سه شنبه 5 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد در نطق تلويزيونی: دشمنان پيشين ملت امروز در تمجيد از ايران گوی سبقت از هم می‌‌ربايند، مهر

رئيس جمهور در نطق تلويزيونی انتخاباتی شب گذشته خود گفت : کسانی که تا سه سال قبل می گفتند می خواهيم اساس ملت ايران را براندازيم و از جغرافيا حذف کنيم امروز در تمجيد از فرهنگ و تاريخ ايران مسابقه گذاشته اند و گوی سبقت را از يکديگر می ربايند.
به گزارش خبرگزاری مهر، محمود احمدی نژاد نامزد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری دوشنبه گذشته در نطق تلويزيونی خود خطاب به ملت اظهار داشت : باور بنده نسبت به توانمندی های ملت ايران يک باور عميق است و همواره به ۳ عنصر اصيل اعتقاد راسخ داشته ام.

وی افزود: اول لطف خدای بزرگ چرا که اگر يک ملتی در مسير آرمانهای الهی بايستد و مقاومت کند نصرت و ياری خداوند حتمی است، دوم مديريت عالی حضرت ولی عصر (عج)، چرا که او حاضر و ناظر است و جهان را مديريت می کند و يار و ياور انسانهايی است که در مسير کمال حرکت می کنند، سوم ظرفيت های عظيم و بی نظير ملت ايران، چرا که ملت ايران يک ملت توانمند و بزرگ و تاريخ ساز است و ما ظرفيت های ملت ايران را در طول تاريخ و عرصه های گوناگون مشاهده کرده ايم.

احمدی نژاد ادامه داد: چند مقطع و دوران که بزرگی های ملت ايران در آن مشاهده می شود که اولين اين عرصه ها نقش بی بديل ملت ايران در برپايی تمدن و فرهنگ جهان است. به گونه ای که امروز همه مورخان به اين نقش در برپايی تمدن بشری و سازوکارهای آن معترف هستند و ملت ايران نقش اصيل را در همه جلوه های تمدن بشری به عهده داشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس جمهور دومين مقطع را پايه گذاری تمدن اسلامی برشمرد و تصريح کرد: صاحبنظران جهان به نقش کليدی و سرنوشت ساز ملت ايران در برپايی تمدن اسلامی اعتراف دارند و ملت ايران با دل اميدوار اسلام را دريافت کرد و در طول ساليان آن را شکفت و تبيين و ترويج آن را انجام داد و خود نيز از رهگذر اين امر، شکوفا شد و به مراحل بالای علمی و فرهنگی دست يافت.

رئيس قوه مجريه سومين مقطع را انقلاب عظيم اسلامی ايران دانست و خاطر نشان کرد: در اين انقلاب ملت ايران يک بار ديگر نشان داد که می تواند در عرصه های ملی و بين المللی الهام بخش و تحول آفرين و پيشتاز باشد. چرا که همه معادلات يک سويه نظام سلطه را به چالش کشيد و اقتدار ذاتی ملت ها را در برابر ثروت و قدرت صف آرايی کرد و در اين حماسه نيز پيروز شد.

وی ادامه داد: اکنون می خواهم ذهن ملت ايران را به ۴ سال قبل برگردانم. چرا که در آن هنگام علت ورودم به عرصه انتخابات به عنوان قطره ای از اقيانوس مواج و زلال ملت ايران يک احساس عمومی بود که در ملت ايران شکل گرفته بود.

نامزد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری ادامه داد: در آن زمان مردم احساس می کردند که از مسير آرمانی انقلاب فاصله گرفته ايم و روز به روز فاصله ما با نقطه آرمانی ارزش ها بيشتر می شود و بنده هم در اين احساس بسيار مهم، شريک بودم.

احمدی نژاد همچنين گفت: علت بوجود آمدن اين احساس را می توانيم در دو عنصر خلاصه و جستجو کنيم، عنصر اول فاصله گرفتن از آرمانها و ارزش های ملت ايران بود به گونه ای که مديران ارشد کشور از متن ملت فاصله گرفته بودند.

وی اضافه کرد: تاريخ نشان داده که ملت ايران هميشه خوب بوده است و هر گاه مديرانی دلسوز و برآمده از مردم و صالح و معتقد به آرمانهای ملت ايران بر سرکار بوده اند ملت ايران نيز قله های گوناگون را فتح کرده و معجزه آفريده است.

رئيس جمهور همچنين گفت: ملت ايران در دوران انقلاب مسئوليت های خود را به طور کامل ايفا کرده است.

