سه شنبه 19 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محسن رضايی: قانون ۵۰۰ ماده‌ای برای حقوق شهروندی و آزادی مدنی تصويب می‌کنم، ايسنا

محسن رضايی گفت: علت اين‌که من رمز "يا زهرا" به کار گرفتم اين بود که به ياد برادران شهيدم افتادم که در جبهه‌ها اخلاق، تقوا و صداقت توليد و به عقب جبهه‌ها صادر می‌کردند و همه را تحت تاثير قرار می‌دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) اين کانديدای دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در ادامه سفرهای استانی خود ظهر امروز در مسجد دانشگاه شيراز با اشاره به آخرين مناظره خود يادآور شد: من احساس کردم با توجه به مناظره‌های گذشته بايد يک بار ديگر اخلاق و ادب اسلامی را به همه نشان دهيم. شما ديديد که طرف مقابل در مناظره چندين بار به روی سينه من آمد و من او را تحمل کردم و هيچ چيز به رخ نکشيدم و از سابقه‌شان در جنگ و انقلاب پرده برنداشتم و فکر کردم بايد سخنگوی مردم ايران باشم و سعی کردم با بحث‌های علمی حرف دل مردم را بزنم و عذرخواهی می‌کنم که نتوانستم همه حرف‌های مردم را بگويم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی " بازگرداندن اخلاق، تقوا، برادری و صفا به عالم سياست" را يکی از وظايف مهم خود در صورت پيروزی در انتخابات عنوان کرد و ادامه داد: ما در ايران زندگی می‌کنيم و ملت ايران، ملتی فرهنگی و اخلاقی است.

وی هم‌چنين با اشاره به اين‌که " شيراز بهترين تابلويی است که می‌توان با سفر به آن ملت ايران را شناخت" ادامه داد: ملت ايران تمدن، اخلاق و ادب دارد و بايد آن‌ها را به سياست بازگردانيم.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار کرد: صداقت تنها دروغ گفتن نيست و بعد دوم صداقت اين است که به شعارها عمل کنيم تا شعارزدگی کنار برود و دوره‌ای از عملگرايی در کشور شروع شود.

وی با بيان اين‌که " عوام فريبی نوعی عدم صداقت است" خاطرنشان کرد: اگر شعار مستضعفان را می‌دهيم ولی هزينه‌های تبليغاتی سنگينی را صورت می‌دهيم، اين با شعار ما همسانی ندارد! اگر در سياسيون و سران دو جناح و نيروهای مستقل، صداقت وجود داشته باشد همانند دوران جنگ مردم بزرگترين مشکلات را تحمل می‌کنند.

وی به بيان برنامه‌های خود در استان فارس پرداخت و با بيان اين‌که " استان فارس يکی از پايگاه‌های جهش اقتصادی در برنامه من است" اظهار کرد: با توسعه در فارس نه تنها بايد مردم اين منطقه را به تمکن خوبی برسانيم، بلکه استان فارس يکی از ۹ منطقه فدرال اقتصادی خواهد بود و شيراز يک‌بار ديگر، يکی از ۹ منطقه اقتصادی کشور خواهد شد. در فارس يک منطقه فرهنگی برای توليد محصولات فرهنگی و احيای آثار ايران باستان احداث می‌کنم تا زمينه استقبال از جهانگردان و ايران‌گردان فراهم شود و از کنار آن ميليون‌ها دلار درآمد کسب کنيم.

رضايی توريسم سلامت را يکی ديگر از برنامه‌های خود برای فارس عنوان کرد و با اشاره به بسترهای فوق‌العاده و سلامت و درمان در شيراز گفت: توريسم سلامت زمينه‌ای در شيراز فراهم می‌کند که ساکنان کشورهای عربی منطقه و پزشکان ايرانی ساکن در اروپا و آمريکا با سفر به اين استان درآمدهای دلاری را عايد کشور کنند.

وی توجه به کشاورزی را از ديگر سياست‌های خود برای آينده فارس اعلام کرد و گفت: در کنار کشاورزی تلاش می‌کنم مشاغل مکملی درست کنم تا درآمدهای کشاورزان بيشتر شود و جاذبه‌های روستا افزايش يابد.

وی شيراز يکی از قطب‌های فرهنگی کشور ناميد و گفت: سابقه فرهنگ، هنر، ادبيات، عرفان و فلسفه در شيراز موج می‌ز‌ند اما چرا سرچشمه‌های معرفتی کم شده و چشمه‌های جوشان معرفت در ذهن و قلب جوانان عزيز بروز پيدا نمی‌کند، آيا حافظ‌ها و سعدی امروز در فارس نيستند و بايد به استخوان‌های مقدس گذشته اکتفا و يا به فرهنگ معاصر هم توجه کنيم.

اين کانديدای انتخابات رياست جمهوری افزود: به همان اندازه که معيشت مردم برای من مهم است، فرهنگ هم برای من مهم است.

وی با بيان اين‌که " نشاط و اميد مهم‌ترين هديه‌ای است که برای مردم دنبال می‌کنم" ادامه داد: آزادی عدالت، بايد توأم باشد و برای عدالت و آزادی به مديريت ائتلافی کارآمد نياز داريم.

وی خاطرنشان کرد: قانون ۵۰۰ ماده‌ای برای حقوق شهروندی و آزادی مدنی تصويب خواهم کرد تا مشکل جوانان نه تنها در دانشگاه بلکه در کوچه و خيابان حل شود. حقوق شهروندی برای روستائيان هم در نظر من مهم است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016