادبی کردند و قدر ملت ايران را ندانستند. در عراق نيز همين‌طور و وقتی مستقر شدند تصور کردند ملت ايران شجاعت را کنار گذاشته است، آنها فکر می‌کردند می‌توانند ملت ايران را تهديد کنند و گفتند گام سوم ما بعد از افغانستان و عراق ايران است. فکر می‌کردند می‌توانند اقدامی در مورد ايران انجام دهند؛ در صورتی که ملت ايران ملتی بيدار و يک ملت شجاع است و هر کسی که بخواهد انگشتش را روی ماشه ببرد و ملت ايران را تهديد کند، قبل از اينکه بتواند اين کار را بکند ملت ايران دستش را قطع خواهد کرد. (الله اکبر جمعيت).

احمدی‌نژاد در ادامه گفت: يکی از مهمترين عناصر در ديپلماسی آن است که نقطه‌ضعف دشمن را هدف قرار دهيد و اگر کسی در خانه‌ی خود بنشيند که دشمن بيايد و پشت مرزها قرار بگيرد، مجبور خواهد شد برای دفاع از خود در داخل خانه با دشمن درگير شود؛ اما ملت ايران اجازه نمی‌دهد دشمن پشت مرزها برسد و مواضع دشمن را چه مواضع سياسی و فرهنگی هدف قرار می‌دهد.

وی گفت: بعضی‌ها خيال کرده‌اند ما در تهران، اصفهان و اهواز بنشينيم تا صهيونيست‌های غاصب با شعار از نيل تا فرات خود را به مرزهای ما برسانند؛ در صورتی که اين يک انديشه‌ی شيطانی و القای صهيونيستی است. ما بايد با هجوم سياسی و فرهنگی صهيونيست‌ها را در خانه‌ی خودشان اسير کنيم و اجازه ندهيم که نگاه چپ به ملت ايران بکنند.

رييس‌جمهور افزود: ملت ايران ملتی شجاع و ايثارگر و مدافع کرامت‌های انسانی و دوستدار صلح و دوستی است، هم‌چنين پرچمدار يکتاپرستی و عشق به انسان‌هاست.

وی گفت: يک ملت زمانی مقتدر و سربلند است که جلوه‌ی بيرونی آن سرشار از شجاعت، اقتدار و محبت باشد.

احمدی‌نژاد گفت: ديگر آن زمان تمام شد و به اتمام رسيد که ملت‌ها و دولت‌ها در برابر دولت‌های زورگو تواضع کنند.

رييس‌جمهور اظهار کرد: دولت‌ها بايد در برابر ملت تواضع کنند و در برابر گردن‌کشان، مستکبران و قلدران زورگو بايستند. ملت ايران يک ملت شجاع، مقاوم و ايستاده است که در برابر زورگويان ايستاده و تا آخر هم خواهد ايستاد.

رييس‌جمهور ادامه داد: برخی خيال می‌کنند اگر در برابر مستکبران نرمشی نشان دهيم اين موجب حل مشکلات است و با نرمش نشان دادن و کوتاه آمدن می‌شود تهديد را برطرف کرد؛ در صورتی که اين تصور اشتباه است. هر موقع عقب‌نشينی کنيم و نرمش به خرج دهيم آنها پرروتر می‌شوند.

وی افزود: اگر می‌خواهيم تهديدها برطرف شود بايد با شجاعت و ايستادگی ملت در برابر آنها قرار بگيريم و از حق خود دفاع کنيم.

احمدی‌نژاد هم‌چنين گفت: در اين چند سالی که ملت ايران روحيه‌ی شجاعت و ايستادگی خود را به قدرت‌های زورگو نشان داده می‌بينيم که تهديد آنها برای هميشه از سر ملت ايران برطرف شده است. وقتی ما اعلام می‌کنيم کدام قدرت جرات دارد ملت ايران را تهديد کند آن قدرت دستش را بلند کند، آنها نه تنها دست‌شان را بلند نمی‌کنند بلکه دست‌شان را پشت‌شان نيز پنهان می‌کنند.

وی گفت: هر کانونی که بخواهد ملت ايران را تهديد و به سمت ملت ايران گلوله‌ای شليک کند، آن پايگاه و کانون و اصحاب آن توسط ملت ايران به جهنم فرستاده خواهد شد.

احمدی‌نژاد ادامه داد: به فضل الهی تمام دنيا اقتدار، عزت و جايگاه ملت ايران را شناخته است و همه به دنبال اين هستند که با ملت ايران گفت‌وگو کنند، ملت ايران نيز از ابتدا اهل گفت‌وگو و منطق بوده اما گفت‌وگو در چارچوب حق و احترام.

رييس‌جمهور گفت: زمان چماق، تهديد با موشک و بمب و هواپيما به پايان رسيده و اثری ندارد. اين صحبت‌ها و تهديدها مربوط به عقب‌مانده‌های سياسی است. ملت ايران اهل منطق و گفت‌وگو در چارچوب حق و احترام است.

وی در پايان سخنانش به برنامه‌های دولت برای پيشرفت و آبادانی استان سمنان اشاره کرد.

به گزارش ايسنا، در هنگامی که رييس‌جمهور می‌خواست سخنرانی خود را آغاز کند جمعيت حاضر در ورزشگاه چندين بار شعار دادند: احمدی‌نژاد پاينده رييس‌جمهور آينده.

قبل از صحبت‌های رييس‌جمهور تعدادی از مقامات محلی استان نيز سخنرانی کردند.





















Copyright: gooya.com 2016