احمدی نژاد با اشاره به شرايط ۴ سال قبل تصريح کرد: عليرغم اينکه انقلاب اسلامی دستاوردهای عظيمی را برای ملت ايران به ارمغان آورد اما در بخش های گوناگون دچار شرايطی شديم که از جمله اين موارد اين نکته بود که در خصوص اعتماد و خودباوری ملی در نقطه ای قرار گرفته بوديم و بدخواهان بشريت ناتوانی و ضعف را با فشار سياسی و تبليغات بر ملت ما تحميل می کردند و دنبال تحقير ملت ما بودند.

وی ادامه داد: در حوزه اقتصادی مشکلات به ظاهر لاينحل بر سر راه ما قرار داده بودند و تنها راه حل را حذف در نظام سلطه بيان کردند و بخش های گوناگون اقتصادی کشور نيز با معضلات بسيار مهم مواجه بود.

رئيس قوه مجريه همچنين گفت: در حوزه سياست داخلی اخباری از تزاحم، کينه ورزی و برخورد در فضای عمومی کشور منتشر می شد و يک موضوع پيش پا افتاده به فضای عمومی تحميل می شد به گونه ای که افکار عمومی به سمت نااميدی در حرکت بود.

احمدی نژاد افزود: در عرصه سياست خارجی مشاهده کرديم که آمدند تا انقلاب ملت ايران را در مناسبات يک سويه جهان هضم کنند و تهديد را به جايی رساندند که می گفتند می خواهند ريشه ملت ايران را بکنند و با گستاخی اذعان می کردند اول افغانستان، عراق و بعد ايران و در موضوع هسته ای بدترين شرايط را به ملت ايران در توافقنامه نامتجانس تحميل کردند ، با بزرگی های ملت ايران اعلام کردند که ميوه عراق را در سعدآباد چيديم و در توافقنامه های بعدی هم آن را تکميل کردند و تمام تاسيسات هسته ای را پلمب کردند.

رئيس جمهور خاطر نشان کرد: حتی بخش هايی که ارتباطی با پادمان آژانس نداشت آنها را هم تعطيل کردند و خواهان تعطيلی رشته های تحصيلی و آزمايشگاهی که می توانست پشتوانه ای برای پيشرفت کشور باشد شدند و آنان گستاخی را به حدی رساندند که با ساحت مقدس ملت ايران توهين کردند و گفتند ايران محور شرارت است و در شرايطی اين سخنان را بر زبان می راندند که بيشترين همکاری ها در افغانستان و عراق با آنان روا داشته می شد و طبيعی بود که ملت ايران چنين تحميلاتی را نمی پسندند.

احمدی نژاد همچنين گفت: سرانجام مشاهده کرديم که در انتخابات ۴ سال قبل همه به صحنه آمدند و فرياد بلند خود را به آن شرايط و عزم ملی برای پيگيری آنها به گوش جهان رساندند.

وی افزود: باورم اين بود که ملت ايران شايسته جايگاهی بسيار رفيع و بالايی است و شعار ما می توانيم حرف دل ملت ايران و ترجمان جايگاه ملت ايران بود که با استقبال جوانان مواجه شد.

رئيس جمهور ادامه داد: در طول ۴ سال عليرغم بحران های سنگين جهانی و فشارهای گوناگون دستاوردهای عظيمی برای ملت ايران پديد آمد و ۴ سال گذشته جزء سخت ترين مقاطع تاريخ ملت ما در قرن معاصر است.

احمدی نژاد همچنين گفت: بحران های عظيم سياسی و اقتصادی در جهان مسائل افغانستان و عراق و حضور قدرت های بيگانه در اطراف مرزهای مقدس ايران، تهديد مکرر به حمله نظامی، تحريم بی سابقه و فشار سنگين اقتصادی بر ملت ايران، سنگين ترين جنگ روانی عليه يک ملت بود اما عليرغم همه اينها ملت ايستاد و با بزرگواری و متانت و البته شجاعت در برابر همه فشارها مقاومت کرد.

وی خاطر نشان کرد: امروز می بينيم که در فضای عمومی کشور اعتماد به نفس، خودباوری و عزت ملت ايران در نقطه اوج قرار دارد و در عرصه اقتصاد عليرغم فشارهای سنگين، دستاوردهای بسيار عظيمی در اختيار ملت ايران قرار گرفت.

