یکشنبه 3 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پس از دو سال طلسم خانه اسانلو شكست، مادر منصور اسانلو: آرزوي قلبي من پيروزي كروبي است

يكي از سخت ترين برخوردهاي دولت نهم با جامعه مدني ایران بي گمان زندان انداختن اعضاي اصلي هيئت مديره سنديكاري كاركنان شركت واحد بود، اكنون بيش از 2 سال و 8 ماه از زنداني شدن منصور اسانلو دبير كل اين سنديكا مي گذرد و وي در بند عمومي زندان گوهردشت (رجايي شهر) به همراه زندانيان غير سياسي و در شرايطي ناگوار به سر مي برد،ستاد دانشجويي مهدي كروبي به منظور ديدار با خانواده منصور اسانلو به منزل وي رفت و با هماهنگي هاي به عمل آمده علاوه بر رئيس ستاد دانشجويي مهدي كروبي و اعضاي اين ستاد در اين ديدار حضور داشتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جلسه با قدرداني رييس ستاد دانشجويي مهدي كروبي از خانواده اسانلو به خاطر بردباري ها و صبرشان آغاز شد و باقر اسكويي در ادامه به تشريح اهداف و عملكرد ستاد دانشجويي آقاي كروبي پرداخت و دليل حضورش در اين ستاد را نزديكي تفكرات آقاي كروبي به مطالبات فعالان دانشجويي و ساير فعالان مدني و تلاش براي جلوگيري از نقض حقوق شهروندي از سوي ايشان عنوان كرد.

اسكويي در ادامه با حق دانستن خواسته هاي صنفي اسانلو و ساير اعضاي سنديكاي كاركنان شركت واحد و تعامل براي گرفتن حقوق صنفي مطابق متن صريح اعلاميه جهاني حقوق بشر، از رفتار نابخردانه دولت با ايشان ابراز تاسف و همدردي كرده و قول مساعد براي پيگيري وضعيت ايشان از طريق آقاي كروبي داد.

وي در ادامه افزود: اين وظيفه ماست تا نگذاريم مردان و زنان آزاديخواه ايران در آستانه انتخابات لا به لاي حوادث ديگر فراموش شوند. ما قبل از هر كانديدا و هر جريان سياسي متعهد به آزادي و رويكرد مطالبه محور خودمان هستيم. اميدواريم با تغيير سياست هاي دولت در آينده شاهد اينگونه رفتارهاي ناپسند با فعالين جامعه مدني نباشيم

مادر منصور اسانلو با اشاره به رفتار دور از انتظار دستگاه قضايي يكي از سخت ترين برخوردهاي دولت نهم با جامعه مدني اران بي گمان زندان انداختن اعضاي اصلي هيئت مديره سنديكاري كاركنان شركت واحد بود، اكنون بيش از 2 سال و 8 ماه از زنداني شدن منصور اسانلو دبير كل اين سنديكا مي گذرد و وي در بند عمومي زندان گوهردشت (رجايي شهر) به همراه زندانيان غير سياسي و در شرايطي ناگوار به سر مي برد.

اسكويي در ادامه با اشاره به خواسته هاي صنفي اسانلو و ساير اعضاي سنديكاي كاركنان شركت واحد و تعامل براي گرفتن حقوق صنفي مطابق متن صريح اعلاميه جهاني حقوق بشر، از رفتار دولت با ايشان ابراز تاسف و همدردي كرده و قول مساعد براي پيگيري وضعيت ايشان از طريق آقاي كروبي داد.

وي در ادامه افزود: اين وظيفه ماست تا نگذاريم مردان و زنان آزاديخواه ايران در آستانه انتخابات لا به لاي حوادث ديگر فراموش شوند. ما قبل از هر كانديدا و هر جريان سياسي متعهد به آزادي و رويكرد مطالبه محور خودمان هستيم. اميدواريم با تغيير سياست هاي دولت در آينده شاهد اينگونه رفتارهاي ناپسند با فعالين جامعه مدني نباشيم

مادر منصور اسانلو در ادامه جلسه به رفتار دور از انتظار دستگاه قضايي اشاره كرد و از ان گلايه كرد.

فاطمه گل گزی در ادامه افزود: به هر حال اگر پسر من جرمي مرتكب شده بود اين برخورد دستگاه قضايي و دولت با او غير قانوني است، انها وقتي او را دستگير كردند، او را چنان مورد اذيت قرار دادند كه صدمات آن هنوز گريبان گيرش است.

وي در ادامه خاطر نشان كرد: من چند وقت پيش به سراغ قاضي حداد رفتم و به او گفتم كه همسر و فرزندان منصور به او نياز دارند، او هيچ كار غيرقانوني نكرده، چرا با او اينطور برخورد مي كنن، اما جواب مناسبي به من داده نشد.

دانشجويان حاضر در جلسه با توجه به برخورد هاي صورت گرفته با اسانلو از نوع فعاليت هيئت مديره سنديكا پرسيدند، كه بردار منصور اسانلو عنوان كرد كه فعاليت منصور كاملاً در چارچوب قانون بوده و تنها به مسايل صنفي مربوط مي شده است و آموزش هاي در مورد چگونگي پوشيدن لباس، چگونگي برخورد با مسافران، و آگاهي از حقوق قانوني اهم فعاليت هاي برادرش بوده است و هيچ اتهامي جز اين كه به دليل صراحت در قانون نمي تواند علت اين كيفر سخت باشد در مورد او وجود ندارد و از مسئولان قضايي كشور مي خواهم كه به وضعيت برادرم رسيدگي كنند.

همسر اسانلو نيز در پاسخ به سوال يكي از دانشجويان در مورد شرايط و امكان آزاداي اسانلو، ضمن عجيب خواندن حكم 5 سال زندان براي وي، گفت: آقاي اسانلو نزديك به 2 سال و 8 ماه از محكوميتش را گذرانده و حالا از لحاظ قانوني مي تواند شامل عفو مشروط شود. ضمناً پزشكي قانوني براي ايشان عدم تحمل كيفر از لحاظ جسمي و روحي را تاييد كرده ولي با اين حال مسئولين قضايي با تقاضا هاي وي مخالفند.

در ادامه جلسه يكي از دانشجويان حاضر با اشاره به وقايع 4 سال اخير و برخوردهاي صورت گرفته با تشكل هاي صنفي و دانشجويي و نهادهاي مدني و با توجه به اينكه در انتخابات رياست جمهوري پيشين معتقد به تحريم انتخابات بوده است، از دانشجويان و خانواده اسانلو پوزش خواست و با رد گزينه تحريم عنوا كرد كه در انتخابات شركت خواهد كرد به به گزينه اي كه بيشترين هم پوشاني را با مطالباتش دارد، يعني آقاي كروبي راي خواهد داد.

در ادامه جلسه اسكويي و ساير دانشجويان حاضر قول دادند از طريق مراجع قانوني پيگير وضعيت و خواسته هاي خانواده اسانلو باشند.

در پايان مادر اسانلو ضمن تشكر از آقاي كروبي گفت: آقاي كروبي هميشه ما را با روي باز پذيرفته است، به او بگوييد من به شما راي مي دهم از هيچ چيز نترسيد و تنها حرف مردم را بزنيد ما در كنار آقاي كروبي هستيم، اميدوارم پسر من همراه با همه ي زندانيان سياسي ديگر آزاد شوند و به آغوش خانواده هايشان برگردند.





















Copyright: gooya.com 2016