شنبه 16 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيغام كروبي به احمدي‌نژاد، شنیده های روزنامه یاس نو

ماجراي نماز جمعه ديروز
گفته مي‌شود قرار بوده نماز جمعه ديروز تهران توسط آقاي هاشمي ايراد شود، اما از آنجا كه به ايشان گفته شده احتمال پخش نشدن صحبت‌هاي وي از راديو وجود دارد، از ايراد خطبه‌ها خودداري كرده و احمد جنتي جايگزين او شده است.

پيغام كروبي به احمدي‌نژاد
شنيده شد در پي ادعاي احمدي‌نژاد در مناظره با مهندس موسوي مبني بر اينكه توني بلر رسما بابت ورود ملوانان انگليسي به آب‌هاي ايران از دولت عذرخواهي كرده، كروبي به وي پيغام داده كه در صورت ارائه اين نامه در مناظره امشب؛ حاضر است به نفع احمدي‌نژاد كناره گيري كند. گفتني است وزارت خارجه انگليس ادعاي احمدي‌نژاد را تكذيب كرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شگرد تازه
از قرار معلوم، در پي واكنش منفي جامعه به ادعاهاي احمدي‌نژاد و نوع برخورد وي در مناظره با مهندس موسوي، وي در دو مناظره بعدي نام كسي را نخواهد برد؛ اما در عوض با طرح اين ادعا كه من از طرف اهالي قدرت تحت فشار هستم، دست به مظلوم نمايي خواهد زد.

گناه كبيره
يكي از اعضاي جامعه روحانيت مبارز كه جزو ائمه جمعه تهران هم هست، در حاشيه مراسم سالروز ارتحال امام به احمدي‌نژاد گفته: شما با طرح اين ادعاها عليه چهره‌هاي خدوم نظام، مرتكب گناه كبيره شده‌ايد.

هاشمي به احمدي‌نژاد چه گفت؟
با انتشار تصاوير مراسم سالگرد ارتحال امام، تصويري بر روي سايت‌هاي خبري قرار گرفت كه نشان مي‌داد هاشمي رفسنجاني دست احمدي‌نژاد را گرفته و در گوش او مطلبي مي‌گويد. يكي از حاضران در آن در مورد مطالبي كه هاشمي به احمدي‌نژاد گفته؛ به ياس نو گفت: آقاي هاشمي به احمدي‌نژاد گفت كه اشتباه كرده به او و خانواده‌اش تهمت زده است. هاشمي با ياد آوري حكم اسلام در مورد تهمت ناروا به احمدي‌نژاد گفته بوده كه رفتار او درست نبوده است.

حمله شبانه
ساختمان مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام كه رياست آن را حسن روحاني برعهده دارد، چهارشنبه شب مورد حمله قرار گرفت. سايت آفتاب، وابسته به مركز تحقيقات استراتژيك، با اعلام اين خبر نوشت: پس از خاتمه مناظره تلويزيوني موسوي و احمدي‌نژاد كه از شبكه سوم سيما پخش شد، حدود 50 تا 60 نفر در حالي‌كه شعارهايي در حمايت از محمود احمدي‌نژاد سر مي‌دادند، به ساختمان اين مركز حمله كردند.

اين افراد شعارهايي عليه شخصيت‌هاي نظام از جمله هاشمي رفسنجاني سر داده بودند كه با مقاومت گروه حفاظت اين مركز و حضور نيروي انتظامي دور اول، حملات آنان دفع شده و تا حدودي متفرق شدند. اما آنها پس از دور شدن نيروهاي انتظامي از محل، مجدداً حملات خود را آغاز كردند و به قصد ورود به ساختمان مركز و صدمه‌زدن به تابلوي آن وارد عمل شدند.

در اين هنگام مردمي كه به صورت خودجوش در محل حاضر شده‌بودند به كمك تيم حفاظتي مركز آمدند و نهايتاً حدود ساعت 30/5 از محل متفرق شدند.

حمله به ستاد رضايي
ستاد انتخاباتي دكتر محسن رضايي در شهرستان بابل پنجشنبه‌شب مورد حمله قرار گرفت. مهاجمان با وارد شدن به محل ستاد شروع به خرابكاري و ضرب و شتم كردند و صندلي‌ها و وسايل موجود در ستاد را شكستند كه در پي اين اقدام چهار تن از اعضاي ستاد دكتر محسن رضايي به بيمارستان منتقل شدند و تحت مداوا قرار گرفتند.

درگيري در تهرانپارس
سايت تابناك خبر داد كه برخي از مناظره‌هاي خياباني پنجشنبه‌شب در برخي نقاط تهران با خشونت همراه بوده است.

بنا بر اين خبر، جدي‏ترين درگيري‏ها در فلكه تهرانپارس به وقوع پيوست كه با شكستن برخي شيشه‏ها و آسيب رساندن به بخشي از اموال دولتي و خصوصي همراه شد. بر اساس اين گزارش، در اين منطقه از تهران، صداهاي خاصي نيز شنيده شده كه بي‏شباهت به صداي تيرهوايي نبود. منابع رسمي در اين خصوص گزارشي منتشر نكرده‏اند.





















Copyright: gooya.com 2016