رئيس قوه مجريه از جمله اين دستاوردها را اينگونه عنوان کرد که تقريبا همه کشورهای بلوک سرمايه داری و وابستگان به آنان در شرايط بحرانی به سر می برند و اميدی به آينده اقتصاد در آنها وجود ندارد و التهاب اقتصادی حاکم است اما در ايران عزيز به واسطه بزرگی های ملت ايران امروز ما يک ثبات نسبی بالايی داريم و رشد و سرمايه گذاری ما روز افزون است.

احمدی نژاد افزود: در طی ۵۰ سال از آغاز صنعت فولاد در کشور ما ظرفيت توليد ۱۰ ميليون تن بود و در طول اين مدت به ۱۷.۷ ميليون تن رسيده است يعنی بيش از ۷۰ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در صنعت سيمان مجموعه ظرفيت توليد کشور ۳۶ ميليون تن بود و امروز ۶۴ ميليون تن شده است يعنی نزديک به ۲ برابر رشد را شاهد بوده ايم، در توليد آلومينيوم ۲۱۸ هزار تن قبل از اين دولت و امروز ۴۵۷ هزار تن، ظرفيت توليد پتروشيمی نزديک به ۲۳ الی ۲۴ ميليون تن در سال و امروز به بيش از ۴۸ ميليون تن رسيده و ۲ برابر شده است، در توليد مس ۱۷۸ هزار تن و امروز به ۲۶۰ هزار تن ارتقاء يافته است.

رئيس جمهور همچنين گفت: هزاران کارخانه که در مرز بحران بودند امروز در آرامش مشغول توليد هستند و صادرات غير نفتی کشور سالانه به بيش از ۳ برابر بالاترين مقدار در سال های قبل از اين دولت رسيده است.

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: آنان ما را تحريم کردند اما در طول اين ۴ سال ۶۶ ميليارد دلار فقط در بخش صنعت نفت سرمايه گذاری شد و امروز بيش از ۷۰ ميليارد دلار قرارداد در اين زمينه منعقد شده است.

نامزد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری افزود: در بخش علم و فناوری در سال ۸۳، ۳ هزار و ۵۰۰ مقاله علمی در جهان به نام ايران ثبت شد اما در سال ۸۷، فقط در وزارت علوم ۱۳ هزار و ۵۰۰ مقاله علمی در جهان ثبت شده است، قبل از انقلاب اسلامی از ثبت اختراعات خبری نبود و از ابتدای انقلاب تا اين دولت ۴ هزار و ۶۵۰ اختراع به ثبت رسيد اما در دوره ۴ ساله اخير بيش از ۲۰ هزار اختراع به ثبت رسيده است.

وی ادامه داد: در عرصه هسته ای که ما را محدود و تحريم کردند امروز ما جزء چند کشور هسته ای جهان هستيم و در بخش هوا و فضا جزء ۹ کشور برتر جهان، در بيوتکنولوژی، سلول های بنيادی و نانوتکنولوژی جزء چند کشور اول جهان هستيم.

احمدی نژاد اضافه کرد: در بخش عمران و آبادی بيش از ۳ برابر مدت مشابه قبل در کشور کار شده است.

رئيس جمهور همچنين گفت: در ابتدای اين دولت نرخ بيکاری ۱۲.۹ درصد بود و اکنون نرخ بيکاری به ۱۰ درصد کاهش يافته است يعنی حدود ۸۰۰ هزار نفر از بيکاران کشور کم شده است.

وی خاطر نشان کرد: اصلاحات ساختاری در بخش های گوناگون آغاز شد و در يک حرکت انقلابی و نماد کنترل مصرف انرژی، رشد شتابان مصرف بنزين مهار شد و در سياست خارجی تهديد برای هميشه از ساحت مقدس ايران برطرف شد.

احمدی نژاد همچنين تصريح کرد: بر خلاف تصور برخی ها که خيال کرده و می کنند که تهديد را با کوتاه آمدن و سازش می توان برطرف کرد ملت ايران نشان داد که تنها راه حل رفع دائمی تهديد حرکت از موضع اقتدار و شجاعت است و ملت ايران اين کار را انجام داد و امروز تهديد برطرف شده است و کسانی که تا سه سال قبل می گفتند می خواهيم اساس ملت ايران را براندازيم و از جغرافيا حذف کنيم امروز در تمجيد از فرهنگ و تاريخ ايران مسابقه گذاشته اند و گوی سبقت را از يکديگر می ربايند.

