چهارشنبه 6 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار رادان: اظهار نظرهای کانديداها در مورد گشت ارشاد تبليغی است، مهر

بوشهر - خبرگزاری مهر: جانشين فرمانده نيروی انتظامی جمهوری اسلامی ايران از تأمين امنيت دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری به عنوان مهمترين مأموريت پليس در چند روز آينده نام برد.
به گزارش خبرنگار مهر در بوشهر، سردار سرتيپ پاسدار احمد رضا رادان پيش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: نيروی انتظامی با آمادگی کامل و تمام آماده تأمين امنيت در خور شأن مردم در انتخابات رياست جمهوری است.

اين مقام مسئول در نيروی انتظامی در خصوص چگونگی استفاده از نيروهای بسيج در تأمين امنيت انتخابات نيز گفت: نيروی مقاومت بسيج مثل هميشه يار و ياور پليس بوده و اعلام آمادگی کرده به هر ميزان و مقداری که ناجا احتياج داشته باشد همکاری خواهند کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پليس همواره مرهون همکاری بسيج است

وی با بيان اينکه پليس هميشه مرهون همکاری بسيج است، نصريح کرد: نحوه استفاده از نيروهای بسيجی در استان های کشور متناسب با تعداد صندوق ها و توان نيروی انتظامی متفاوت خواهد بود.

جانشين فرمانده نيروی انتظامی در پاسخ به سئوال يکی از خبرنگاران در خصوص وضعيت امنيتی استان بوشهر گفت: در اين استان اقدامات خوب و قابل تقديری صورت گرفته و نسبت به ديگر استان های کشور دارای امنيت بسيار خوب و قابل قبولی است.

وی تصريح کرد: پليس استان بوشهر در زمينه پيشگيری از وقوع جرم و مقابله با جرايم بسيار خوب و مناسب عمل کرده است و در مأموريت ها اشرافيت خوبی دارد.

به گفته سردار رادان استان بوشهر با توجه به امکانات و مقدورات نيروی انتظامی جزو استان های برتر کشور از نظر امنيتی و انتظامی است و ناجا نيز اين استان را از نظر ارتقاء توان تجهيزاتی و تکنولوژيک جزو استان های با اولويت قرار خواهد داد.

وی افزود: با توجه به وجود ۶۲۵ کيلومتر مرز آبی استان بوشهر در صدد هستيم دريابانی استان را ارتقاء و تقويت کنيم.

اظهار نظرهای کانديداها در مورد گشت ارشاد تبليغی است

جانشين در پاسخ به سئوال ديگری در خصوص اظهار نظرهای کانديدای رياست جمهوری در مورد گشتهای ارشاد با بيان اينکه به احتمال قوی برخی از اظهار نظرها جنبه تبليغاتی دارد، اظهار داشت: با توجه به اينکه نيازی نيست به هر اظهار نظری پاسخ داد، بايد گفت که طرح های امنيت اجتماعی طرح هايی نيست که فرايند دست يک نفر باشد که يک نفر هم بخواهد يا بتواند آن را جابجا کند.

وی تصريح کرد: ما به مردم قول داده ايم تا رفع دغدغه های آنها طرح های امنيت اجتماعی به قوت خود اجرا خواهد شد.

سردار رادان در عين حال خاطر نشان کرد: موضوعاتی که در طرح های امنيت اجتماعی بحث های فرهنگی را طلب می کند خوب است که دستگاه های ديگر هم يای کار بيايند و اقدامات خودشان را انجام دهند و ما هم استقبال می کنيم.

سرتيپ پاسدار رادان در جواب سئوال يکی از خبرنگاران در خصوص اختلاف دستگاه قضايی و پليس در مورد قفل چرخ خودروهای متخلف گفت: بين دستگاه قضايی و پليس نه تنها هيچ اختلافی نيست بلکه تعاملی که بين نيروی انتظامی و دستگاه قضايی وجود دارد يک تعامل بی بديل است.

وی افزود: در اجرای برخی از مأموريتها ممکن است به واسطه هايی برخی از اظهار نظر ها باشد که در جلسات کاربردی با دستگاه قضايی آنها را مطرح و به نتيجه خواهيم رسيد.

احساس امنيت در کشور ۱۹ درصد افزايش يافته است

رادان خاطرنشان کرد: برابر نظرسنجيهای به عمل آمده در سال گذشته، احساس امنيت در پايتخت ۱۷ درصد و در کل کشور ۱۹ درصد افزايش داشته است.

وی ادامه داد: در بررسيهای به عمل آمده و در نتيجه اجرای طرح امنيت اجتماعی و انضباط اجتماعی، وضعيت امنيتی کشور نسبت به گذشته در بعد احساس امنيت افزايش قابل ملاحظه ای داشته است.

رادان تاکيد کرد: امسال نيز همچون سال گذشته طرح امنيت اجتماعی و انضباط اجتماعی با توجه ويژه به تخصصی تر شدن مأموريتهای پليس آگاهی و امنيت عمومی و در اختيار گرفتن تکنولوژيهای خاص به منظور کاهش برخورد چهره به چهره پليس با مردم، دنبال خواهد شد.

وی اظهار داشت: سعی خواهيم کرد با استفاده از وسايل الکترونيکی احاطه پليس به مأموريتها بيشتر شود و قدمهای خوبی نيز در اين زمينه برداشته شده است.

جانشين فرمانده ناجا تصريح کرد: به سمتی پيش خواهيم رفت که سيستم نظارت بر جاده، اتومبيل و راننده را با استفاده از دوربين انجام دهيم.

سردار رادان از اجرای طرح ويژه برخورد با خرده فروشان مواد مخدر از تيرماه در بعضی از استانهای کشور خبر داد و گفت: در اين زمينه با دستگاه قضايی نيز هماهنگی صورت گرفته تا دغدغه مرم از اين جرم که بعضی وقت ها نيز کاملاً مشهود انجام می شود، از بين برود.





















Copyright: gooya.com 2016