چهارشنبه 6 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد، منتقدانش را به "تهمت و دروغ، جوسازی"متهم کرد، احمدی نژاد: به زودی نام مفسدين اقتصادی را افشا می کنم! انتخاب

- چطور يک جوان رباط‌کريمی نمی‌تواند ۵ ميليون يا ۳ ميليون برای وديعه‌ی مسکن بگيرد ولی يک فرد گردن‌کلفت بتواند ۱۱۰ ميليارد ديگری ۸۰ ميليارد و يکی ديگر ۱۸۰ ميليارد بگيرد به بهانه‌ای اينکه می‌خواهد کارخانه بسازد و اين کار را نيز انجام ندهد؟

دکتر محمود احمدی‌نژاد رييس جمهور کشور در ادامه دور دوم سفر استانی خود به استان تهران در جمع مردم رباط کريم در ورزشگاه الهيه اين شهرستان اظهارداشت:‌ ‌عده‌ای خيال نکنند که با تهمت و دروغ، جوسازی و تکرار دروغ‌های خيلی بزرگ می‌توانند کار خود را به پيش ببرند ملت ايران هوشمند است و مردم هوشمند ايران نيز ايستاده‌اند و از تمام حقوق در تمام زمينه‌ها دفاع می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از ايسنا، در ابتدای سخنان خود با اشاره به خصوصيات مردم اين ديار گفت:‌ اين ديار ، ديار مردان و زنان پرکار ، پرتلاش و زحمت‌کش است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه صحبت‌های خود به وظايف دولت اسلامی اشاره کرد و گفت: يکی از وظايف دولت اسلامی حرکت در مسير حق و اجرای حق است.

احمدی‌نژاد با بيان اينکه حق ، نور و روشنايی است گفت: اگر حکومتی متکی به خداوند باشد حق و ماندگار است و اگر اين گونه نباشد باطل است و از بين می‌رود. اگر ملت و دولتی مدافع حق باشند منشاء خير و برکت است وگرنه باعث ايجاد ذلت برای خود و ملت خود خواهد شد.

احمدی‌نژاد گفت: ما نبايد انتظار داشته باشيم که دولتی که مداقع حق نيست و براساس حق حرکت نمی‌کند بتواند منشاء برکات برای ملت‌ باشد.

وی با بيان اينکه ملتی که به دنبال حق باشد مدافع حقوق آحاد ملت خود نيز خواهد بود، گفت: اين چنين دولتی مدافع حقوق اقشار گوناگون مردم خواهد بود.

احمدی‌نژاد گفت: دولت مدافع حق در برابر زياده‌خواهی‌ها، ‌قلدری‌ها و دست‌اندازی بيت‌المال و در برابر خودخواهی‌ها و رانت‌خواری‌ها می‌ايستد و از حقوق ملت خود دفاع می‌کند.

احمدی‌نژاد گفت: راه حق و حرکت کردن در اين مسير بهترين راه و باعث پيروزی و سعادتمندی و عزت می‌شود.

احمدی‌نژاد با بيان اينکه ملت ايران با صبر و مقاومت خود و با ايستادگی خود دشمنان را مايوس کرده است گفت: اين کار شما نيز حق است و حق باعث پيروزی است.

رييس‌جمهور افزود: حضرت زهرا(س) نيز مدافع حق بود و جان خود را فدای دفاع از حق کرد. دولت اسلامی نيز بايد مدافع حق باشد و در برابر جوسازی‌ها ، هجوم‌ها و فشارها نبايد تسليم شود و نبايد از حق مردم عبور کند و اگر چنين کاری انجام دهد بايد بداند که در جهنم سوزان الهی خواهد سوخت. دولت بايد در کنار ملت غم‌خوار رنج‌ها و آلام ملت باشد. دولت اسلامی نمی‌تواند در برابر تضييع حقوق و اتلاف حقوق ملت و شکم‌سيری بی‌پايان عده‌ای بی‌تفاوت باشد. دولت بايد متعلق به ملت و مردم باشد و مدافع حق مردم و پشتيبان حقوق آحاد ملت باشد.

احمدی‌نژاد خطاب به جمعيت گفت: بدانيد که برای يک دولت ايستادن روی حقوق ملت ودفاع از عزت و حقوق مردم سخت‌ترين کار و انجام وظيفه است؛ چرا که خودخواهان، قلدرها هرچقدر می‌برند سير نمی‌شوند آنها نمی‌پسندند که حقوق ملت به صورت کامل اعاده شود کسانی که می‌خواهند همواره بيش از حق خود استفاده کنند و بيش از حد شايستگی‌های خود بهره ببرند در برابر دولتی که بخواهد از حق ملت دفاع کند می‌ايستند.

