سه شنبه 5 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روح الله حسينيان: ۲۰۵ نماينده درحمايت از کانديداتوری احمدی‌نژاد طومار امضا کردند، ايسنا

- درانتخابات هيات رئيسه مجلس اگر ناچار شويم به لاريجانی رای می دهيم

رئيس فراکسيون انقلاب اسلامی از تهيه طوماری در حمايت از احمدی نژاد درجلسه علنی امروز مجلس خبر داد و گفت: اين طومار تاکنون به امضای ۲۰۵ نفر از نمايندگان مجلس رسيده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، روح الله حسينيان درحاشيه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران پارلمانی از تشکيل ستادی با عنوان ستاد حاميان احمدی نژاد در مجلس ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: هيچ کس از من برای حضور در اين ستاد دعوت نکرده است، اما معتقدم تشکيل چنين ستادی در مجلس کارخوبی است و مجلس در اين شرايط سخت و پيچيده نمی تواند بی تفاوت باشند و موضع گيری نکند.

وی در پاسخ به سوالی که نظر وی را در مورد سخنان ميرحسين موسوی از سيما پرسيد، گفت: متاسفانه نتوانستم صحبت های ايشان را گوش دهم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در پاسخ به سوال خبرنگارديگری که عنوان کرد از شما به عنوان کانديدای بالقوه فراکسيون انقلاب اسلامی برای عضويت در هيات رئيسه مجلس نام برده می شود،اظهارداشت: من اصلا تمايلی برای اين کار ندارم و پيشنهادی هم به من در اين زمينه نشده است و اگر هم به بنده پيشنهاد دهند، نمی پذيرم، چون کار ديگری دارم که مهم تر از اين مساله است.

حسينيان در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسيد مگر کار شما چيست؟ گفت: کار من گفتنی نيست، ماخيلی کارها می کنيم که نمی توانيم آنها را بگوييم.

اين نماينده اصولگرای مجلس هم چنين درباره برخی اخبار مبنی بر دعوت از حدادعادل برای رياست فراکسيون اصولگرايان مجلس در اين دوره اظهار داشت: موافق اين کار هستم، اما بايد ديد خود آقای حدادعادل اين مساله را می پذيرد يا خير.

حسينيان همچنين در واکنش به اين سخن يکی از خبرنگاران که عنوان کرد طبق آمار روز به روز وضعيت ميرحسين موسوی برای انتخابات بهتر می شود و سخنان او در سيما در اين قضيه بسيار تاثير گذار بوده است، گفت: طبق آخرين آمار فاصله احمدی نژاد تا موسوی بسيار زياد است واحمدی نژاد حدود ۲۰ درصد از موسوی جلوتر است.

رييس فراکسيون انقلاب اسلامی با اشاره به طوماری که امروز در صحن علنی مجلس به همت وی در حمايت از احمدی نژاد تهيه شد، افزود: اين طومار تاکنون به امضای ۲۰۵ نفر از نمايندگان رسيده است. با توجه به اين که در برخی روزنامه ها مطرح شده بود که حاميان احمدی نژاد درمجلس تنها ۸۰ نفر هستند و در اين زمينه قلم فرسايی کرده بودند، ما برای پاسخ به اين شبهات طوماری را تهيه کرديم.

وی در پاسخ به اين سوال که چرا از اين ۲۰۵ نفر تنها ۱۲۰ نفر روز گذشته به ديدار احمدی نژاد رفتند گفت: شايد سايرين مشغله کاری داشتند، اما بنده در اين ديدار حضور داشتم.

حسينيان درباره علت حضور نيافتن سران مجلس همانند آقايان باهنر-لاريجانی- حداد و توکلی در ديدارها با رئيس جمهور پاسخ داد: نيامدند که نيامدند هر کس برای شرکت در اين جلسات آزاد است.

وی با بيان اين که حتی نمايندگان که مخالف موضع گيری اصولگرايان در حمايت رسمی از احمدی نژاد بودند امروز طومار حمايت از رييس جمهور را امضا کردند،اظهارداشت: آنها بر اين اعتقاد بودند که مصلحت نيست نمايندگان مجلس علنا از يک کانديدا حمايت کنند، اما با توجه به اين که روزنامه های مخالف احمدی نژاد تحليلشان اين بود که تنها ۸۰نفر از اصولگرايان از احمدی نژاد حمايت کردند، امروز اين طومار تنها برای پاسخ به اين شبهات تهيه شد که حتی مخالفان آن موضع گيری صريح به دليل اين تحليل های غلط طومار را امضا کردند.

رئيس کميسيون سياست داخلی وامور شوراها هم چنين در پاسخ به اين گفته خبرنگاری مبنی بر اين که گفته می شود دولت چک هايی را برای کمک به مساجد در آستانه انتخابات به نمايندگان می دهد، گفت: به ما که چيزی ندادند، در جلسه روز گذشته و يا در راهروهای مجلس هم چنين چک هايی ما نديديم.

حسينيان همچنين درارزيابی از رفتار انتخاباتی دولت نهم تصريح کرد: من تشکر خودم را به دليل بزرگواری دولت از آن اعلام می کنم، آقای احمدی نژاد با اين که در اين حد مورد توهين قرار می گيرد، تاکنون سکوت کرده است و اين سکوت برای ما بسيار تحسين برانگيز است و ماايشان را به خاطر اين برخورد اخلاقی تحسين می کنيم.

اين گفته حسينيان با واکنش خبرنگاران که به صحبت های شب گذشته احمدی نژاد در سيما اشاره می کردند مواجه شد که وی در پاسخ گفت: آقای احمدی نژاد اگر هم حرفی می زدند، تنها سخنانشان را مطرح کردند، اما به کسی توهين نکردند و فحشی ندادند.

خبرنگاران گفتند: مگر قرار است رئيس جمهور به کسی توهين کند يا فحش دهد که وی پرسيد: مگر کانديداها بايد توهين کنند که چنين اقداماتی را شاهديم؟

حسينيان در پاسخ به سوال ديگری که ارزيابی وی از عملکرد هيات رئيسه مجلس هشتم را از ابتدا تاکنون جويا شد گفت: بنده نسبت به اين عملکرد گله مندم؛ چرا که عملکرد مجلس آن طور که پيش بينی می کرديم نبود، مهمترين ايرادی هم که ما داريم اين است که مجلس بايد استراتژی خود را در مسائل سياسی و اقتصادی کاملا مشخص کند.

خبرنگار ديگری به ۲۲ رای سفيد به لاريجانی در انتخابات هيات رئيسه اشاره کرد و گفت: اين تعداد نشان از اين است که لاريجانی مخالف زيادی ندارد که حسينيان در پاسخ اظهارداشت: درست است ايشان مخالف زيادی ندارد، چرا که از ابتدا هم قرار نبود کسی با ايشان مخالفت کند، در بحث های که شد همه به اين نتيجه رسيديم که بايد از لاريجانی حمايت کنيم.

خبرنگاری پرسيد چون کانديدای ديگری نداشتيد از لاريجانی حمايت می کنيد که وی پاسخ داد: شايد يکی از علل هم همين مساله باشد، در انتخابات هيات رئيسه هم اگر ناچار شويم به لاريجانی رای می دهيم ،يعنی اين رای از سر ناچاری است.

حسينيان در پيش بينی از مناظره تلويزيونی احمدی نژاد وميرحسين موسوی گفت: به نظرم اين مناظره بسيار عالی خواهد بود و آقای احمدی نژاد حرف های خود را در آنجا خواهد زد و پيروز اين مناظره احمدی نژاد خواهد بود.





















Copyright: gooya.com 2016