شنبه 16 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حمله جمهوری‌خواهان به اوباما درباره مذاکره بی‌قيد و شرط با ايران، آفتاب

آفتاب: جمهوری‌خواهان منتقد اوباما روز پنجشنبه مدعی شدند، سخنرانی «باراک اوباما» در دانشگاه قاهره باعث شده است آمريکا ضعيف جلوه داده شود.

به گزارش سرويس بين الملل آفتاب، جمهوری‌خواهان مدعی شده‌اند باراک اوباما در اين سخنرانی، موفق نشده است در برابر آنچه که آن‌ها "حکومت‌های مستبد اعراب و ايران" ناميده‌اند، قد علم کند!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«جان بونر»، رهبر اقليت‌های جمهوری خواه در مجلس نمايندگان آمريکا از سخنرانی «خوش‌بينانه و معقول» پرزيدنت اوباما در مصر استقبال کرد اما نگرانی خود را نسبت به گفته‌های اوباما در رابطه با ايران و بحران اسرائيل و فلسطين ابراز داشت.

وی گفت: «[اوباما] می‌گويد بدون هيچ پيش شرطی، پای ميز مذاکره با ايرانيان خواهد نشست. من فکر می‌کنم اين موضوع، ما را در موقعيتی قرار می‌دهد که آمريکا در چشم حاکمان [ايران] ضعيف به نظر می‌آيد».

«دانيل پلتکا»، معاون تحقيقات سياست دفاعی و خارجی موسسه امريکن اينترپرايز، سخنرانی اوباما را يک شکست توصيف کرد و گفت اين سخنرانی موفق نشد از اصول دموکراسی آمريکا دفاع کند.

«ليز چنی»، دختر معاون اول سابق آمريکا در همين رابطه می‌گويد در صورتی که فشار اوباما برای مذاکرات بدون پيش‌شرط با [ايران] با شکست مواجه شود، موضع‌گيری آمريکا در قبال ايران به عنوان يک ضعف تلقی خواهد شد.





















Copyright: gooya.com 2016