رئيس شورای عالی امنيت ملی خاطر نشان کرد: کسانی که تا ديروز می گفتند می خواهيم ملت ايران را منزوی کنيم امروز می گويند برای مديريت جهان نيازمند ملت ايران هستيم و تا ملت ايران در مديريت جهانی مشارکت نکند کارها به راه و سلاح نخواهد شد و امروز ملت ايران آماده مشارکت تعيين کننده و سرنوشت ساز در عرصه مديريت جهانی برای برپايی صلح، امنيت و برادری پايدار است.

وی همچنين گفت: بنده نمی خواهم امروز گزارش کار بدهم، می خواهم بگويم که در اين ۴ سال يک بار ديگر اثبات شد که توانستيم و می توانيم و امروز به فضل الهی و به لطف و بزرگواری ملت ايران اميد و نشاط در سراسر کشور و در جهان موج می زند و عزت ملت ايران روز افزون است و غرور ملی و عزت ملت ايران در اوج است و به اين واسطه ساير ملت ها هم احساس غرور می کنند.

احمدی نژاد در ادامه به موضوع پرتاب ماهواره اميد اشاره کرد و گفت: اين موضوع به مسئله اول ملت ها تبديل شد. به گونه ای که حتی ملت های غير ايرانی به يکديگر تبريک می گفتند و ماهواره اميد را نشان اميد و بازيابی اقتدار خود برشمردند و امروز ملت ايران يک ملت الهام بخش و پرچمدار صلح و برادری و عشق در جهان است.

رئيس جمهور خاطر نشان کرد: اثبات شد که می توانيم و توانستيم، البته اين نقطه آغاز راه است، کسی تصور نکند که ما به قله های شايسته ملت ايران رسيده ايم بلکه امروز اثبات شد که ملت ايران ظرفيت ها و استعدادهای عظيمی دارد که هنوز فرصت شکوفايی پيدا نکرده و تازه بسترسازی ها صورت گرفته است.

نامزد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری همچنين گفت: امروز همه باور داريم که ملت ايران برای کارهای بزرگ و سرنوشت ساز آماده است و توانمندی دارد و ملت ايران می تواند در عرصه های جهانی نقش آفرينی کند.

وی افزود: اگر بخواهيم ايران را به نقطه اوج برسانيم بايد در عرصه های جهانی حضوری اثر گذار و با نشاط داشته باشيم و اگر بخواهيم جايگاه شايسته و عزتمند داشته باشيم بايد ايران را بسازيم و بنده باور دارم که شرايط برای جهش های بزرگتر ايجاد شده و ملت ايران در آستانه حرکت های بزرگ به سمت قله هاست البته اين به آن معنا نيست که در کشور اشکال و نقطه ضعفی وجود ندارد اما مهمتر از آن غلبه بر آنها و فتح قله های بلند است.

احمدی نژاد ادامه داد: باور ما اين است که اين عزم امروز وجود دارد و در اوج است و ملت ايران آماده پرش های مهم است. البته بداخلاقی ها و کارشکنی ها هم وجود دارد اما باورم اين است که عزم ملت ايران بر اينها غلبه خواهد کرد.

رئيس جمهور خاطر نشان کرد: از ملت ايران به خاطر تحمل و استقامتشان تشکر می کنم و بنده عضو ملت ايران و خادم اين ملت هستم و اين خدمت را افتخاری بی بديل و بی نظير می دانم و از کشاورزان، کارگران، کارمندان، عشاير، طوايف، دانشگاهيان، دانش آموزان، تجار، بازرگانان، کسبه، اصحاب رسانه که در مسير کمال در حرکتند قدردانی می کنم.

وی همچنين گفت: از رهبر معظم انقلاب که يار و ياور ملت و پشتيبان حرکت های انقلابی ملت ايران هستند تشکر می کنم و از همه اقوام ايران زمين که هر کدام يک قطعه زيبا از فرهنگ ايران زمين هستند و از لک ها، کردها، ترک ها، بندری ها، سيستانی ها، گيلک ها، فارس ها، طالش ها، ترک ها، زنان و دختران که کانون پاکی، محبت و عشق و بالندگی ملت ايرانند تشکر می کنم.

احمدی نژاد تصريح کرد: امروز همه آماده ايم و دست به دست هم آماده جهش و حرکت به سمت قله ها هستيم و عزم ملی برای کار و تلاش و ساختن وجود دارد و بايد حرکت کرد و پيش به سوی ايرانی آبادتر، عزيزتر و سربلند تر گام برداشت.





















Copyright: gooya.com 2016