احمدی‌نژاد در بخش ديگری از صحبت‌های خود گفت: امروز يکی از مشکلات کشور مشکل توزيع منابع مالی و توزيع تسهيلات ارزان در بين اقشار گوناگون و مناصب مختلف کشور است. در حدود چند سال قبل عده ای که حدود ۱۵۰۰ نفر بودند منابع بانکی را به صورت کلان در اختيار گرفتند و بيش از ۹۰ درصد معوقه‌های بانکی متعلق به آنهاست. آنها از منابع بانکی استفاده کرده‌اند ولی اين منابع را پس نداده‌اند و اين منابع را در بازار مسکن و بازارهای گوناگون وارد کردند و در برابر درخواست بانک‌ها برای استرداد مقاومت می‌کنند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: دولت کارگروه‌هايی را از سه سال قبل در اين ارتباط تشکيل داده است و از نفر به نفر آنها دعوت کرده است و خواسته است که اموال بيت‌المال را برگردانند و از هر کدام از آنها می‌خواهيم که اين کار را انجام دهند بلافاصله امواج سنگين تبليغات عليه دولت راه افتاده است و گفته‌اند سياست اقتصادی اين دولت غلط است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: حدود چهار سال قبل يک آقايی ۱۱۰ ميليارد تومان از دو بانک به بهانه‌ی ساخت کارخانه و وارد کردن آهن گرفته است و به جای اينکه اين پول‌ها را صرف ساختن کارخانه و وارد کردن آهن بکند وارد بازار مسکن، بورس‌بازی و سوداگری کرده و موجب افزايش قيمت مسکن شده است. يک دادستان شجاع در شهر قزوين آن فرد را احضار کرد و از وی خواست که پول را به بانک‌ها پس دهد ولی وی امتناع کرد و به حکم قانون وی دستگير شد و زندانی شد و به وی اعلام شد تا پول را به بيت‌المال بازنگردانی آزاد نخواهی شد. بعد از اين اقدام شجاعانه دادستان قزوين ، فشارها و تلفن‌های زيادی عليه اين دادستان به وجود آمد ولی دادستان در برابر اين فشارها مقاومت کرد.

وی گفت: پرونده ديگری عليه اين فرد دست و پا کردند و به بهانه‌ اينکه بايد دو پرونده در يک نقطه مورد رسيدگی قرار گيرد پرونده از دست دادستان قزوين خارج شد و به تهران منتقل شد و هنوز هم دارد مقاومت می‌کند .

احمدی‌نژاد گفت: اين ۱۵۰۰ نفر ، ۱۰ ، ۲۰ و چندين ميليارد تومان تسهيلات بانکی گرفته‌اند و آن تسهيلات را بر نگردانده‌اند و در برابر اين امر مقاومت می‌کنند وقتی دولت می‌گويد اين پول را بايد برگردانيد و آن را در اختيار مردم قرار دهيد صدها بلندگو بلند می شود و سر و صدا می‌کند و می‌گويد که سياست اقتصادی دولت غلط است. ما می‌گوييم چطور يک جوان رباط‌کريمی نمی‌تواند ۵ ميليون يا ۳ ميليون برای وديعه‌ی مسکن بگيرد ولی يک فرد گردن‌کلفت بتواند ۱۱۰ ميليارد ديگری ۸۰ ميليارد و يکی ديگر ۱۸۰ ميليارد بگيرد به بهانه‌ای اينکه می‌خواهد کارخانه بسازد و اين کار را نيز انجام ندهد و پول را عليه ملت به کار بگيرد و در عرض چهار پنج سال به اندازه‌ی همان پولی که تسهيلات گرفته به علت اينکه وارد بازار کرده و بازار را آشفته کرده به جيب بزند. برای چنين فردی که چنين درآمدی دارد چندان سخت نيست که چند ميليارد تومان بدهد و چند بلندگو را بسيج کند و وقتی دولت فشار می‌آورد بگويد که سياست اقتصادی دولت غلط است.

