پنجشنبه 7 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تداوم بازجويی و آزار و اذيت مهدی مشايخی و عباس حکيم زاده با گذشت بيش از ۹۰ روز از بازداشت، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: مهدی مشايخی و عباس حکيم زاده، دو دانشجوی دانشگاه اميرکبير که روز ششم اسفند ماه و يک روز پس از اعتراضات دانشجويان اين دانشگاه به تدفين شهدای گمنام در دانشگاه، در منازل خود دستگير شدند، دوشنبه ی گذشته برای دومين بار با خانواده خود ملاقات کردند.

در اين ملاقات که در حضور چند مامور اطلاعات و بصورت کابينی انجام شد اين دو دانشجو به ادامه بازجوئی ها و فشارهای و شکنجه های شديد برای اخذ اعترافات کذب اشاره کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عباس حکيم زاده و مهدی مشايخی در اين ملاقات به خانواده های خود گفته اند که طی هفته های گذشته بازجوئی ها و ضرب و شتم ها و آزارهای شديد جسمی و روحی ادامه دارد. به گفته دانشجويان، آنها برای اعتراف به کارهائی که انجام نداده اند تحت چنين آزارهای جسمی و روحی و رفتارهای اهانت باری قرار دارند. آنان هم چنين اظهار داشته اند که در مقابل اين فشارها ايستاده اند و حاضر به پذيرش و تسليم در برابر فشارهای بازجويان و اقرار به مطالب دروغين و نادرست نشده اند. گفتن چنين مطالبی توسط دانشجويان در حالی بود که در اين ملاقات، بازجويان حضور داشته اند و به محض صحبت دانشجويان در مورد آزار و اذيت ها، اجازه سخن گفتن بيشتر را به دانشجويان نمی دادند و صحبت های آنان در مواردی قطع کرده و به آنان تذکر می دادند.

خانواده مهدی مشايخی اعلام کردند، وی بر اثر ضرب و شتم های شديد جسمی و نيز فشارهای روحی، دچار رعشه شديد دست بوده و وضعيت نامناسبی داشته است.

هم چنين عباس حکيم زاده نيز که به دليل عمل جراحی ستون فقرات از بيماری مزمن در اين ناحيه رنج می برد، در ملاقات با خانواده خود از دردهای شديد که امکان خواب را از وی گرفته، اطلاع داده است. وی به خانواده خود گفته است که شب ها از شدت درد در ناحيه کمر امکان خواب و استراحت ندارد. عمل جراحی ستون فقرات عباس حکيم زاده و نيز وضعيت جسمی نامناسب وی بدليل ضرب و شتم های شديد، نگرانی خانواده اين دانشجو را نسبت به وضعيت جسمی وی دو چندان کرده است.

از سوی ديگر مسعود دهقان نيز که در روز اول ارديبهشت ماه در منزلش بازداشت شد، هفته ی گذشته توانست با خانواده خود ملاقات کند. وی نيز از فشارها برای اخذ اعترافات دروغين خبر داده است.

به گزارش خبرنامه اميرکبير، هم اکنون بيش از ۹۰ روز از بازداشت مهدی مشايخی و عباس حکيم زاده می گذرد و آنان هم چنان در سلول انفرادی و زير ضرب وشتم و فشارهای شديد بازجويان وزارت اطلاعات قرار دارند.

در طی ۹۰ روز بازداشت اين دانشجويان در سلول های انفرادی بند امنيتی ۲۰۹ اوين، مهدی مشايخی و عباس حکيم زاده تنها دوبار با خانواده خود ملاقات داشته و با وکلای خود نيز امکان هيچ گونه تماس يا ملاقاتی نداشته اند.

عدم دسترسی دانشجويان به وکلا و خانواده در حالی است که قاضی حداد در مصاحبه ای با ايسنا در اظهاراتی کذب مدعی شده بود که امکان ملاقات براحتی برای خانواده دانشجويان ميسر است.

عباس حکيم زاده هم چنين امروز چهارشنبه، در دادگاه انقلاب تهران در مورد رسيدگی به اتهامات مربوط به پرونده جعل نشريات دانشجويی در ارديبهشت سال ۸۶ حاضر می شود. تشکيل اين دادگاه در حالی است که دکتر مولائی وکيل وی هيچ اطلاعی از برگزاری اين دادگاه نداشته و از طريق خانواده وی از برگزاری جلسه دادگاه اطلاع يافته است.





















Copyright: gooya.com 2016