یکشنبه 17 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

كروبي خطاب به احمدي‌نژاد: همان خط انحرافی که با امام مشکل داشت شمارا هدایت می‌کند، ایلنا

مهدی کروبی خطاب به احمدي‌نژاد گفت: همان خط انحرافی که با امام مشکل داشت شما را هدایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی کروبی در مناظره تلويزيوني با احمدی‌نژاد گفت: من با انگیزه تغییر به صحنه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری آمده‌ام و می‌خواهم در ارکان قوه مجریه تغيير ایجاد کنم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی به سیاست‌های احمدی‌نژاد در زمينه نحوه اداره کشور انتقاد کرد و گفت: من به شخصه به شیوه احمدی‌نژاد در اداره امور کشور و عملکرد فردی ایشان انتقاد دارم و می‌خواهم مسایلی را براي مردم بازگو کنم.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: باید بپذیریم که نارسایی‌هاي بسیار عدیده هم از لحاظ شیوه اجرا و هم به لحاظ عملکرد فردی در درون دولت شما وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه همواره به شیوه احمدی نژاد در اداره كشور طی چهارساله گذشته انتقاد داشته‌ام،گفت: اما از آنجا که شورای نگهبان، انتخابات را تایید کرده و دولت مستقر شده بود من انتقاد خود را کاهش داده و گهگاهی انتقاد می‌کردم چرا که اعتقاد داشتم دولت باید در فضای آرام به کار خود ادامه دهد.

کروبی با بیان این که من به سایر کاندیداهای دیگر نیز انتقاد دارم، گفت: مباحثی که از سوی احمدی‌نژاد مطرح می‌شود بر اساس اطلاعاتي است كه احتمال دارد به غلط به وي ارائه شده باشد و به نوعي باعث گمراهی او شده است و یا اینکه خدای نکرده وی از روی عمد این مباحث گمراه کننده را مطرح می‌کند.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات رياست جمهوري به تشریح اطلاعات غلط و مباحث گفته شده همچون هاله نور پرداخت و گفت: به طور مثال ایشان با صراحت به آیت الله جوادی اعلام کردند که هاله‌ای از نور در زمان سخنرانی در مجموع عمومی سازمان ملل او را فرا گرفته و دیگران به صورت مات و میخ کوب بدون مژه زدن نظاره‌گر این صحنه بوده‌اند. من این را باور نداشتم تا اينكه نوارش را مشاهده کردم و دیدیم این حرف را زده است.

كروبي به صحبت‌های خود با آیت الله جوادی در این مورد اشاره کرد و گفت: آیت الله جوادی آملی نیز این مورد را تایید کرده و در بیاناتی به من گفت براساس روایات نباید مردم، حتی بچه و حیوان را برای منافع خود فریب دهیم.

کروبی به اظهارات احمدي‌نژاد درخصوص توطئه آمريكائي‌ها براي ربودنش در سفر به عراق اشاره کرد و گفت: ایشان ادعا کردند در سفر خود به عراق نیروهای آمریکایی قصد ربودن وی را داشتند كه من با قاطعیت این مورد را تکذیب می‌کنم.

وی به سفر خود به آمريكا در زمان ریاستش بر مجلس ششم اشاره کرد و گفت: زمانی که به آمریکا سفر کردم بیشترین حفاظت را نیروهای آمریکایی از من داشتند. مگر می‌شود رییس‌جمهور یک مملکت به راحتی از سوی نیروهای دشمن مورد تهدید قرار بگیرد.

مهدی کروبی در بخش دیگری از این مناظره صداقت را بزرگترین اولویت يك دولت عنوان کرد و گفت: اولین شرط هر دولت، صادق بودن آن است. بزرگترین سرمایه امام، صداقت بود. ما ایرانیان از زرتشت تا اسلام صداقت را به عنوان اولویت‌های خود مد نظر قرار داده‌ايم و بدانید در اسلام بدترین گناه دروغ وصادق نبودن است.

وی با بیان این مطلب، دولت احمدی‌نژاد را به عدم صداقت در کارها متهم کرد و گفت: دولت فعلی نتوانسته است اعتماد مردم را نسبت به خود جلب کند.
وی به آمارهای اشاره شده از سوی احمدی‌نژاد اشاره کرد وگفت: بنده سال‌ها در مجلس با آمار و ارقام درگیر بوده‌ام و به نوعی با این اسناد و آمارها آشنایی کامل دارم و مطمئم که این آمار و ارقام دور از حقیقت است.
وی خطاب به احمدی‌نژاد گفت: چرا اینقدر می‌ترسید؟ چرا نباید دوستان شما و دانشگاهیان بنشینند و این آمارها را به درستی بررسی و بازگو کنند.
وی با بیان اینکه تورم در حال حاضر 25 درصد است، گفت: اما شما می‌گوید تورم حدود 14 درصد است و این درحالی است که مردم تورم را به خوبی لمس می‌کنند و اين مساله با زندگی آنان آمیخته است.

مهدی کروبی دولت احمدی‌نژاد و دولتش را به خیال پردازی و توهم آفرینی متهم کرد و گفت: شما تورم را با خیالات و ابهامات در هم آمیخته‌اید. در حالی به گفته ضرغامی رییس سازمان صداوسیما گوشت کیلويی 6 هزار تومان است اما دولت شما می‌گوید کیلويی 4 هزار تومان است.

دبیر کل حزب اعتماد ملی در پاسخ به جواب احمدی نژاد نسبت به این که شما طرفدار آمریکا هستید؟ گفت: من یک انقلابی هستم و هیچ وقت از خط امام منحرف نشده‌ام در حالی که، کسانی شما را هدایت می‌کنند که خط انحرافی دارند، با امام مشکل داشتند و جمهوریت را محدود کردند.

وی به رد صلاحیت‌ها طی دو دوره مجلس اشاره کرد و گفت: چرا بايد 2هزار نفر رد صلاحیت شوند.

دبیر کل حزب اعتماد ملی با اشاره به افشاگری‌های احمدی‌نژاد در مورد مافیای مالی و فساد مالی گفت: شما همواره می‌گویيد که من مافیای مالی و فسادها را افشا می‌کنم. شما اینقدر در طول این مدت در بیان اسامی مفسدین تاخیر ایجاد کرده‌اید که صدای قوه قضاییه درآمده و به نوعی جنگ روانی در کشور ایجاد کرده‌اید و الان می‌خواهید افشا گری کنید.
دبیر کل حزب اعتماد ملی خواستار ایجاد کمیته حقیقت یاب در مورد مافیای مالی شد و گفت: باید کمیته‌ای راجع به این مباحث ایجاد شود تا حقیقت افشا گردد.

وی به پرداخت 40 میلیارد تومان وام به محصولی اشاره کرد و گفت: در دوران شما به دستور شخص جنابعالی 40 میلیارد تومان به وزیر کشور فعلی شما تسهیلات پرداخت و در دیوان محاسبات یک میلیارد دلار گم شده است، در دوران شهرداری نیز 300 میلیون تومان نیز به راحتی حیف و میل شده است. پرونده نفت اردبیل نیز که شما در آن به همراه وزیر کشورتان دخالت دارید خود نیز جای بحث دارد.





















Copyright: gooya.com 2016