احمدی‌نژاد با بيان اينکه دولت اسلامی بايد در برابر زياده‌خواهی‌ها بايستد و در برابر فشارها عقب‌نشينی نکند گفت: نه تنها که کوچک مردم ايران هستم بلکه تک تک مردمی که اينجا هستند اگر جای من بودند هرگز در برابر اين زياده‌خواهی‌ها کوتاه نمی‌آمدند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: آقايی در هشت سال قبل، ۱۲ سال قبل مسوول يک بخش بوده و مسووليت بالايی داشته و در اطراف تهران در بهترين جای دماوند و لواسانات ۸۰ هکتار و دهها هکتار از بهترين زمين‌های منابع طبيعی را با زد و بند گرفته. به محض اينکه می‌گوييم زمين‌ها را برگردانيد و اجازه دهيد که جوانان در آنجا مشغول به کار شوند سر و صدا بلند می‌شود که سياست اقتصادی اين دولت غلط است.

احمدی‌نژاد گفت: ما و مردم از اين تبليغات هراسی نداريم و تا احقاق کامل حقوق ملت‌ می‌ايستيم .

احمدی‌نژاد گفت: ‌عده‌ای خيال نکنند که با تهمت و دروغ، جوسازی و تکرار دروغ‌های خيلی بزرگ می‌توانند کار خود را به پيش ببرند ملت ايران هوشمند است و مردم هوشمند ايران نيز ايستاده‌اند و از تمام حقوق در تمام زمينه‌ها دفاع می‌کنند.

وی گفت به زودی نام مفسدين اقتصادی را افشا می کند

احمدی‌نژاد گفت: مهمترين وظيفه‌ی دولت اسلامی ايستادگی بر حق است و اگر دولت مردی در هر جای کشور کوچک‌ترين نرمش و کوتاهی در صيانت از حقوق ملت انجام دهد مطمئنا آن مسوول و مدير مورد تاييد ملت ايران و مردم منطقه نخواهد بود.

احمدی‌نژاد خطاب به جمعيت گفت: شما به دنيا نگاه کنيد مشکل اصلی جهان اين است که برخی از دولت‌ها مدافع حق نيستند و پايبند و تسليم حق نيستند و اين باعث تمام مشکلات ، جنگ‌ها، تبعيض‌ها ، اشغالگری‌ها و جنايات است.

احمدی‌نژاد همچنين در بخش ديگری از صحبت‌های خود با اشاره به جمعيت ۷۵۰ هزار نفری اين شهرستان، گفت: انشاءالله دولت در تقسيمات کشوری اين شهرستان تجديدنظر می‌کند.

وی همچنين گفت‌:‌انشاءالله سفراستانی تهران هفته‌ آينده تمام می‌شود و در جلسه‌ی دولت در استان تهران تصميمات مهمی برای استان و شهرستان‌های تهران گرفته خواهد شد.

احمدی‌نژاد به کارهای انجام شده در اين شهرستان اشاره کرد و گفت: دولت تصميمات جديدی نيز برای اين استان گرفته است از جمله احداث خط قطار سريع السير از تهران به سمت اين شهرستان.

وی همچنين گفت:‌انشاءالله مشکل مسکن مهر در اين شهرستان‌ را برطرف خواهيم کرد. همچنين برای اشتغال جوانان ايجاد دو شهرک صنعتی به تصويب دولت خواهد رسيد.

همچنين احمدی‌نژاد از احداث بيمارستان جديد در اين شهرستان خبر داد و خطاب به استاندار تهران گفت: من در اينجا مطلبی را می گويم و فکر می‌کنم اين صحبت مردم اين شهرستان نيز هست. در اين شهرستان ۷۵۰ هزار نفر زندگی می‌کنند و ساکنان اين شهرستان افراد زحمت‌کش و دلسوز و انقلابی هستند و من از شما آقای استاندار می‌خواهم که بهترين و مردمی‌ترين و دلسوزترين مسوولان را برای اين منطقه انتخاب کنيد.

وی گفت:‌انشاءالله آقای استاندار گزارش خود را در اين ارتباط به من و شما مردم ارائه خواهد داد.

وی همچنين از احداث ۵ مجموعه‌ی ورزشی برای پسران و ۵ مجموعه‌ی ورزشی برای دختران اين شهرستان خبر داد.

وی همچنين گفت: ‌در مورد شوراهای اين شهرستان نيز صحبت شد و انشاءالله تصميم لازم به نفع مردم اتخاذ خواهد شد.





















Copyright: gooya.com 2016